Tuesday 21 August 2007

Ταξίδια με τρένο

Θυμάμαι τον μακρινό εκείνο καιρό που πήγαινα Γυμνάσιο, η καθηγήτρια των Γαλλικών μας είχε μιλήσει για το InterRail. Μου είχε φανεί καλή ιδέα, αλλά μόνο για τους ξένους που ως γνωστόν είναι πιο παράτολμοι σε τέτοια θέματα. Τότε ακόμα δεν είχα μπει σε τρένο (εκτός από τον Ηλεκτρικό στην Αθήνα) και φυσικά δεν μπορούσα με τίποτα να με φανταστώ να ξεκινάω ένα μεγάλο σιδηροδρομικό ταξίδι στην Ευρώπη.

Μερικά χρόνια αργότερα, στο πανεπιστήμιο πλέον, μια συμφοιτήτριά μου κανόνισε ιντερέιλ και έψαχνε συνοδοιπόρους, αλλά δεν την ακολουθούσε κανείς. Τότε είχαμε αρχίσει να κάνουμε τα πρώτα ταξίδια με αεροπλάνο, και η όλη φάση με τα τρένα, τους υπνόσακους και τα youth hostels μας φαινόταν κάπως ξεπεσμένη (πού να τρέχουμε τώρα...). Αυτή δεν μάσησε όμως, πήγε μόνη της και αλώνισε για ένα μήνα Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ελβετία και δεν ξέρω κι εγώ πού αλλού, μας έστειλε πολλές καρτ-ποστάλ, γύρισε φορτωμένη εικόνες, εμπειρίες και γνωριμίες, κι εμείς μείναμε να την κοιτάζουμε με ανοιχτό το στόμα. Αυτή ήταν η πρώτη (και τελευταία, γιατί σύντομα ξεπεράσαμε το όριο ηλικίας) ουσιαστική επαφή με το ιντερέιλ, και για να πω την αλήθεια, ψιλομετάνιωσα που δεν πήγα τότε που μπορούσα. Προφανώς δεν είχα ακούσει για το carpe diem ;-)

Όταν ήρθα στην Αγγλία εξοικιώθηκα πολύ γρήγορα με τα τρένα, αφού εδώ το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι εκτεταμένο και τα τρένα πολύ πιο βολικά από τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. 1-2 χρόνια πριν, είχε ξεκινήσει δρομολόγια το Eurostar, το τρένο που περνάει κάτω από την Μάγχη, κι ενώ στην αρχή δεν ήμουν τόσο σίγουρη αν είχα τα κότσια για τέτοιου είδους περιπέτειες, πείστηκα όταν έκανα τη διαδρομή Λονδίνο-Παρίσι με λεωφορείο-πλοίο-λεωφορείο και μου πήρε 8 ώρες. Δεδομένου ότι το τρένο κάνει 2 ώρες και 45 λεπτά, όταν κάνεις μια φορά το ταξίδι με λεωφορείο, την επόμενη φορά πας κατευθείαν στο σταθμό του τρένου και ούτε το σκέφτεσαι.

Πριν μερικά χρόνια, και αφού πλέον το Eurostar έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, αρχίσαμε με την κολλητή μου να κάνουμε περιοδείες με τρένο στις Χριστουγεννιάτικες αγορές της Γερμανίας και των γύρω χωρών. Την πρώτη φορά πήγαμε για πέντε μέρες και είδαμε πέντε πόλεις σε 4 διαφορετικές χώρες. Περάσαμε τόσο ωραία που το ξανακάναμε την επόμενη χρονιά για περισσότερες μέρες. Οι κανόνες του ταξιδιού είναι ότι δεν κουβαλάμε υπνόσακους, παίρνουμε βαλίτσες με ροδάκια αντί για σακίδια πλάτης, ταξιδεύουμε μόνο με γρήγορα τρένα και μένουμε σε φτηνά (και ενιότε ακριβότερα) ξενοδοχεία κοντά στους σιδηροδρομικούς σταθμούς για να διευκολυνόμαστε στις μετακινήσεις.

Στις περιοδείες αυτές το πρόγραμμα είναι φιξαρισμένο. Ψάχνουμε τις εναλλακτικές από πριν και αποφασίζουμε ακριβώς πότε θα ταξιδέψουμε για πού και πού θα μείνουμε όταν φτάσουμε. Μπορεί να μην έχουμε ευελιξία, αλλά έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Όταν είσαι στους δρόμους για τόσο μικρό διάστημα, δεν θες να χάνεις χρόνο ψάχνοντας ξενοδοχεία, ούτε φυσικά να ταξιδέψεις όρθιος επειδή δεν έχεις κλείσει θέσεις. Έτσι τα κλείνεις όλα από πριν και ξεμπερδεύεις.

Όχι ακριβώς ιντερέιλ, αλλά η βασική ιδέα είναι η ίδια.

9 comments:

ggk said...

Τι ωραία να μπορείς να ταξιδεύσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες χωρίς να χρειάζεται να πάρεις αεροπλάνο. Άσε δε που το ταξίδι με το τρένο είναι πιο ευχάριστο και μπορείς να χαζεύεις και τις περιοχές που διασχίζεις.

Σοφία said...

Είναι όντως πάρα πολύ ωραίο το τρένο, αν και στα 300 χλμ την ώρα δεν μπορείς να χαζέψεις πολλά πράγματα γιατί τα χωριουδάκια περνάνε σαν σφαίρα από το παράθυρό σου! Στα πιο αργά τρένα χαζεύεις μεν, κάνεις το διπλάσιο χρόνο να φτάσεις δε. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για μένα είναι ότι δεν έχεις το ταξίδι από και προς το αεροδρόμιο, και τη διαδικασία του τσεκ-ιν, δώσε βαλίτσες, πάρε βαλίτσες κ.λπ.

snikolas said...

Είναι πολύ κρίμα που στην Ελλάδα τα τρένα έχουν αυτό το μαύρο χάλι. Κανονικά Θεσσαλονίκη Αθήνα θα έπρεπε να είναι 3 ώρες διαδρομή maximum.

Σοφία said...

Πόσο απέχουν Αθήνα-Θεσσαλονίκη; Είναι πάνω από 600 χλμ; Το τραγικό είναι ότι συνήθως τα τρένα στην Ελλάδα πάνε πιο αργά από τα λεωφορεία...

An-Lu said...

Όταν ψάχνεις, βρίσκεις και μαθαίνεις!!!!!!

Έτσι είναι :-)

Anonymous said...

Ας είναι καλά και το internet. Πλέον μπορείς να τα βρεις όλα on line και να κλείσεις το δρομολογιό σου (και τις διμονές σου) μήνες πριν. Εγώ πάλι είμαι easyjet τύπος!

Σοφία said...

Αυτό ακριβώς κάναμε, όλα τα κλείσαμε μέσω ίντερνετ :-)

Anonymous said...

ναιαιαιαι!!! πηγα interrail με εναν κολλητο μου στο 2ο ετος (θα πηγαιναμε με το που τελειωσαμε το σχολειο αλλα δεν ειχαμε μαζεψει χρηματα :P) ξεκινησαμε απο θεσσαλονικη-πατρα-ανκονα-μιλανο-παρισι-αμστερνταμ-ρωμη και πισω ελλάδα και ηταν με διαφορα οι καλυτερες διακοπες της ζωης μου, αν και εχω παει πολλες φορες απο τοτε εξωτερικο ξανα. τωρα σκεφτομαι να παω μια ακομα φορα πριν με "παρουν τα χρονια" σοφια :)
(αν και δεν νομιζω οτι ισχυει η παραπανω φράση)