Wednesday 22 August 2007

Λονδίνο-Παρίσι-Λυών

Το πρώτο κομμάτι του ταξιδιού ήταν η διαδρομή Λονδίνο-Παρίσι με Eurostar. Εδώ δεν έχω να σας πω κάτι ιδιαίτερο. Το Eurostar είναι ένα συμπαθέστατο τρενάκι, που στην Αγγλία πάει με 160 χλμ ανά ώρα και με το που φτάνει στη Γαλλία διπλασιάζει σχεδόν την ταχύτητά του (300 χλμ ανά ώρα) κι εκεί καταλαβαίνεις τι πάει να πει σφαίρα. Η θέα από το παράθυρο κατά τη διάρκεια της διαδρομής δεν είναι αξιόλογη, άλλωστε το τρένο πάει τόσο γρήγορα που δεν έχεις χρόνο να δεις τίποτα. Γι' αυτό κι εμείς βυθιστήκαμε στην ανάγνωση - και στον ύπνο. Το ταξίδι κρατάει 2 ώρες και 45 λεπτά, τα 21 από αυτά υποθαλάσσια μέσα από τη σήραγγα της Μάγχης. Μέχρι να φτάσουμε στο Παρίσι είχα διαβάσει ένα Marie Claire από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα, και είχα κοιμηθεί καμιά ωρίτσα (ευτυχώς γιατί μας περίμενε ξενύχτι).

Στο Παρίσι συναντηθήκαμε με έναν φίλο που μένει εκεί και πήγαμε για φαγητό και ποτάκι στο Saint Germain Des Prés, μια περιοχή που φημίζεται για τα καφέ, τα μπαρ και τη νυχτερινή ζωή της. Ήπιαμε κάτι καταπληκτικά κοκτέιλ (ντακίρι φράουλα και μοχίτο φράουλα) και κάναμε κέφι - εκεί καταλάβαμε ότι είμαστε διακοπές. Να σημειώσω ότι το μοχίτο φράουλα το πληρώσαμε 12€, όσο το είχα πληρώσει στου Ψυρρή προ τριετίας, με τη διαφορά ότι το μοχίτο στου Ψυρρή 1. δεν είχε φράουλες, και 2. δεν πινόταν *με τίποτα*. Και ήταν και μουρτζούφλης ο σερβιτόρος, ενώ η κοπέλα που μας σέρβιρε στο Παρίσι ήταν ευγενέστατη και ούτε καν της αφήσαμε πουρμπουάρ (δεν συνηθίζεται, μιας που το σέρβις περιλαμβάνεται στο λογαριασμό).

Την επόμενη μέρα το πρωί κάναμε μια βόλτα στην περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο και είδαμε πολλά κλειστά μαγαζιά και άδεια καφενεδάκια (ο Αύγουστος είναι ο κατεξοχήν μήνας διακοπών για τους Παριζιάνους), αρκετούς τουρίστες, έναν νεαρό που περπατούσε με τη μύτη χωμένη στο (αγγλικό) Harry Potter and the Deathly Hallows, και μια κομψότατη κυρία που είχε βγάλει τα σκυλάκια της βόλτα. Τον νεαρό δεν πρόλαβα να τον φωτογραφήσω (για άνθρωπος που διάβαζε περπατώντας οφείλω να ομολογήσω ότι πήγαινε πολύ γρήγορα) αλλά την κυρία την πέτυχα. Όχι τίποτα άλλο, αλλά να δείτε ότι δεν είναι όλες οι Παριζιάνες στυλάτες ;-)

Στις 11 η ώρα ακριβώς αναχωρήσαμε από τον εντυπωσιακότατο Gare de Lyon με διώροφο τρένο TGV (ταχεία) για την Λυών. Ταξιδέψαμε πρώτη θέση, στον δεύτερο όροφο, πολύ χλιδάτα και με απίθανη θέα από το παράθυρο σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

Σε λιγότερο από 2 ώρες ήμασταν στην Λυών, τρίτη μεγαλύτερη πόλη (μετά τη Μασσαλία) και πρώην πρωτεύουσα της Γαλλίας. Η Λυών μας άρεσε πάρα πολύ και μας θύμισε αρκετά το Παρίσι, μόνο που έχει όχι ένα, αλλά δύο ποτάμια, τον Ροδανό και τον Σον. Ο Ροδανός είναι χρώμα βεραμάν. Απίστευτο χρώμα, και κρίμα που δεν φαίνεται τόσο καλά στην φωτογραφία. Χαρακτηριστικά μνημεία της Λυών είναι μια ραδιοφωνική κεραία που φέρνει αρκετά στον Πύργο του Άιφελ, ο ναός Νοτρ Νταμ ντε Φουρβιέρ στον λόφο πάνω από την παλιά πόλη, δύο ρωμαϊκά θέατρα (που το καλοκαίρι χρησιμοποιούνται ως συναυλικοί χώροι) και ο ουρανοξύστης της Crédit Lyonnais, ύψους 165 μέτρων, που ξεχωρίζει από μακριά.

Περπατήσαμε στην άκρη στο ποτάμι, ξαπλώσαμε στα παγκάκια-ξαπλώστρες για να ξεκουραστούμε και να μαζέψουμε δυνάμεις (κάναμε πάνω από μια ώρα να βρούμε ανοιχτό εστιατόριο, γιατί στις 2 μμ τα περισσότερα μαγαζιά ή κλείνουν ή σταματάνε να σερβίρουν φαγητό), φάγαμε τελικά σε ένα καφεστιατόριο όπου μας τσίμπησαν ελαφρά τον πωπό (25€ για μια μακαρονάδα, επιδόρπιο και αναψυκτικό) αλλά το φαγητό ήταν πραγματικά πολύ καλό (ειδικά τα προφιτερόλ με γέμιση παγωτό βανίλια περιχυμένα με ζεστή σως σοκολάτας - πω πω τι θυμήθηκα τώρα!!!).

Στη συνέχεια κάναμε μια περιήγηση με ανοιχτό τουριστικό λεωφορείο (κανονική τιμή 17€, αλλά πληρώσαμε "μόνο" 10€ γιατί ήταν το τελευταίο δρομολόγιο της μέρας). Ο οδηγός έτρεχε σαν δαιμονισμένος, μάλλον για να σχολάσει μια ώρα αρχύτερα, αλλά είδαμε όλα τα αξιοθέατα της πόλης και σπίτια με τις χαρακτηριστικές Λυωνέζικες τοιχογραφίες. Το ότι καταφέραμε να τα φωτογραφίσουμε οφείλεται στο συνδιασμό ταχύτατων αντανακλαστικών με το image stabilising της Canon.

Μετά πήγαμε βόλτα στην ατμοσφαιρικότατη παλιά πόλη που θυμίζει αρκετά την Πλάκα στο πιο γοτθικό της, και επισκεφτήκαμε τη Νοτρ Νταμ και τα ρωμαϊκά θέατρα με τελεφερίκ. Σημειωτέον ότι το τελεφερίκ δεν είναι μόνο για τουρίστες, είναι μέρος των συγκοινωνιών της πόλης και κάνει ενδιάμεσες στάσεις. Σαν τρόλεϋ που ταξιδεύει ανηφορικά ένα πράγμα. Εντελώς άλλη φάση.

Γενικά η Λυών αξίζει πολύ και σίγουρα θα προσπαθήσω να ξαναπάω κάποια στιγμή, αν μη τι άλλο για δω αν έχει νυχτερινή ζωή, αφού το βράδυ εκείνο ήμασταν τόσο λιώμα από την κούραση που γυρίσαμε στο ξενοδοχείο με ταξί, παραγγείλαμε φαγητό στο δωμάτιο και το απολαύσαμε βλέποντας το γαλλικό Survivor μέχρι να μας πάρει ο ύπνος κατά τις 11 μ.μ. (τόσο χάλια)!

Επόμενη στάση: Γενεύη.

24 comments:

Я верю в Сталина said...

Καλημέρα! Παιδιά προλάβετε! Η Σοφία ξεκίνησε ταξειδιωτικές περιγραφες εκτος Αγγλιας και Σκανδιναβιας...

stefanos said...

Τελικά είσαι ταξιδιάρα ψυχούλα
σε ζηλεύω

Σοφία said...

@ Dimosthenis: Έχω ξανακάνει περιγραφές εκτός Αγγλίας και Σκανδιναβίας - βλ. Ελβετία τον περασμένο Μάιο :-p
Καλά, εσύ δεν έχεις φύγει ακόμα για διακοπές;

@ Στέφανος: Η αλήθεια είναι ότι φέτος το καλοκαίρι ξεσκίστηκα λίγο στα ταξίδια ψάχνοντας απεγνωσμένα το καλοκαίρι :-)

itelli said...

Ρε παιδιά... Δεν βρίσκω το διαβατήριο ρε γαμώτη...

Ζηλεύωωωωωωωωωω! Θα κλάψω.......
Θέλω κι εγώ............

Σοφία said...

@ Itelli: Αυτό είναι γκαντεμιά, να το προσέξεις ;-)

@ River: Καλά, εσύ δεν έχεις κάτι άκρες για Αγγλία και Αυστρία; Τι το σκέφτεσαι;

katerina said...

Εξεταστική! Χρωστάω (αυτό μην το πείτε ούτε του παπά) 32 μαθήματα! Και φέτος "κανονικά" θα έπρεπε να πάρω πτυχίο!!! Ουφ! Το έβγαλα από μέσα μου και ηρέμησα! Συν το γεγονός οτι έχω άλλες 24 εργάσιμες μέρες...
Αλλά κάνω υπομονή! Θα έρθει η ώρα μου! Μέχρι τότε με ταξιδεύουν τα post σου!

Σοφία said...

Δώσε μπόλικα μαθήματα και πήγαινε μετά ταξίδι. Έτσι κι αλλιώς ο καιρός δεν πρόκειται να χειροτερέψει στα μέρη που είναι να πας (είναι ήδη χάλια ;-)

katerina said...

Αυτό σκοπεύω να κάνω! Γι' αυτό και κάνω υπομονή!!!
Μέχρι τότε όμως είπαμε... Συνέχισε να ανεβάζεις τέτοια post με αντίστοιχες φωτογραφίες!!! ;))

Klearchos said...

Αχ.... αχ.... (βαθύς αναστεναγμός)

Τι μου θύμισες....

Natassa said...

Ζωντανές υπέροχες περιγραφές για μια υπέροχη χώρα!
Υπέροχο ποστ!
Απολαμβάνω πολύ το αφήγηση σου αλλά και τις φώτο. Πολύ καλές, με απογείωσε η κυρία με τους σκύλους και λυπούμε που έχασες τέτοιο ντοκουμέντο
φώτο τον τύπο με τον Χάρυ Πότερ.
Μπράβο Σοφία! περιμένω την συνέχεια του ταξιδιού (τώρα θέλω να πάω στην Λυών...)!!!

K-Top said...

Έχουν πλάκα οι φρανσουάδες, αν και είναι λίγο βαμπίρια όταν τρώνε κρέας! Ωμό κιμά δοκίμασες???

Nobody said...

Τελικά η Γαλλία είναι πανέμορφη χώρα. Εγώ έχω δει μόνο το Παρίσι! Λέω να μετακομίσω προς τα κει.

Σοφία said...

@ River: Όπως βλέπεις, κάνω ό,τι μπορώ ;-)

@ Klearchos: Δεν το πιστεύω! Έκανα τον Κλέαρχο να αναστενάξει!!! Εδώ πληρώνονται όλα χεχεχε :-D

@ Νatassa: Η Λυών πραγματικά αξίζει. Την συστήνω ανεπιφύλακτα. Όσο για τον τύπο με το βιβλίο, έσκασα που δεν τον πρόλαβα. Ήταν άπαιχτος.

@ Atron: Με τίποτα! Θεωρώ μεγάλο επίτευγμα το ότι τρώω το μοσχάρι όταν μέσα ροζίζει, στην ανάγκη και όταν κοκκινίζει, αλλά δεν έχω φτάσει ακόμα στο επίπεδρο του ωμού κιμά.

@ Nobody: Rather you than me ;-)
Πάντως ότι είναι όμορφη, είναι. Το σωστό να λέγεται.

Я верю в Сталина said...

7 και αυριο!!!

Με το καλό :-)

Epikouros said...

Γενεύη, Γενεύη, Γενεύη! Περιμένω να διαβάσω...

Σοφία said...

Μπες σε 10 λεπτάκια που θα είναι έτοιμο το ποστ ;-)

Anonymous said...

Έχω και εγώ την εντύπωση ότι οι φινετσάτες Γαλλίδες είναι ένας μύθος! Αυτό ήταν το συμπέρασμα που βγάλαμε με τις δύο φιλενάδες μου τον Ιούνιο στο Παρίσι!

Klearchos said...

Με έκανες... αχ... βαχ...

Νicola Beerman said...

...μυρισε ευρωπη,ευχαριστουμε για τις ομορφες φωτογραφιες.

Σοφία said...

@ Nicola Beerman: Καλώς ήρθες στις Κόκκινες Νύχτες! Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτογραφίες :-)

alexandra said...

μμμ...και γω θα πάω στη Λυών για Χριστούγεννα στο θείο μου που κατοικεί εκεί. Θα πάω με τον αντρούλι μου και φυσικά θα πάμε και Παρίσι. Πολύ ωραία περιγραφή Σοφία Μπράβο! Μόλις γυρίσω θα σας πω και γω πως πέρασα.

ΥΓ Μήπως γνωρίζεις πόσο κοστίζει το εισητήριο Παρίσι-Λυών με TGV?

DONMANOLO said...

Καλησπέρα.Ενδιαφέρον εγγραφή.Θυμάσαι μήπως πόσο κάνει το εισιτήριο για το τρένο απο Λονδίνο Παρίσι με επιστροφή, πόσο κοστίζει και απο που το βγάζεις;