Friday 31 July 2009

Χαλκιδική - Κόρινθος: η επιστροφή

Η επιστροφή από τη Χαλκιδική άρχισε επεισοδιακά, αφού φτάνοντας στη στάση του ΚΤΕΛ, πρόσεξα ότι τα δρομολόγια που ήταν αναρτημένα δεν είχαν καμία σχέση με τις ώρες που μου είχε γράψει η κοπέλα του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής στη Θεσσαλονίκη. Και όχι μόνο αυτό, αλλά το λεωφορείο που είχα σκοπό να πάρω δεν υπήρχε καν. Άλλες πληροφορίες δεν υπήρχαν πάνω στη λίστα με τα δρομολόγια, ούτε καν το τηλέφωνο του ΚΤΕΛ. Ρωτώντας στα μαγαζιά που ήταν κοντά στη στάση, βρήκαμε ένα κρεοπωλείο όπου μας έδωσαν το τηλέφωνο του ΚΤΕΛ στην Κασσάνδρεια (23740 22214 για όποιον ενδιαφέται) και έτσι μάθαμε ότι οι ώρες που είχα στο χαρτάκι ήταν οι σωστές και οι ώρες που ήταν αναρτημένες στη στάση λάθος...

Το λεωφορείο-φάντασμα έφτασε στην ώρα του, ήταν καινούριο, κλιματιζόμενο και σχεδόν άδειο, πράγμα διόλου περίεργο αφού δεν υπήρχε τρόπος να πληροφορηθείς την ύπαρξή του κοιτάζοντας τα επίσημα δρομολόγια. Το εισιτήριο για Θεσσαλονίκη είχε 10,70€. Διάλεξα μια θέση στη δεξιά πλευρά ώστε να βλέπω θάλασσα και η πρώτη ώρα της διαδρομής πέρασε πολύ ευχάριστα χαζεύοντας τα χωριά και τις παραλίες της Χαλκιδικής από το παράθυρο του λεωφορείου.


Η δεύτερη ώρα πέρασε ακόμα πιο ευχάριστα και πάρα πολύ γρήγορα, αφού μετά τη Νέα Ποτίδαια αποκοιμήθηκα και ξύπνησα καθώς το λεωφορείο έστριβε στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής. Με το που άνοιξα τα μάτια μου και κοίταξα έξω από το παράθυρο, είδα αυτό. Χμμμ.

Πατήστε πάνω στην φωτογραφία για να τη δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος και να διαβάστε την επιγραφή πάνω στο πούλμαν.

Από το ΚΤΕΛ πήρα το εξπρές λεωφορείο 45Β και μέσα σε 30 λεπτά, καθότι ήταν Σάββατο μεσημέρι και οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης είχαν ελάχιστη κίνηση, είχα φτάσει στον σιδηροδρομικό σταθμό. Το τρένο μου έφευγε σε τρεις ώρες οπότε αποφάσισα να κάνω μια βόλτα στην πόλη. Άφησα τη βαλίτσα μου σε θυρίδα φύλαξης αποσκευών (κόστος: 3€) και κατέβηκα στο κέντρο άνετη και ωραία. Τι είδα στη Θεσσαλονίκη θα σας πω σε χωριστή ανάρτηση.


Εκείνο πάντως που δεν είδα ήταν τουαλέτα της προκοπής. Οι τουαλέτες του σιδηροδρομικού σταθμού ήταν άθλιες και δεν αποτόλμησα να τις χρησιμοποιήσω. Σκέφτηκα ότι θα βρω κάπου αλλού μια τουαλέτα, και τελικά μπήκα σε ένα Goody's, για τις τουαλέτες του οποίου το μόνο καλό που έχω να πω ήταν ότι είχαν χαρτί και τρεχούμενο νερό.

Από τη Θεσσαλονίκη πήγα στα Τρίκαλα, όπου έμεινα το βράδυ σε φίλους. Η διαδρομή είναι κάτι παραπάνω από 2.5 ώρες και το εισιτήριο έχει μόνο 8€. Η τιμή είναι στάνταρ και υπάρχει μόνο δεύτερη θέση. Ομολογώ ότι το εισιτήριο μου φάνηκε υπερβολικά φτηνό και σκέφτηκα ότι μάλλον θα ταξιδέψω με κανένα μουτζούρη. Ανακάλυψα όμως ότι τα τρένα που κάνουν τη διαδρομή αυτή είναι τα ίδια Intercity που κάνουν τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αν είσαι από τους πρώτους που θα ανέβουν στο τρένο, μπορείς να καθίσεις στο βαγόνι της πρώτης θέσης, και να ταξιδέψεις με άνεση πρώτης θέσης έχοντας πληρώσει για δεύτερη. Σημειωτέον ότι για να πας από τη Θεσσαλονίκη στα Τρίκαλα με λεωφορείο κάνεις περισσότερη ώρα και το εισιτήριο έχει τα διπλάσια χρήματα (16.5€), υπάρχουν όμως περισσότερα δρομολόγια. Η θέα από το τρένο είναι βεβαίως πολύ πιο εντυπωσιακή.


Την επόμενη μέρα το πρωί έφυγα για Αθήνα. Η διαδρομή ήταν όπως σας την έχω περιγράψει στην προηγούμενη ανάρτηση και χωρίς να συμβεί κάτι αναπάντεχο. Ακόμα και η καθυστέρηση στην άφιξη ήταν η αναμενόμενη, δηλαδή μισή ώρα. Φωτογραφίες δεν τράβηξα γιατί την περισσότερη ώρα κοιμόμουν (είχα ξυπνήσει μέσα στο μαύρο χάραμα για να πάρω το τρένο στις 7 πμ). Η φωτογραφία που ακολουθεί είναι από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας. Μπορεί οι εγκαταστάσεις να είναι μιας α ηλικίας, πάντως το σωστό να λέγεται, ο χώρος ήταν πεντακάθαρος. Το τρένο είναι ένα άσχετο.


Από την Αθήνα πήρα τον Προαστιακό για Κόρινθο. Από τις 9 το πρωί ως τις 11 το βράδυ υπάρχει τρένο κάθε μία ώρα, η διαδρομή είναι 1 ώρα, 7 λεπτά και το εισιτήριο έχει 6 ευρώ. Ήταν μόλις η δεύτερη φορά που είχα ταξιδέψει με τον Προαστιακό και πρέπει να πω ότι έμεινα πολύ ικανοποιημένη. Τα τρένο αναχώρησε στην ώρα του, ήταν κλιματιζόμενο, βρήκα άνετα θέση και φτάσαμε στην Κόρινθο λίγα λεπτά πριν (!) την καθορισμένη ώρα. Ο σταθμός της Κορίνθου είναι ωραίος, μεγάλος, ευάερος, ευήλιος, αλλά δεν έχει κυλιόμενες σκάλες (μόνο ασανσέρ που δεν λειτουργούσε) και οι τουαλέτες ήταν βρωμερές. Περιττό να σας πω ότι το χαρτί υγείας είναι είδος πολυτελείας *και* στην Κόρινθο...

Μισή ώρα μετά την άφιξή μου στην Κόρινθο, βουτούσα στην υπέροχη θάλασσα του Λουτρακίου. Εντάξει, δεν είναι Χαλκιδική, αλλά αν σας αρέσουν οι βαθειές θάλασσες και οι παραλίες με βοτσαλάκι, το Λουτράκι λέει πολύ.

17 comments:

Μανώλης said...

Τα εισιτήρια του ΟΣΕ αυξήθηκαν ή θα αυξηθούν όπου ναναι. Πάντως για τον προαστιακό, ειδικά στην διαδρομή για Κόρινθο υπάρχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ παράπονα, από τους δύστυχους που τον χρησιμοποιούν καθημερινά για να πάνε στην δουλειά τους. Εσύ ήσουν τυχερή γιατί τον χρησιμοποίησες άπαξ!

electronic396 said...

Ωραία η θεσαλλονική και η χαλκιδική ...:-) αλλά αυτό το …μεσαιωνικό "ορθοδοξία η θάνατος " εν έτη 2009...ψιλοαπογοήτευση..:)
Απόψεις του καθενός βέβαια..:)

ZlatkoGR said...

Δυστυχώς έχει περάσει καιρός που κυκλοφορεί το συγκεκριμένο λεωφορείο και αν και έχει γίνει θέμα εδώ και αρκετό καιρό (δες εδώ κι εδώ σε τοπικό blog της Χαλκιδικής) συνεχίζει να κυκλοφορεί με αυτό το σύνθημα πρώτη μούρη...

Anastasios said...

Αναφορικά με το σύνθημα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ", νομίζω ότι παραπέμπει σε εκείνο το ίδιο σύνθημα που έχουν βάλει οι μοναχοί της Μονής Εσφιγμένου του Αγ. Όρους στο μοναστήρι τους.

Υπ' όψιν ότι η Μονή Εσφιγμένου τελεί υπό κατάληψη τα τελευταία χρόνια από παλαιοημερολογίτες μοναχούς, οι οποίοι αποκαλούν τους εαυτούς τους Γ.Ο.Χ., δηλ. Γνήσιους Ορθόδοξους Χριστιανούς.

Από αυτό και μόνο καταλαβαίνει κανείς τη σχιζοφρένεια της όλης υπόθεσης.

VAD said...

Τα λεωφορεία ήταν του παπ'Ανθιμου;
Γκρρρρρ....

Καλό μήνα.....

George said...

Άλλο ένα ταξίδι μαζί σου. Τα περάσαμε όμορφα όπως κατάλαβα. :)
Πάντως παρατηρώντας και συγκρίνοντας τιμές λεωφορείου και τραίνων υπάρχει μεγάλη διαφορά. Πιστεύω οτι το τραίνο είναι το πιο παρεξηγημένο μέσο μεταφοράς της χώρας μας. Έχουμε μείνει όλοι στον μουτζούρη και μόλις ακούμε την λέξη το μυαλό μας πάει εκεί. Όμως με τις περιγραφές σου (και την προηγούμενη) νομίζω οτι έχουν γίνει καλά βήματα τουλάχιστον για την επιβίωση του. Δεν λέω ανάπτυξη καθώς στην Ελλάδα λίγα πράγματα μπορούν να αναπτυχθούν. Άρα και αυτό απλά δεν ξεφεύγει απο τον κανόνα. Ίσως κάποτε στο μέλλον καθώς νομίζω οτι γίνεται η προσπάθεια να αποκτήσουμε ένα τραίνο με την δική του και σύγχρονη σφραγίδα για την χώρα μας.
Την καλημέρα μου.

mermyblue said...

πολύ μου άρεσε το οδοιπορικό σου και να σκεφτείς ότι είχα "χάσει" την προηγούμενη ανάρτηση.
περιμένω το ρεπορτάζ από τη Θεσσαλονίκη, μιας και είναι πολύ αγαπημένη πόλη!
καλή συνέχεια στα ταξίδια κ τις ανταποκρίσεις!

Σοφία said...

@ Μανώλης: Ναι, το άκουσα αυτό για τις αυξήσεις. Προς το παρόν, οι τιμές στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ είναι οι ίδιες, πάντως αν έχω καταλάβει καλά, μιλάμε για αυξήσεις της τάξης των 3-4 ευρώ για εισιτήρια που κοστίζουν 50 ευρώ. Δεν θα έλεγα ότι οι αυξήσεις αυτές είναι απαγορευτικές.

Για τον Προαστιακό δεν έχω κάτι άλλο να πω. Δύο φορές που τον έχω χρησιμοποιήσει πήγαν όλα ρολόι, αλλά η κατάσταση σε ώρες αιχμής θα είναι σίγουρα διαφορετική.

@ Electronic396: Απογοήτευση δεν λες τίποτα...

@ ZlatkoGR: Να υποθέσω ότι ο Νομάρχης σας δεν έχει μεσολαβήσει για να βρεθεί λύση, ε;

@ Anastasios: Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση! Όταν είδα το λεωφορείο δεν ήξερα τι να υποθέσω. Eίναι προσβλητικό για όλους μας να κυκλοφορεί δημόσιο όχημα με τέτοια επιγραφή...

@ VaD: Τι να πω, δες πιο πάνω...

@ George: Ναι, η αλήθεια είναι πως η ανάπτυξη είναι μακριά ακόμα, αλλά τουλάχιστον το τρένο συνεχίζει να επιβιώνει. Το βασικό πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει πλεονέκτημα ταχύτητας απέναντι στο αυτοκίνητο ή και το λεωφορείο ακόμα, αλλά σίγουρα υπάρχει πλεονέκτημα τιμής. Προς το παρόν τουλάχιστον...

@ Mermyblue: Ευχαριστώ και ελπίζω η ανάρτησή μου για τη Θεσσαλονίκη να μην σε απογοητεύσει (γκουχ γκουχ).

Les and The City said...

η παραλία στην τρίτη φωτογραφία ποια είναι?

kiki said...

Οι 2 θαλασσινές φωτό, τέλειες...

Σοφία said...

@ Axinos: Να σου πω την αλήθεια δεν ξέρω, πάντως είναι κοντά στην Άφυτο.

@ Kiki: Χαλκιδική παιδί μου!

NdN said...

Περίμενα να δω περισσότερες φωτογραφίες από την Χαλκιδική και τις παραλίες της, αλλά θα συμβιβαστώ και με αυτές από την Θεσσαλονίκη. Για γράψε μας και που πήγες για μπάνιο;

Anonymous said...

Έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές προαστιακό, και σε ώρες αιχμής προς Κόρινθο, και δεν διαπίσωσα ποτέ κανένα πρόβλημα. Εκτός εάν εννοούν ότι μπορεί να μείνεις όρθιος...

Ταξιδεύω με τραίνα από μικρή, έχω φτάσει μέχρι και Ορεστιάδα, και ειλικρινά δεν βρίσκω κάτι αρνητικό να πω. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην τελευταία δεκαετία.

Απορώ γιατί να έχουμε μείνει στον μουτζούρη. Η τελευταία φορά που μπήκα σε μουτζούρη ήταν το 1989. Πως μπορεί να έχουμε μείνει 20 χρόνια πίσω στη φαντασία μας???

Αρα δεν φροντίζουμε να ενημερωθούμε και όπως έγραψα και πριν έχουμε κολημένο το ΙΧ στον κ*λο...

Σοφία said...

@ NdN: Δεν έβγαλα πολλές φωτογραφίες γιατί είχα ξεχάσει τη μεγάλη μηχανή και τον φορτιστή της μικρής στο σπίτι. Δράμα...

Μπάνια κάναμε στην Καψόχωρα και στο Παλιούρι (εκεί που ήταν παλιά το Ξενία).

@ Penny: Για την εμμονή με τον μουτζούρη μάλλον φταίνε οι ελληνικές ταινίες ;-)

Όσο για την γκρίνια, είναι χαρακτηριστικό της φυλής...

το κορίτσι που ήθελε πολλά said...

χαχαχαχα κι εγώ έχω δει αυτό το θρυλικό λεωφορείο "ορθοδοξία ή θάνατος",ευτυχώς δεν χρειάστηκε ποτέ να μπω :Ρ

καλώς σε βρήκα!

Crazy Tourists said...

Χαρά στο κουράγιο σου!! Μια χαρά το ταξιδάκι! Κρίμα που δεν έβγαλες πολλές φωτό! Πολλά φιλιά!
CrazyTourist1

Σοφία said...

@ Το κορίτσι: Καλώς ήρθες!

@ CrazyTourist1: Ναι, για τις φωτογραφίες κι εγώ στεναχωρήθηκα. Είναι ένας άλλος λόγος να ξαναπάω σύντομα ;-)