Wednesday 22 August 2007

Λυών-Γενεύη

Από τη Λυών στη Γενεύη πήγαμε με κανονικό τρένο (όχι ταχεία), το οποίο ήταν λίγο παλιό και αρκετά αργό, όμως η διαδρομή ήταν σχετικά σύντομη (1:45) και τα τοπία τόσο όμορφα που χάζευες. Στο δεύτερο μισό της διαδρομής, η γραμμή του τρένου ακολουθεί τον Ροδανό ποταμό (ο οποίος συνεχίζει να είναι βεραμάν και έξω από τη Λυών), ενώ από την άλλη πλευρά υψώνεται βουνό. Κάποια στιγμή πιάσαμε κουβέντα με τον ελεγκτή των εισιτηρίων. Χάρηκε πάρα πολύ που μας άρεσε η περιοχή (μας παινεύτηκε κιόλας για το πόσο όμορφη είναι η Γαλλία, και πόσο πολύ τουρισμό έχει - όχι που θα άφηνε την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη) και καταλήξαμε να συζητάμε για την ανεργία και τα προβλήματα που δημιούργησε το ευρώ (οι τιμές έχουν ανέβει, τα ενοίκια επίσης, αλλά οι μισθοί έχουν παραμείνει ίδιοι). Του είπα ότι στην Ελλάδα ο κόσμος έχει τα ίδια παράπονα και φάνηκε να εκπλήσσεται. Σε μια εποχή που η Ευρώπη υποτίθεται ότι είναι όλη μία χώρα, είναι φοβερό το πόσο λίγη επικοινωνία υπάρχει τελικά μεταξύ των λαών...

Στη Γενεύη μας περίμενε ζέστη πολλή, καταγάλανος ουρανός και ήλιος ντάλα. Και στη Λυών είχε καλό καιρό αλλά φύσαγε αεράκι, και δεν ένιωθες να ζεσταίνεσαι. Στη Γενεύη ήταν κανονικό καλοκαίρι και ενθουσιαστήκαμε. Επιτέλους είχαμε βρει το ζητούμενο και μάλιστα εκεί που δεν το περιμέναμε, στις όχθες της λίμνης Léman.

Για τη Γενεύη δεν θα σας πω πολλά, γιατί τα έχει πει πριν από μένα, και πολύ πιο ποιητικά, ο Επίκουρος. Άλλωστε το δικό του ποστ τύπωσα και πήρα μαζί μου αντί για ταξιδιωτικό οδηγό. Θα σας πω μόνο ότι πήγαμε σφαίρα στο ξενοδοχείο, βάλαμε σορτσάκια και αμάνικα μπλουζάκια και κατεβήκαμε στη λίμνη, εκεί που είναι ο τεράστιος πήδακας και γίνονταν οι μουσικές εκδηλώσεις.

Πήραμε το τραινάκι που σε κάνει βόλτα κατά μήκος της ακτής, χαζέψαμε στα περίπτερα με τα σουβενίρ και τα μπιχλιμπίδια, φάγαμε καλαμπόκι στα κάρβουνα και καταλήξαμε σε μία μικρή παραλία που αν εξαιρέσουμε ότι το γρασίδι έφτανε σχεδόν ως την άκρη του νερού, νόμιζες ότι είσαι σε θάλασσα. Αμέσως ξεντυθήκαμε και ετοιμαστήκαμε να βουτήξουμε. Με το που βάλαμε τα πόδια μας μέσα στο νερό καταλάβαμε ότι σίγουρα ΔΕΝ είμασταν σε θάλασσα, αλλά σε λίμνη και μάλιστα σε απόσταση αναπνοής από τις Άλπεις. Πολύυυυυυυ κρύο μιλάμε. Τώρα καταλαβαίνω γιατί όταν είχα πάει στη Νάξο και παραπονιόμουν ότι το νερό ήταν παγάκι, όλοι οι ξένοι με κοίταζαν σα να τα έχω χάσει. Γι' αυτούς ήταν απλά δροσερό, για να μην πω χλιαρό. Πάντως παραδέχομαι ειδικά τα παιδάκια. Είχαν έρθει με κουβαδάκια, φτιαράκια, πλαστικές βαρκούλες, μπρατσάκια, μάσκες και αναπνευστήρες, και πλατσούριζαν με γενναιότητα, παρόλο που η πράσινη μύξα έτρεχε ποτάμι. Για τα λιγότερο θαρραλέα, είχε κούνιες λίγο πιο πέρα από την παραλία.

Τελικά δεν βουτήξαμε. Εγώ πλατσούρισα μέχρι τα γόνατα μόνο και μετά ξάπλωσα στα βράχια για να μαζέψω ήλιο (χωρίς καπέλο, αλλά με αντιηλιακό μεγάλου δείχτη προστασίας). Για να είμαι ειλικρινής το σκέφτηκα να μπω, αλλά πρόσεξα ένα σωρό βρωμιές στο νερό, είχε και κάτι γλάρους πιο δίπλα, και προτίμησα να μην το ρισκάρω. Τα βράχια όμως ήταν πολύ ωραία φάση και η παραλία είχε χρώμα πολύ μεσογειακό και μας θύμισε τι χάνουμε όσοι ζούμε στις βόρειες χώρες...

Μερικές εικόνες από Γενεύη - καταρχήν η παλιά πόλη και το king size παγκάκι:

Η τοπική αστυνομία χρησιμοποιεί Smartάκια και μάλιστα πολύχρωμα. Γουστάρωωωωωω!

Στη Γενεύη πρόσεξα πολλά ρολόγια (ακόμα και σε άσχετα σημεία, π.χ. δείτε πιο πάνω το ρολόι στη γωνία του δρόμου), πολλά συντριβάνια και βρυσούλες, και φυσικά πολλά σημαιάκια. Τα 'χουμε ξαναπεί αυτά, αλλά για του λόγου το αληθές, ιδού η απόδειξη:

Φυσικά δεν μπορούσα να μην περάσω από την Place du Mollard, για την οποία είχε μιλήσει ο Icarus στο ιστολόγιό του, και μάλιστα μου είχε δώσει οδηγίες για να την βρω εύκολα (ευχαριστώ Ίκαρε)!

Γενικά πρέπει να πω ότι η Γενεύη ήταν η ευχάριστη έκπληξη του ταξιδιού. Την περίμενα βαρετή (όπως τη θυμόμουνα από προηγούμενα ταξίδια) και βροχερή (όπως ήταν μέχρι 1-2 μέρες πριν πάμε). Τελικά λίγο ο καιρός, λίγο το πανηγύρι, βρήκαμε μια πόλη ζωντανή και καλοκαιριάτικη, που μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Για μένα η καλύτερη φάση ήταν η παραλία. Γαλάζιος ουρανός, μπλε σκούρο νερό (όχι γκρι σουρί που είναι στην Αγγλία), ήλιος να καίει, τραπεζάκια έξω... ένα καλοκαίρι σαν Ελλάδα! Κάτι ξέρουν οι Ελβετοί που έχουν παντού σημαίες - μάλλον το κάνουν για να μην ξεχνιούνται.

Επόμενη στάση: Aβινιόν.

22 comments:

Anonymous said...

Η... πράσινη μύξα και το king size παγκάκι είναι όλα τα λεφτά της περιγραφής! Πολύ ωραίες οι φωτό, πολύ όμορφη και η Γενεύη...

Απ τις φωτος θα επιλέξω Γενεύη.Μου φάνηκε η πιο ωραία απ όλες

Nobody said...

Απ' ότι βλέπω αναναιώθηκες με τον καλύτερο τρόπο.
Καλά έκανες και δε βούτηξες στην πράσινη μίξα. Ε είπαμε διακοπές αλλά όχι και να κολλήσουμε τίποτα.

itelli said...

Άμα βρω παραγωγό κ σκηνοθέτη, ψήνεσαι να κανουμε ταξιδιωτική εκπομπή;

katerina said...

Καλημέρα Σοφία!!!

Σοφία said...

@ Penny: Ευχαριστώ! Τα μυξιάρικα παιδάκια είχαν πολύ πλάκα. Το τουρτούρισμα τουρτούρισμα, αλλά το μπάνιο μπάνιο.

@ Cursed: Δεν θα έλεγα ότι η Γενεύη είναι πιο ωραία από το Παρίσι ή τη Λυών, αλλά εντάξει, ο καθένας με το γούστο του ;-)

@ Nobody: Έτσι σκέφτηκα κι εγώ.

@ Itelli: Δεν βγάζουμε ταξιδιωτικό περιοδικό καλύτερα, μιας που έχουμε έτοιμα τα κείμενα και τις φωτογραφίες;

@ River (και σε όλους): Καλημέρα!

Epikouros said...

ααα, τι ωραία, ο πίδακας με τα χρώματα της ίριδας.. είχα πάθει πλάκα όταν πρωτοείδα την εικόνα. Και το παγκάκι, το μεγαλύτερο παγκάκι του κόσμου. Είχα μετανιώσει τόσο πολύ που δεν το έβγαλα φωτογραφία. Thanks!

Σοφία said...

Την πρόσεξα την παράληψη αυτή στο ποστ σου (τσκ τσκ τσκ) και γι' αυτό τράβηξα και φωτογραφία και βιντεάκι ;-)

Dream_Rider said...

Πολύ όμορφη η Γενεύη, γραφική αν μη τι άλλο πόλη.

Η Αβινιόν που έρχεται είναι εξίσου όμορφη, με μια φανταστική πλατεία και πολλά μέρη να πας και να δεις. Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο, γούστα βέβαια είναι αυτά..

Υ.Γ Συμφωνώ με itelli, το έχετε το ταξιδιωτικό...

Σοφία said...

Να την πω την αμαρτία μου, η Γενεύη δεν με τρελαίνει. Την βρίσκω πολύ άχρωμη και άοσμη για τα γούστα μου. Αυτή τη φορά περάσαμε ωραία, αλλά ήταν Σάββατο, καλοκαίρι, γιορτές, την είδαμε στα καλύτερά της. Η Γενεύη που θυμάμαι από την προηγούμενη φορά δεν ήταν καθόλου έτσι. Μάλλον πρέπει να πάω ξανά για να βγάλω οριστικό συμπέρασμα ;-)

H Αβινιόν μου άρεσε και μένα πάρα μα πάρα πολύ. Ιδανικός προορισμός για καλοκαιρινές διακοπές, κι ας μην έχει θάλασσα.

Υ.Γ. Μόνο το ταξιδιωτικό έχουμε ;-)

Klearchos said...

Εσύ δεν είσαι η Σοφία, είσαι ο Φιλέας Φογκ!!

Σοφία said...

Χαχαχα αυτός δεν είναι που έκανε το γύρο του κόσμου σε 80 μέρες; Ή τον μπερδεύω με κανέναν άλλο;

Klearchos said...

Αυτός, αυτός!!

Natassa said...

όπως πάντα απολαυστική αφήγηση και υπέροχες φώτο...άντε με το καλό και η Αβινιόν!

Epikouros said...

Χαχα, είχε ενα ζευγάρι σε ιδιαίτερη στιγμή και δεν ήθελα να τους ενοχλήσω... :-S

Σπύρος Σεραφείμ said...

καλύτερα που δεν κολύμπησες...

the_sailor said...

Απ' ότι βλέπω τελικά στο ταξίδι σου ο καιρός δεν σου πήγε κόντρα, είχες ηλιοφάνεια...

Πάλι καλά δηλαδή, γιατί πριν λίγο καιρό μόνο βροχερές φωτογραφίες βλέπαμε στο blog σου. Όχι πως θα είχα πρόβλημα να δω τη Γαλλία και την Ελβετία συννεφιασμένες, αλλά ποιος σε... άκουγε μετά... :P

Σοφία said...

@ Natassa: Η Αβινιόν θα αργήσει λόγω διακοπών. Σας την χρωστάω.

@ Epikouros: Aν είναι έτσι, δικαιολογήσαι ;-)

@ Σπύρος Σεραφείμ: Καλώς τον! Προφανώς γύρισες από διακοπές (αλλά δεν λέω καλό χ*****α γιατί το καλοκαίρι κρατάει ακόμα).
Για το κολύμπι στη λίμνη κι εγώ το ίδιο συμπέρασμα έχω βγάλει, αν και υποτίθεται ότι η ποιότητα του νερού ελέγχεται κάθε 2 βδομάδες και η συγκεκριμένη παραλία ήταν ΟΚ.

@ The_Sailor: Θα είχα σκάσει αν είχαμε πέσει σε βροχές, γιατί επιλέξαμε την Γαλλία ειδικά για να ξεφύγουμε από τη μαυρίλα του βορρά. Δεν έχω παράπονο όμως, βρήκαμε καλοκαίρι με το παραπάνω :-))))

snikolas said...

καλοκαίρι στην Γενεύη πρέπει να πας 1η Αυγούστου. Είναι η εθνική τους γιορτή και κάνουν διάφορες εκδηλώσεις δίπλα στην λίμνη. Μαζί με σένα πρέπει να πάω και εγώ που (σαν δεν ντρέπομαι λέω εγώ γιατί είμαι από εκεί) δεν έχω πάει ποτέ 1 Αυγούστου!!! Αλλά τι να κάνω ρε μγτ; Να παρατήσω τις θάλασσες; Μπα… δεν παίζει.

Σοφία said...

1η Αυγούστου, ε; Θα το έχω υπόψην μου για του χρόνου, γιατί έτσι κι αλλιώς εγώ δεν έχω θάλασσες να παρατήσω ;-)

KitsosMitsos said...

Μου'χει ξεφύγει η Γενεύη, είναι η αλήθεια. Και φαίνεται ότι αξίζει :-)

Σοφία said...

Καλή είναι η Γενεύη, η Αβινιόν καλύτερη (για την οποία Αβινιόν μάλλον δεν έχω κάνει ακόμα ανάρτηση!!). Αν πας Γενεύη, να προτιμήσεις καλοκαίρι και ειδικά καλοκαιρία, γιατί ως πόλη είναι αρκετά βαρετή.