Sunday 29 July 2007

Στο φιόρδ με καραβάκι

Κυριακή πρωί πήραμε το καραβάκι που κάνει τη διαδρομή στο εσωτερικό φιόρδ του Όσλο. Το εσωτερικό φιόρδ είναι στην ουσία ένας κόλπος που εκτίνεται από το Όσλο μέχρι το σημείο που μια ομάδα μικρών νησιών δημιουργεί ένα στένωμα κοντά στην πόλη Ντρόμπακ. Παλιότερα, το εσωτερικό φιόρδ πάγωνε τελείως κατά τη διάρκεια του χειμώνα, και το Ντρόμπακ γινόταν το λιμάνι του Όσλο.

Η διαδρομή Όσλο-Ντρόμπακ είναι απίστευρα γραφική. Ξεκινάει από το Aker Brygge, μπροστά από το Δημαρχείο του Όσλο (το κτίριο με τους δύο πύργους και το ρολόι) και κρατάει περίπου 1.5 ώρα μαζί με τις στάσεις, που είναι πολλές και συχνές. Το καράβι σταματάει πότε στη μια πλευρά του φιόρδ και πότε στην άλλη, σε μεγάλα και μικρότερα λιμάνια. Μερικά είναι τόσο μικρά που δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια τόση δα προβλήτα κι ένα σπιτάκι. Όλα τους είναι πανέμορφα και οι τουρίστες φωτογραφίζουν ασταμάτητα.

Δεξιά και αριστερά υπάρχουν κατάφυτοι λόφοι. Το δάσος φτάνει μέχρι την άκρη της θάλασσας. Δεν υπάρχουν παραλίες, παρά μόνο μικρά κόκκινα, κίτρινα, άσπρα και γαλάζια ξύλινα σπιτάκια με σκαλίτσες που κατεβαίνουν μέχρι το νερό, και μαρίνες με πολλά (πάρα πολλά) πλοιάρια.

Μέσα στο δάσος ξεφυτρώνουν μικροί οικισμοί ή μοναχικά σπίτια. Αυτές είναι οι εξοχικές κατοικίες των Νορβηγών. Οι περισσότερες δεν έχουν ανέσεις όπως ηλεκτρικό και τρεχούμενο νερό, γιατί οι Νορβηγοί θέλουν όταν πηγαίνουν στην εξοχή να έρχονται σε επαφή με τη φύση, χωρίς τις ανέσεις της μοντέρνας ζωής. Γενικά είναι λαός που αγαπάει το "έξω" και το τιμάει χειμώνα-καλοκαίρι. Λένε μάλιστα ότι "δεν υπάρχει ακατάλληλος καιρός, μόνο ακατάλληλα ρούχα".

Εκείνο που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι ο αριθμός των πλοίων που κινείται μέσα στο εσωτερικό φιόρδ. Ούτε στον Αργοσαρωνικό τόσα μικρά και μεγάλα καράβια, πλοία, ιστιοφόρα, βάρκες, βαρκούλες, ταχύπλοα, αλιευτικά, μεταγωγικά, φουσκωτά, κανό και ό,τι άλλο πλεούμενο μπορείτε να φανταστείτε. Σε κάποια σημεία έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε πλωτό αυτοκινητόδρομο, καθώς περνούν δίπλα-δίπλα καραβάκια σε μέγεθος καρυδότσουφλου και τεράστια κρουαζιερόπλοια που έρχονται από τη Γερμανία και τη Δανία.

Σταματήσαμε σε ένα-δυο σημεία της διαδρομής και φτάσαμε στο Ντρόμπακ το απογευματάκι. Το Ντρόμπακ είναι το όνειρο του φωτογράφου. Έχει τόσες όμορφες γωνιές, τόσες γραφικές όψεις, τόσες εντυπωσιακές εξοχές, που δεν ξέρεις τι να πρωτοφωτογραφίσεις. Μόνο για τις φωτογραφίες με τα λουλούδια πρέπει να κάνω ειδικό ποστ.

Δυστυχώς ο καιρός δεν μας έκανε τη χάρη. Αργά το απόγευμα συννέφιασε και αργότερα άρχισε να ψιλοβρέχει, αλλά προλάβαμε και είδαμε αρκετά ώστε να πειστούμε πως επιβάλεται να ξαναπάμε στο Ντρόμπακ με την πρώτη ευκαιρία.

Επιστρέψαμε στο Όσλο με βροχή και γκρίζα θάλασσα, και αφού ο καιρός δεν ήταν κατάλληλος για έξοδο (ή ίσως εμείς δεν είχαμε τα κατάλληλα ρούχα χεχε) πήγαμε κατευθείαν στο ξενοδοχείο για μπύρες, πίτσα και movies on demand. Κι ευτυχώς που προλάβαμε, γιατί έβρεξε για τα καλά εκείνο το βράδυ. Είναι η άλλη όψη του Σκανδιναβικού καλοκαιριού...

15 comments:

Pegasus said...

Όπως πάντα περιγραφή και φωτογραφικό υλικό αψογο. Σε αυτή τη γωνιά του διαδικτύου ταξιδεύω! :)))

υγ: Καλοσύνεψε καθόλου ο καιρός;

Πίκος Απίκος said...

"Έγραψες" πάλι ποικιλοτρόπως! Και μετά απορείς για τις ιστορίες μου και που τις βρίσκω μιλάμε. Εσύ με δουλεύεις κανονικά μου φαίνεται:)

Λες να ρίξω κανένα τηλέφωνο στο Χαρδαβέλα στην "Πύλη του Ανεξήγητου" μπας και μπορέσει να ερμηνεύσει το φαινόμενο "Σοφία" και το πως συνδυάζει φωτογραφία και κείμενο τόσο αρμονικά στα μπλογκ της? Μπα, άσε καλύτερα, θα κάνει και αυτός "τα μπάνια του λαού". Εξάλλου με το Αλτσχάιμερ που τον έχει "γραπώσει" ανελέητα τα τελευταία χρόνια ακόμα αμφιβάλλω αν θα θυμάται το αίτημα μου μετά από 5 λεπτά:)

katerina said...

Η μέρα ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς! Κοιμήθηκα με μια υπέροχη δροσιά (τέντα τις μπαλκονόπορτες και τα παράθυρα του σπιτιού), άκουσα τα ωραιότερα τραγούδια στο ραδιόφωνο. Έρχομαι στη δουλειά και βλέπω αυτές τις φωτογραφίες...!!! Σ' ευχαριστώ βρε Σοφία!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Σοφία said...

@ Pegasus: Ευχαριστώ πολύ :-)
Σήμερα έχει ήλιο και οι προβλέψεις είναι ευοίωνες: για πρώτη φορά μετά από καιρό, δεν λένε για βροχές. Ίδωμεν.

@ Πίκος Απίκος: Αχ όχι τον Χαρδαβέλα, δεν τον αντέχω ;-)
Αλλά βρε συ, εγώ απλά περιγράφω πράγματα που μου τυχαίνουν, εσύ τα δημιουργείς ο ίδιος!!

@ River: Σ'ευχαριστώ κι εγώ.

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους σας!

philos said...

Υπέροχο ποστ! όταν κάτι μου αρέσει πέρα απο τα καθιερωμένα το θεωρώ υποχρεωση μου να στο τονίζω!

Σοφία said...

Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ :-)))))

DaNaH said...

Όπως έλεγε και ο Βλάσσης: "Πάρα πολύ ωραίιιιιοοοο"!!! Χεχε!

Keep traveling girl! Ταξιδεύουμε και εμείς κάθε φορά μαζί σου, μέσω των υπέροχων φωτογραφιών που μας χαρίζεις! :)

seaina said...

Πολύ όμορφες ταξιδιάρικες φωτογραφίες ..
Καλή σου εβδομάδα!

kat. said...

πάλι ζήλεψα..

τελικά εμείς εδώ στην ελλάδα, περνάμε ξενέρωτα..

Anonymous said...

Τελικά ωραίο το Όσλο. Σκεφτόμουν, το επόμενο καλοκαίρι [που θα 'μαι πια ελεύθερος, ένα ταξίδι στο Όσλο. Αρχικά πίστευα ότι δεν θα μου άρεσε και ότι θα ήταν βαρετά, αλλά ευτυχώς οι εικόνες σου με διέψευσαν!

the BluElephant said...

κα8αρος ουρανός
πολύ πράσινο
λογικές θερμοκρασίες...

μπας και χρειάζομαι ένα ταξιδάκι προς τα βόρεια...

...καιρό έχω να πάω κανένα ενδιβουργο.....

: /

Σοφία said...

@ Δανάη: Δόξα τω Θεώ, από ταξίδια άλλο τίποτα ;-)

@ Seaina: Ευχαριστώ και ανταποδίδω!

@ Kat: Καθόλου ξενέρωτα. Απλά διαφορετικά.

@ Redhathacker: Κοίτα, να μην σε πάρω στο λαιμό μου. Δεν είναι καμιά σπουδαία πόλη. Αν πετύχεις καλό καιρό έχει πολύ ωραίες εξοχές να δεις - αν βρέχει, έχει μόνο μουσεία.

@ The Bluelephant: Κάτσε να δεις τις φωτό της τρίτης μέρας πριν αποφασίσεις ;-)

Crazy Tourists said...

Καλως σε βρήκαμε κι εμείς.
Υπέροχο το ταξίδι που μας έκανες στη Νορβηγία.Είδικα οι φωτογραφίες με τα φιορδ... Όταν ανεβήκαμε εμείς στη Σουηδία ήταν όλα παγωμένα και δεν κάναμε καμία βόλτα με καραβάκι :(
Καλά μας ταξίδια.

Σοφία said...

Καλώς ήρθατε στις Κόκκινες Νύχτες :-)

Είναι άλλη η αίσθηση της Σκανδιναβίας το καλοκαίρι. Δεν λέω, καλά τα χιόνια, αλλά ο συνδιασμός ήλιος-φως-θάλασσα είναι κάτι άλλο!