Tuesday 29 July 2008

Το ταξίδι στις δύο ριβιέρες

Ζωγραφική της Carol DeBolt Eikenbery

Το ταξίδι στις δύο ριβιέρες (γαλλική και ιταλική) κανονίστηκε χωρίς πολλή σκέψη, μετά από μια σύντομη ανταλλαγή ημέιλ με τη φίλη μου την Jasmin. Με την Jasmin έχουμε κάνει αρκετές περιοδείες με τρένο, κυρίως γύρω στα Χριστούγεννα, για να επισκεφτούμε τα χριστουγεννιάτικα παζάρια στη Γερμανία. Πέρσυ το καλοκαίρι κάναμε το πρώτο μας καλοκαιρινό ταξίδι - απηυδισμένες από την ασταμάτητη βροχή και τις ανοιξιάτικες θερμοκρασίες του αγγλικού "καλοκαιριού", αναζητήσαμε καταφύγιο στη νότια Γαλλία. Πέντε μόνο μέρες, αλλά άξιζαν για 15. Ακόμα θυμάμαι τον ήλιο, τη ζέστη, τα τζιτζίκια και τα υπέροχα ζεστά βράδυα της Αβινιόν!

Φέτος δεν είχαμε κάνει ανάλογα σχέδια, μιας και ο καιρός είναι καλύτερος (πιάνουμε άνετα τους 20 βαθμούς τις περισσότερες μέρες - oh yes) και επίσης επειδή είχαμε μπλέξει με δουλειές και από το Πάσχα δεν είχαμε βρει χρόνο ούτε καφέ να πιούμε, πολύ περισσότερο να κάνουμε πλάνα διακοπών. Λίγο όμως η περίοδος των βροχών στα τέλη Ιουνίου, λίγο η ταξιδιωτική διάθεση του καλοκαιριού, εν μέσω μιας ανταλλαγής ημέιλ για να κανονίσουμε έξοδο με την παρέα έριξα την ιδέα της εκδρομής, η Jasmin είπε ναι, και σε λιγότερο από 3 εβδομάδες αναχωρούσαμε για το Παρίσι :-)

Σχεδιάζοντας το ταξίδι είχαμε δύο πράγματα στο μυαλό μας: εγώ ήθελα να περάσουμε οπωσδήποτε από τη Νίκαια (που την είχα άχτι γιατί δεν προλάβαμε να πάμε πέρσυ) και η Jasmin να πάμε σε μια "νέα" χώρα. Οι πιθανές χώρες ήταν η Ισπανία και η Ιταλία - επιλέξαμε την Ιταλία λόγω εγκύτητας. Πριν αρχίσουμε να προγραμματίζουμε το ταξίδι δεν είχαμε καν ακούσει για την ιταλική ριβιέρα - από το χάρτη είδαμε ότι η πρώτη μεγάλη παραθαλάσσια πόλη είναι η Γένοβα και τη βάλαμε στο πρόγραμμα. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο είδαμε ότι κοντά στη Γένοβα είναι πέντε γραφικά χωριά που λέγονται Cinque Terre, θυμήθηκα κάποιες αναρτήσεις που είχε κάνει προ καιρού ο Sailor, έψαξα, τις βρήκα, διάβασα για τη La Spezia, συνειδητοποίησα ότι εκεί κοντά είναι και η Pisa με τον κεκλιμένο πύργο, και έτσι αποφασίστηκε η διαδρομή. Δυστυχώς ενώ φτάσαμε σε απόσταση (βαθειάς) αναπνοής από την Φλωρεντία, δεν μπορέσαμε να την συμπεριλάβουμε στα σχέδιά μας, κι έτσι μας έμεινε για του χρόνου (χεχε).

Το ταξίδι ακολούθησε λίγο-πολύ το περσυνό πενθήμερο μοτίβο: αναχώρηση για Παρίσι αργά το απόγευμα μετά τη δουλειά, 2 μέρες με σχετικά μικρές διαδρομές, 1 μέρα φουλ ταξίδι, άλλη μια μέρα με μικρές διαδρομές, και τέλος τη μέρα της επιστροφής μεγάλο ταξίδι με διάλειμμα μερικών ωρών στο Παρίσι πριν πάρουμε το τρένο για Λονδίνο. Αναλυτικά οι διαδρομές που κάναμε ήταν οι εξής:

Λονδίνο-Παρίσι (2,5 ώρες)
Παρίσι-Νίκαια (5,5 ώρες)
Νίκαια-Γένοβα (3 ώρες)
Γένοβα-Πίζα-La Spezia-Cinque Terre-Γένοβα (όλη μέρα)
Γένοβα-Νίκαια (4 ώρες με τις καθυστερήσεις)
Νίκαια-Παρίσι-Λονδίνο (8 ώρες με 4 ώρες στάση στο Παρίσι)

Όλα τα ταξίδια ήταν με τρένο, τα περισσότερα στην πρώτη θέση, αναγκαστικά λόγω συγκαιριών. Συγκεκριμένα όταν κανονίσαμε το ταξίδι δεν υπολογίσαμε ότι θα διασχίζαμε τη Γαλλία κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης αργίας της χώρας (κάπως σα να ξεκινάς για διακοπές στα νησιά του Αιγαίου στις 13 Αυγούστου!) με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν εισιτήρια για Νίκαια στην τουριστική θέση ούτε για δείγμα. Αναγκαστικά ταξιδέψαμε κυριλέ. Στο τέλος βέβαια μας βγήκε σε καλό γιατί το ταξίδι ήταν ασύγκριτα πιο ευχάριστο στην πρώτη θέση. Βέβαια ήταν και ασύγκριτα πιο ακριβό (306 ευρώ αλλέ-ρετούρ)!

Για τις διανυκτερεύσεις μας επιλέξαμε φτηνά (αλλά όχι φτηνιάρικα) ξενοδοχεία κοντά στον εκάστοτε σιδηροδρομικό σταθμό για να μην ταλαιπωρούμαστε στις μετακινήσεις μας από και προς τα τρένα. Στη Γαλλία μείναμε σε ξενοδοχεία της εταιρίας Ibis, ενώ στην Ιταλία, που δεν έχει Ibis, σε ξενοδοχείο της εταιρίας Best Western. Τα Ibis είναι σταθερή αξία - μικρά δωμάτια, μικρότερα μπάνια, χαμηλές τιμές. Το μεγαλύτερό τους πλεονέκτημα είναι ότι βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από σιδηροδρομικούς σταθμούς, και είναι ολόιδια το ένα με το άλλο, που σημαίνει ότι ξέρεις τι να περιμένεις. Το φτηνότερο δίκλινο που βρήκαμε ήταν 81 ευρώ (χωρίς πρωινό).

Όλο μαζί το ταξίδι, από την ώρα που φύγαμε από το Λονδίνο Παρασκευή απόγευμα, ως την ώρα που επιστρέψαμε Τετάρτη βράδυ, κόστισε 1.087 ευρώ (κατ' άτομο). Στο ποσό αυτό έχω υπολογίσει όλα τα εισιτήρια, το μισό κόστος διαμονής σε δίκλινο και όλα όσα χάλασα για φαγητό και ψώνια, μέχρι και τα γραμματόσημα που πήρα για να στείλω καρτ ποστάλ. Τα εισιτήρια των τρένων και γενικότερα οι μετακινήσεις κόστισαν 529 ευρώ, τα ξενοδοχεία 237 ευρώ, το φαγητό (με παγωτά, νερά, αναψυκτικά κ.λπ.) 184 ευρώ και τέλος τα έξτρα (ψώνια, σουβενίρ κ.λπ.) 137 ευρώ. Τα έξοδά μας ήταν σχετικά λίγα γιατί τρώγαμε σε φτηνά εστιατόρια ή παίρναμε κάτι ελαφρύ στο χέρι. Ένα βράδυ φάγαμε φρούτα και γιαουρτάκια στο δωμάτιό μας, όχι για λόγους οικονομίας αλλά επειδή ήμασταν λιώμα και δεν είχαμε κουράγιο να βγούμε έξω. Για μπαρ και ξενύχτια ούτε λόγος. Το ακριβότερο γεύμα ήταν στην La Spezia (25.80 € για ορεκτικό, ψάρια και 1 κόκα κόλα) και το φτηνότερο στη Γένοβα (7 € για μακαρονάδα και αναψυκτικό). Κάναμε ελάχιστα ψώνια, κυρίως μικρά αναμνηστικά όπως σφηνακοπότητα, μαγνητάκια και καρτ ποστάλ. Έτσι κι αλλιώς δεν χώραγε τίποτα άλλο στις αποσκευές μας.

Αν είχαμε κάνει το ταξίδι ένα μήνα αργότερα, όπως πέρσυ που πήγαμε Αύγουστο, και σε λιγότερο δημοφιλείς περιοχές, υπολογίζω ότι θα είχαμε χαλάσει περίπου 300 ευρώ λιγότερα, μιας που τον Αύγουστο τα εισιτήρια είναι φτηνότερα και τα ξενοδοχεία στις μη τουριστικές περιοχές πιο προσιτά. Π.χ. πέρσυ στη Λυών είχαμε δώσει 55 ευρώ για τον ίδιο τύπο δίκλινου που φέτος πληρώσαμε 94 ευρώ στη Νίκαια.

Αν σχεδιάζετε κάτι ανάλογο, η συμβουλή μου είναι να ταξιδέψετε Αύγουστο ή τουλάχιστον όχι γύρω στις 14 Ιουλίου. Επίσης να πάτε σε μέρη όχι τόσο κοντά στη θάλασσα, αν και η αλήθεια είναι ότι η θάλασσα έχει άλλη γοητεία, τουλάχιστον για εμάς που ζούμε σε νησί και δεν τη βλέπουμε ποτέ!

Εννοείται ότι θα ακολουθήσουν αναλυτικά ποστ με φωτογραφίες από τις ριβιέρες. Ως τότε σας χαιρετώ και ελπίζω να περνάτε τέλεια όπου κι αν είσαστε, και όσοι είσαστε στη θάλασσα, κάντε μια βουτιά και για μας!!

27 comments:

patsiouri said...

Υπάρχει λοιπόν μέρος που τον Αύγουστο είναι φτηνότερα!
Όλε!
Καλή ξεκούραση Σοφάκι...

Anonymous said...

Ακούγεται πολύ ενδιαφέρον ετούτο το ταξίδι. Μέρα καλή

konstantinos said...

Nice! Από ο,τι βλέπω υπάρχει μια έντονη ταξιδιωτική διάθεση και όχι η κλασική θεώρηση "μπαίνω στο αεροπλάνο και φτάνω στον τελικό προορισμό μια κι έξω"!
Αν σου πω ότι για λίγο νόμισα πως ξαναπήγες και το θεώρησα πολύ λογικό, γιατί μου φαίνεται ότι σου ταιριάζει;...

Όλα τα...λεφτά βέβαια είναι η αναφορά στα οικονομικά του ταξιδιού! Αυτό κι αν είναι ένας πλήρης ταξιδιωτικός οδηγός!!

Maria Mikro Analogo said...

Ελπίζω κάποια στιγμή να κάνω το ποστ σου πραγματικότητα και να φτάσω μέχρι εκεί με τον ίδιο τρόπο. :D Μπράβο ρε Σοφάκι, υπέροχο ποστ, ταξιδιάρικο :D Φιλιά!

Σοφία said...

@ Patsiouri: Ναι, αλλά μακριά από τις παραλίες. Αν θες να κάνεις μπάνιο, θα πληρώσεις κάτι τις παραπάνω.

@ Λάκης: Ήταν όντως. Επίσης καλημέρα!

@ Konstantinos: Χαχαχα εντάξει, δεν είμαι τόοοοσο τρελή!!

Όταν πάω διακοπές προτιμώ ασυζητητί το αεροπλάνο, αλλά για τα ταξίδια που πας να δεις (και όχι να ξεκουραστείς) το τρένο είναι όλα τα λεφτά.

@ Maria: Ευχαριστώ! Αν το πάρεις απόφαση, και χρειαστείς περισσότερες πληροφορίες, let me know :-)

Anonymous said...

Καλά, τα χριστουγεννιάτικα παζάρια στη Γερμανία είναι τέλεια! Στο Βερολίνο ούτε που θυμάμαι πόσα πραγματάκια είχα αγοράσει :) Άσε που έχουν καταπληκτικά λουκάνικα και πρέτσελ!

Unknown said...

To περίμενα καιρό αυτό το ποστ! Μου αρέσει πολύ η οικονομική ανάλυση από τα ταξίδια, γιατί μετά έχουμε αρκετά ακριβή άποψη για το κόστος χωρίς "κρυφά" έξοδα.

Σοφία said...

@ Unclescrooge: Δεν το συζητώ, τα χριστουγεννιάτικα παζάρια είναι απόλαυση :-)

@ Themos: Γι' αυτό κι εγώ έγραψα όλα τα έξοδα αναλυτικά, γιατί τα "κρυφά" συνήθως γίνονται αέρας.

An-Lu said...

Good! Waiting for the long account!

Nobody said...

Αχ πόσο σε ζηλεύω!!!!
Όχι μόνο πήγες Νίκαια αλλά πρώτο τραπέζι πίστα!! Δεν παίζεσαι!

Ανυπομονώ να δω τις φωτογραφίες σου.

cinderella said...

Χορτασα περιγραφή ρε Σοφάκι!! Μου άρεσε, το χάρηκα!! Εχω κάνει κι εγώ το ίδιο ταξίδι μεσα σε 7 ημέρες. Ξεκίνησα αεροπορικώς Αθήνα Ρώμη, Φλωρεντία, Γένοβα, Νίκαια, Κάννες, Μονακό, Λουγκάνο, Κόμο, Μιλάνο, Ρώμη και επιστροφη Αθήνα. Πάνε χρόνια που το έκανα το ταξίδι, αλλά το είχα κάνει ίδια εποχή με σένα!
Είναι πολύ ωραίο και περιμένω φωτρογραφίες!!!
Φιλάκια πολλα!!

Γκρινιάρης said...

Άψογα!!! Το 7 στο 1.087 μου άρεσε! Ή είμαστε ακριβές blog ή δεν είμαστε, ε; Χεχε!

Περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον τα αναλυτικά posts!

@ An-Lu: Comiiiiiing ;-)

@ Nobody: Χεχε μισές δουλειές θα κάνουμε;

@ Cinderella: Τη Φλωρεντία και τις λίμνες θα ήθελα πολύ να τις δω, αλλά δεν είχαμε χρόνο :-(

@ Γκρινιάρης: To 7 στο 1.087 σε χάλασε, και όχι το 9 στο 529; Όπως βλέπεις υπολογίζω και το τελευταίο ευρουδάκι ;-)

BlaCk piTt said...

Θέλω και γω!!!!!!!!!!!!!

snikolas said...

Με 1000 ευρώ όλα αυτά είναι πάρα πολύ καλά.

dr.SeenG said...

Σοφία μου, δεν γνωριζόμαστε πολύ καιρό και έχω ορισμένες απορίες...
Εκτός ότι περιγράφεις και γράφεις τέλεια, καταφέρνεις και είσαι τόσο λεπτομερής που απορώ αν οφείλεται στη μνήμη σου (είσαι και μικρή γαρ) ή εκτός από τη φωτογραφική σου μηχανή έχεις μαζί σου και σημειωματάριο.
Επίσης έχεις ένα ακόμα προσόν. Βλέπω πως είσαι πιο οργανωτική και από τη Μόνικα των "The friends".
Εγώ πχ. είμαι τόσο τσαπατσούλης και τσακωμένος με την οργάνωση, που να φανταστείς τρώω έτσι τα λεφτά μου, που δε μου μένουν για ταξίδια :(
Πολύ καλημέρα σου. Το μπλογκ σου αρχίζω και το αγαπάω ακόμα περισσότερο. Το λέω ειλικρινά, πίστεψέ με!

ΠΑΥΛΟΣ said...

Η γαλλική ριβιέρα από τα πιο όμορφα μέρη της Ευρώπης. Ευτυχώς που μένει εκεί η κουμπάρα μου και πηγαίνω συχνά.

Ηλιας....Just me! said...

Τι όμορφα που περνάς.... Αυτά τα πράγματα ονειρεύομαι να κάνω κι εγώ στο εγγυς μέλλον, ψιλοοργανωμένα, ψιλο στο άκυρο, αλλά πάντα να έχω καλή παρέα και να ταξιδεύω, να γνωρίζω νέα μέρη και να συλέγω τις καλύτερες εμπειριες και φυσικά φωτογραφίες για να γεμίσω το σπίτι και τα album μου! Προτού ξεκινήσω λοιπόν τις εξορμήσεις μου ξέρω πλέον ποιον θα ρωτήσω! Περιμένω αναλυτικά ποστ για τις ριβιέρες!

Σοφία said...

@ Black Pitt: Κάντο, μην το σκέφτεσαι!

@ Snikolas: Εντάξει, λίγα δεν είναι, αλλά νομίζω δεν είναι και υπερβολικά.

@ DrSeenG: Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια :-) Η αλήθεια είναι ότι είχα μαζί μου σημειωματάριο, κρατούσα τις αποδείξεις και κάθε πρωί στο τρένο έγραφα τα έξοδα της προηγούμενης μέρας. Δεν υπήρχε περίπτωση να μπορέσω να θυμηθώ τόσες λεπτομέρειες από μόνη μου!

@ Pavlos: Είσαι πολύ τυχερός που έχεις φίλους εκεί. Πάντως και η ιταλική ριβιέρα δεν πάει πίσω.

@ Ηλίας: Για ό,τι χρειαστείς, εδώ είμαστε :-)

koulpa said...

αχ κι εγώ θέλω ταξήδι με τρένο.. προς το παρόν θα αρκεστώ στο μετρό..:):)
περιμένω τη συνεχεια:):)
καληνυχτούδια:):)

Σοφία said...

Και το μετρό καλό είναι. Σε πάει σε πολύ ωραία μέρη. Αλλά το τραμ ακόμα καλύτερo, γιατί πάει παραλία ;-)

Chameleon_Dark said...

Μόνο ένα πράγμα θα σου πω Σοφία, και βάλτο καλά στο μυαλό σου:

Του χρόνου, ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ στη ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ!!!!!

...Και όταν θα φύγεις από εκεί,και δεν θα μπορείς να την βγάλεις από το μυαλό σου (όπως και γενικότερα την Τοσκάνη φυσικά...), θα με θυμηθείς...

Σοφία said...

Το έχω στο πρόγραμμα! Δυστυχώς φέτος δεν γινόταν. Ή τη Νίκαια μπορούσαμε να δούμε, ή τη Φλωρεντία. Και τις δύο με τίποτα. Αλλά του χρόνου σίγουρα κάτι θα κάνουμε ;-)

ZlatkoGR said...

Καλά, ζηλεύω πολύ, αλλά δε θέλω να πω αυτό...

Αυτά τα ενημερωτικά posts για οικονομικά, τρόπους μετακίνησης, κτλ τα βρίσκω εξαιρετικά χρήσιμα και ενδιαφέροντα!

Σοφία said...

Να 'σαι καλά! Δες και τα άλλα που έχω γράψει με το ίδιο label :-)

philos said...

Ακουσα αυτή την είδηση και επειδή θυμόμουν ότι χρησιμοποιείς τα best western hotels είπα να σε ενημερώσω για το hacker που χτυπησε την αλυσίδα και έκλεψε στοιχεία από πελάτες της τουλάχιστον από το 2007 και μετά.
Δες εδώ

Σοφία said...

Oh la la! Δεν το είχα ακούσει αυτό. Ευτυχώς τα μόνα στοιχεία που έχω δώσει εκτός από το όνομά μου, τη διεύθυνσή μου και το κινητό μου, είναι η πιστωτική μου κάρτα, η οποία όμως έληξε πρόσφατα. Φιου :-)