Tuesday 17 June 2008

Βόλτα με τουριστικό λεωφορείο

Trafalgar Square - Η Πλατεία Τραφάλγκαρ

Οι τακτικοί αναγνώστες ίσως θυμάστε ότι πριν από σχεδόν ένα μήνα μας είχε κάνει ένα πολύ όμορφο και πολύ καλοκαιρινό σαββατοκύριακο, που το είχαμε εκμεταλλευτεί με τη φίλη μου τη Lu για να παραστήσουμε τις τουρίστριες στο Λονδίνο. Σήμερα θα γράψω δυο λόγια για όσους τυχόν σκέφτονται να κάνουν το ίδιο σε κάποιο προσεχές ταξίδι τους.

Στο Λονδίνο υπάρχουν δύο εταιρίες που κάνουν τουριστικές περιηγήσεις με ανοιχτά λεωφορεία: η μία λέγεται Big Bus Tours και η άλλη Original Sightseeing Tour. Εμείς πήγαμε με τη δεύτερη - η οποία δεν ξέρω αν είναι όντως η ορίτζιναλ, πάντως το όνομα εκεί παραπέμπει.

Τα εισιτήρια τα κλείσαμε με πιστωτική μέσω ίντερνετ την προηγούμενη μέρα (αφού ακούσαμε το δελτίο καιρού και κάναμε και μια προσευχή για καλό και για κακό). Το επόμενο πρωί πήγαμε στα γραφεία της εταιρίας κοντά στην πλατεία Τραφάλγκαρ, δώσαμε τα στοιχεία μας και πήραμε τα εισιτήρια. Σχεδόν απέναντι από τα γραφεία έχει στάση απ' όπου μπορείς να πάρεις το λεωφορείο. Αν πάτε Σάββατο, όπως εμείς, να ξεκινήσετε νωρίς. Εμείς πήγαμε κατά τις 10:30 και είχε ήδη τόσο κόσμο που δυσκολευτήκαμε να βρούμε θέσεις στον πάνω όροφο του λεωφορείου. Το εισιτήριο ισχύει για 24 ώρες και περιλαμβάνει δωρεάν κρουαζιέρα στον Τάμεση. Για να πιάσουν τόπο τα 30 ευρουδάκια που θα δώσετε, πρέπει ή να ξεκινήσετε νωρίς ώστε να προλάβετε να τα κάνετε όλα σε μια μέρα ή να ξεκινήσετε αργά (μετά το μεσημέρι) και να ξαναπάτε την επόμενη.

Εκτός από την κρουαζιέρα, που αξίζει ασυζητητί, υπάρχουν διάφορες διαδρομές που η κάθε μία συμβολίζεται από ένα τριγωνάκι διαφορετικού χρώματος. Η κίτρινη έχει ζωντανή περιγραφή, δηλαδή έχει κάποιον με μικρόφωνο που μιλάει για τα αξιοθέατα και λέει διάφορες αστείες ιστορίες, ανέκδοτα κ.λπ. Αυτήν κάναμε εμείς, αλλά δεν σας την προτείνω εκτός αν τα αγγλικά σας είναι πάρα πολύ καλά και επίσης έχετε επαφή με την αγγλική κουλτούρα. Η καλύτερη για κάποιον που είναι τουρίστας είναι η κόκκινη διαδρομή, που έχει μαγνητοφωνημένη περιγραφή στα αγγλικά και σε άλλες γλώσσες, και καλύπτει τα ίδια σχεδόν σημεία με την κίτρινη: Μουσείο Madame Tussaud, Παλάτι του Buckingham, Piccadilly Circus, Πλατεία Trafalgar, Εθνική Πινακοθήκη, Downing Street, Big Ben, Καθεδρικό ναό Αγίου Παύλου, Πύργο του Λονδίνου, Γέφυρα του Πύργου, Αββαείο Westminster κ.λπ. Η διαδρομή αυτή διαρκεί περίπου 2 ώρες.

National Gallery - Εθνική Πινακοθήκη

The Gherkin - Το Αγγουράκι

City Hall - To Δημαρχείο

Tower of London - Ο Πύργος του Λονδίνου

Tower Bridge - Η Γέφυρα του Πύργου

Επίσης αξίζει να κάνετε την μπλε διαδρομή των Μουσείων, η οποία περνάει από τα μουσεία που βρίσκονται στο Kensington, τα Harrods και άλλα μαγαζιά πολυτελείας όπως το Harvey Nichols και το Fortnum & Mason, το Βρετανικό Μουσείο και γύρω από το Hyde Park. Η μπλε διαδρομή διαρκεί περίπου 1.5 ώρα, αν και τη μέρα που πήγαμε εμείς είχε αρκετή κίνηση στους δρόμους (και πορεία στο κέντρο - γκρρρρ) και μας πήρε πάνω από 2 ώρες. Στο τέλος μπουχτίσαμε και 1-2 στάσεις πριν φτάσουμε στο τέρμα κατεβήκαμε και πήγαμε στο Fortnum & Mason για παγωτό.

The British Museum - Το Βρετανικό Μουσείο

Το Harrods υπό ανακαίνιση

Βιτρίνα του Burberry χωρίς ίχνος καρώ (στην Αγγλία θεωρείται κιτς)

Δρόμος στο Knightsbridge (κοντά στα μουσεία)

Παγωτάκι στο Fortnum & Mason

Μετά πήγαμε μια βόλτα στο St James's Park το οποίο ήταν τίγκα στον κόσμο που έκανε πικ νικ στο γρασίδι και το απογευματάκι καταλήξαμε στην αποβάθρα του Westminster, δίπλα στα κτίρια του Κοινοβουλίου, για να ξεκινήσουμε την κρουαζιέρα στον Τάμεση. Αν είχαμε πάει νωρίτερα θα μπορούσαμε να πάμε ως το Greenwich, αλλά επειδή χασομερήσαμε στο πάρκο δεν προλάβαμε την τελευταία μεγάλη κρουαζιέρα (διάρκειας 1+ ώρας) και πήγαμε μόνο μέχρι τον Πύργο του Λονδίνου (40 λεπτά). Πάντως αν βρεθείτε τουρίστες στο Λονδίνο, θα σας πρότεινα να κάνετε τη μεγάλη κρουαζιέρα, να δείτε το Greenwich, και από εκεί να γυρίσετε με τρένο στο London Bridge (10 λεπτά μόνο γιατί τα τρένα πάνε πιο γρήγορα από τα καράβια) και να δείτε τα πέριξ αξιοθέατα στο τελος της μέρας. Το εισιτήριο του τουριστικού λεωφορείου δεν καλύπτει το τρένο, αλλά αν έχετε κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τις ζώνες 1&2 (που κατά πάσα πιθανότητα θα έχετε) τότε δεν χρειάζεται να πάρετε άλλο εισιτήριο για το τρένο γιατί η κάρτα σας καλύπτει.

Πικ νικ και ξάπλα στο St James's Park

Houses of Parliament - Τα κτίρια του Κοινοβουλίου

Αν αναρωτηθήκατε ποτέ από πού πήρε το όνομά της η Πλατεία Κάνιγκος - ιδού!

Θέα από το ποτάμι - HMS Belfast και στο βάθος η Γέφυρα του Πύργου

Αξίζει να δώσετε 30 ευρώ για την περιοδεία αυτή; Η γνώμη μου είναι πως αξίζει, ειδικά αν έχετε περιορισμένο χρόνο, γιατί θα μπορέσετε σε μία μέρα να δείτε πάρα πολλά πράγματα και να μάθετε ακόμα περισσότερα (εννοείται ότι θα πρέπει να καταλαβαίνετε αρκετά καλά αγγλικά, αλλιώς απλά θα βλέπετε). Επίσης αξίζει πολύ η κρουαζιέρα στο ποτάμι, ειδικά αν κάνετε τη μεγάλη, γιατί θα δείτε το Λονδίνο από μια άλλη οπτική γωνία. Βέβαια εξαρτάται και από την εποχή του χρόνου και τις καιρικές συνθήκες. Αν βρέχει και έχει κρύο, καλύτερα να πάτε όπου πάτε με τα πόδια, κι ας δείτε λιγότερα. Αν έχει ήλιο όμως, θα το ευχαριστηθείτε σίγουρα και θα βγάλετε αρκετές φωτογραφίες.

Τις φωτογραφίες του ποστ και 152 άλλες (όρεξη να έχετε...) μπορείτε να δείτε στο γνωστό Flickr. Στο επόμενο ποστ θα σας δείξω βιντεάκια.

36 comments:

Anonymous said...

το harrods δουλευεί κανονικά έτσι?
Θα πάω μάλλον κατα Ιούλιο,δεν θέλω απρόοπτα!

Σοφία said...

Δεν έχω ιδέα, γιατί δεν πάω ποτέ στο Harrods. Υποθέτω ότι δουλεύει κανονικά όμως. Για να είσαι σίγουρος, δες στην ιστοσελίδα τους.

Γκρινιάρης said...

Δεν την έχω κάνει τη βόλτα με το τουριστικό και δεν ξέρω αν θα την κάνω. Αλλά πρέπει να βολεύει απίστευτα για όποιον έρθει για λίγες μέρες, έτσι όπως τα λες θα πάρει μια πολύ καλή γενική ιδέα. Και μετά, αν θέλει, μπορεί να εστιάσει σε αυτά που τον ενδιαφέρουν.

Πρέπει όμως να κάνω τη βόλτα στον Τάμεση μέχρι το Greenwich! Θα το βάλω στο πρόγραμμα για κάποιο Σαββατοκύριακο με καλό καιρό!

Καλημέρα!

geokalp said...

αχ να μην την εχω κάνει αυτή τη βόλτα...

πάντως με τα πόδια, τα έχω γυρίσει τα περισσότερα!

Anonymous said...

καταπληκτική η εικονική βόλτα που μας έκανες μια που δεν προβλέπεται σύντομα ζωντανή

~~A~~ said...

Έμενα μου άρεσε πάρα πολύ και το θεωρώ πολύ βολικό όπως λες για να δει κάποιος γρήγορα πολλά μέρη!

Αλλά τις βροχερές μέρες δε βάζουν κλειστά λεωφορεία;

apos said...

Στην Trafalagar έχω κάνει την καλύτερη παραμονή πρωτοχρονιάς της ζωής μου (μέχρι την επόμενη). Στο British Museum πήγα στην πρώτη μου επίσκεψη στη Βρετανία το 1982 (παιδάκι 10 χρονών) και έκτοτε δεν ξαναπάτησα το πόδι μου. Με πιάνει ένα σφίξιμο και μια τσαντίλα εκεί μέσα.
Στο Knightsbridge δεν πάω ποτέ. Προτιμώ την King's Rd.
Καλημέρα Σοφάκι και thank you for the memories...

Γκρινιάρης said...

~~A~~ υπάρχει πάντα ο κάτω όροφος. :) Αν και έχω δει κόσμο και στον πάνω, ανοιχτό, όροφο υπό βροχή. Μην ξεχνάς οτι εδώ πιο συνηθισμένο είναι το ψιλόβροχο παρά οι καταιγίδες. Και τελικά, έτσι, υπό ψιλή βροχή, ίσως παίρνεις μια ακόμα πιο αντιπροσωπευτική ιδέα της πόλης! lol

alienlover said...

πρόλαβα και έκανα τη βόλτα με το λεωφορείο και είδα και κάποια αξιοθέατα περπατώντας και ήταν και τα δύο υπέροχα. Με σύντομους υπολογισμούς και με την προϋπόθεση πως θα έχω βρει τρελό μέσο,σε πέντε χρόνια περίπου θα είμαι μόνιμος κάτοικος Λονδίνου (κάνοντας εκεί ειδικότητα.ουίιιιιιι!!!)

BlaCk piTt said...

Εγώ πάντως προτιμώ το παγωτο!

konstantinos said...

Ο τύπος με τα αστεία είναι καταπληκτικός! Τόσο πολύ που όταν σου επαναλαμβάνει για 97823498723η φορά ότι δεν είναι επαγγελματίας ξεναγός και απλώς δεν θέλει να κάνεις ένα "mystery tour", αλλά να μάθεις και δυο πράγματα για όσα βλέπεις, οπότε στην έξοδο θα σε περιμένει με έναν κουβά στον οποίο θα αφήσεις ό,τι έχεις ευχαρίστηση και ο οποίος αν γεμίσει θα φτάσει για να επιζήσει για μερικές ώρες η φαμίλια του, το σκέφτεσαι λίγο, θυμάσαι πόσο απολαυστική και γεμάτη γνώσεις ήταν η βόλτα μέχρι το Greenwich και αφήνεις χαμογελαστός τον οβολό σου!!

Για μια ακόμη φορά, respect στις λεπτομερείς περιγραφές και αναλύσεις για την καλύτερη διαμονή μας στο Λονδίνο! Πραγματικά, όταν και εάν ξαναέρθω θα συμβουλευτώ όλα τα σχετικά posts σου!!

Καλό απόγευμα!

Anonymous said...

Πολύ ωραία "ξενάγηση" Σοφία :) Πληρώνεσαι από τον αγγλικό οργανισμό τουρισμού, για να κάνεις τους έλληνες να επισκεφθούν την Αγγλία? :Ρ Έτσι όπως τα περιγράφεις, είναι πρόκληση :)

Όσο για το καρό του Burberry's (ή όπως γράφεται), παραδόξως, συμφωνώ απόλυτα με τους άγγλους

DaNaH said...

Πολύ ωραίο ποστ Σοφία! Έχω χιλιάδες feeds να διαβάσω (λόγω της απουσίας μου τόσες μέρες) αλλά το ποστ σου αυτό μου τράβηξε την προσοχή!

Θέλω να συμπληρώσω πως τα κόκκινα δυόροφα λεωφορεία του Sightseeing Tour υπάρχουν σε όλες σχεδόν τις αγγλικές (και όχι μόνο) πόλεις και κρατώντας το εισιτήριό σου μπορείς να έχεις έκπτωση στην επόμενη πόλη που θα επισκευτείς. Το είχαμε κάνει εμείς αυτό 4-5 φορές και ήταν πολύ βολικό. Αν κάποιος δηλαδή έρθει στο Λονδίνο για αρκετές μέρες και θέλει να κάνει μια γρήγορη επίσκεψη σε κοντινές πόλεις όπως η Οξφόρδη ή το Κέμπριτζ ή το Μπαθ, τα λεωφορεία αυτά είναι πολύ βολικά. Η τιμή τους κυμαίνεται ανάλογα με την πόλη, αλλά κρατώντας το ticket από το προηγούμενο τουρ, έχεις έκπτωση και συμφέρει. :)

Penelope said...

Λοιπόν Σοφία χαίρομαι να μπαίνω στο ποστ σου να βλέπω ωραίες φωτογραφίες! Και αυτό το περί καρώ και κιτς δεν ειχε πέσει στην αντίληψή μου..για αυτό το άλλαξε το παραμύθι και το Burberys..Kαι πράγματι με το λεωφορείο την βλέπεις διαφορετικά την πόλη!

Σοφία said...

@ Γκρινιάρης: Nα την κάνεις οπωσδήποτε την κρουαζιέρα! Ειδικά αν πετύχεις καλό καιρό.

@ Geokalp: Γι' αυτό είμαστε εδώ. Την επόμενη φορά θα πας προετοιμασμένος ;-)

@ Evlahos: Ευχαριστώ!

@ ~~a~~: Βάζουνε κλειστά, αλλά άλλη χάρη έχει το ανοιχτό, ειδικά αν θες να βγάλεις και φωτογραφίες. Μερικοί ανεβαίνουν στον πάνω όροφο με ομπρέλες, όπως είπε ο Γκρινιάρης, αλλά προσωπικά προτιμώ τον ήλιο!

@ Apos: Εμένα πάλι μ' αρέσει το Βρετανικό Μουσείο. Παλιά πήγαινα πολύ συχνά στη βιβλιοθήκη του και έχω πολύ ωραίες αναμνήσεις. Knightsbridge πολύ σπάνια να με φέρει ο δρόμος και King's Road 2-3 φορές έχω πάει μόνο, αλλά από το Knightsbridge το προτιμώ σίγουρα.

@ Alienlover: Ελπίζω να σου αρέσει το ίδιο όταν θα είσαι εδώ για δουλειά :-)

@ Black Pitt: Μα είπα κι εγώ, δεν θα μνημονεύσει κανείς το παγωτό; Τέλειο ήταν!!

Σοφία said...

@ Konstantinos: Αυτός με τον κουβά στο καράβι είχε τρελό γέλιο και τα άξιζε τα λεφτά του! Στο λεωφορείο όμως τα παιδιά είναι επαγγελματίες ξεναγοί και δεν παίρνουν πουρμπουάρ.

@ Deninho: Χαχα λες να τους πω να με προσλάβουν;

@ Δανάη: Eπέστρεψες! Καλώς ήρθες :-)

Σωστό αυτό που λες για τα εισιτήρια, και ίσως είναι ένας παραπάνω λόγος να επιλέξεις τη συγκεκριμένη εταιρία (δεν ξέρω αν η Big Bus Tours προσφέρει κάτι ανάλογο).

@ Penelope: Δεν έχεις ακούσει για chavs; Mε τέτοιους πελάτες έφτασαν σε σημείο να μην πλησιάζει κανείς τα μαγαζιά τους εκτός από τους τουρίστες. Γι' αυτό τώρα κοιτάς τις βιτρίνες τους και δεν βλέπεις ούτε υποψία καρώ!

Shadowface said...

Λοιπόν πριν ξαναέρθω λονδίνο θα ρίξω μια ματιά στην ιστιοσελίδα σου, τελικά είνι καλύτερη από οποιονδήποτε τουριστικό οδηγό:)

Anonymous said...

Στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου συνήθιζα να κάνω τον τουρίστα στην Πλάκα μαζί με τους φίλους μου... Χε χε! Και μόνο για την καφρίλα και το γέλιο που έβγαινε (οκ, ντρέπομαι και λίγο...)!

Nobody said...

Το Σάββατο είχαμε πάει Λονδίνο να συναντήσουμε κάποια φίλη. Και δεν ξέραμε που να περιηγήσουμε τις κορμάρες μας τόσες ώρες. Έπρεπε να επισκεφτώ το βλογ σου νωρίτερα.
Τελικά πήγαμε στο Chelsea Physic Garden. Καλό είναι αν σου αρέσουν τα φυτά.

Natassa said...

πάααρα πολύ ωραία ξενάγηση ! την πρώτη φορά που είχα πάει Λονδίνο (προ αμνημονευτων ...) είχα ρίξει ένα ύπνο στο St James Park ...πωωωω..... ευτυχώς που και κάπου αυτό το καρό θεωρείται κιτς, είναι μια καλή αρχή μπας και αρχίσει να θεωρείται και εδώ κιτς ...(έτσι μπορεί να πετάξει και η ξαδέλφη μου αυτή την ΟΛΟ καρώ μπλούζα που προφανώς την πλήρωσε και χαβιάρι) διότι μου φέρνει εμετό (ειναι και γεματούλα φορά και το καρω...)
πάω να δω τις υπόλοιπες φώτος !

fpboy said...

Αυτή η βόλτα στον Τάμεση θα είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνω όταν ξανάρθω Λονδίνο!
Τέλειο ποστ! θυσαυρός.

Σοφία said...

@ Shadowface: Ευχαριστώ! Καλύτερη δε νομίζω να είναι, αλλά ελπίζω ότι είναι συμπληρωματική :-)

@ Unclescrooge: Ουδέν σχόλιο :-p

@ Nobody: Εδώ ισχύει αυτό που λένε... δεν ήξερες, δεν ρώταγες; Δεν πειράζει όμως, αρκεί που περάσατε καλά.

@ Natassa: Ούτε κι εμένα που αρέσει το καρώ του Burberry, ειδικά σε μπλούζες! Ευτυχώς που εδώ δεν φοριέται κι έτσι δεν χρειάζεται να το βλέπω μπροστά μου. Κάθε φορά που πάω Αθήνα όμως... όπου γυρίσω κι όπου σταθώ Burberry βλέπω. Στην αρχή κορόιδευα. Μετά κατάλαβα ότι στην Ελλάδα είναι μόδα!

@ Fpboy: Με κάνεις και κοκκινίζω :-)

BlaCk piTt said...

Giati panta 8eorousa tn Agglia asximi xwra? Palia arxitektoniki k 3inoi an8rwpoi. theorousa pos den exei tpt na kaneis ekei ws toristas, mono shopping.

Telika einai pio romantiki apo oti fanatastika.

Allos ena mu8os epese! Busted!

Σοφία said...

Άσχημη; Η Αγγλίααααα; R U serious? Καμία σχέση!

Ούτε οι άνθρωποι είναι ξυνοί. Απλά διαφορετικοί ;-)

BlaCk piTt said...

Φαίνεται πως οι μύθοι που χτίζω είναι μύθοι και όχι πραγματικότητα!Μέσα σε μια μέρα άλλαξε η ζωή μου.

Penelope said...

Eδώ στην εξοχή αν δεν φορέσουν κατιτίς καρώ δεν αισθάνονται καλά ντυμένοι;) Οι chavs εχουν και δικιά τους website chavscum.co.uk!!

KitsosMitsos said...

Είναι κάτι που πάντα το θεωρούσα άκρως τουριστικό... Τώρα όμως με έβαλες σε σκέψεις. Βρε λες;
Καλησπέρα!

Σοφία said...

@ Black Pitt: Προς το καλύτερο ελπίζω!

@ Penelope: Παγιέτες και στρασάκια φοράνε; Ή αυτά είναι προνόμιο των βορείων;

@ Kitsosmitsos: Λέω, λέω :-)

dr.SeenG said...

Αυτό που μ'αρέσει στο Λονδίνο (και σε πολλές άλλες βορειοευρωπαϊκές πόλεις) είναι το μεσαιωνικό στυλ. Τρελαίνομαι γι'αυτές τις ρετρό καταστάσεις με τους πύργους και τα παλάτια. Το δημαρχείο βλέπω πως είναι η εξαίρεση στον κανόνα, αλλά εξίσου εντυπωσιακό. (Άσχετο, αλλά έμαθα πως ο νέος δήμαρχος είναι λάτρης των αρχαίων ελληνικών).
30 ευρώ τα θεωρώ καλή τιμή. Μακάρι στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να επισκεφτώ όλα αυτά που έδειξες με τόσο όμορφο τρόπο.

Σοφία said...

Ο νέος δήμαρχος είναι ένας βλάκας και μισός.

Στα υπόλοιπα συμφωνούμε :-)

Meropi said...

Σοφία μου καλημέρα,
πολύ διαφωτιστικό το ποστ σου. Αυτή τη βόλτα την είχα κάνει στο δεύτερο ταξίδι μου στο Λονδίνο (το τελευταίο που έκανα ήταν το τέταρτο) και έμεινα πολύ ευχαριστημένη. Μάλιστα μου έκανε εντύπωση που μέχρι που τέλειωσε η βόλτα, κανείς δεν μας έκανε έλεγχο αν είχαμε εισιτήριο. Τώρα κάνουν;;;
Καλή σου μέρα.

Σοφία said...

Ευχαριστώ Μερόπη! Έλεγχο έκανε ο οδηγός στην είσοδο. Άλλον έλεγχο δεν είδαμε.

Anonymous said...

Διάβασε τώρα (πώς λέμε : κοίτα να δεις;!) τι έχω πάθει. Όταν είχα κάνει και εγώ τουρ (+ τη... βαρκάδα) είχα τραβήξει βιντεάκια με το κινητό που είχα τότε. Το κινητό παρέδωσε πνεύμα και δεν έχω πλέον τα βιντεάκια! Οπότε τώρα είναι σαν να τα απέκτησα ξανά!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!!

ΥΣ: Μέσα στο μυαλό μου είσαι πάλι! Το μεσημέρι ερχόμενη στη δουλειά, σκεφτόμουν ότι θα ήταν χρήσιμο ένα post για τα city tours. Τελικά, έκανα για το Mamma mia... (ξανά)

marionettie said...

Μια από αυτές τις μέρες θα το παίξω τουρίστρια στην πόλη μου και γω, αλλά θα πάρω πιο ωραίο παγωτό, χωρίς τόση σαντιγί! Φιλιάαααααα!

Σοφία said...

@ Penny: Πολύ χαίρομαι που τα βιντεάκια μου εξετέλεσαν διπλό σκοπό. Και που συνεχίζουμε να είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος :-)))))

@ Marionettie: Ούτε κι εμένα μου αρέσει η σαντιγύ αλλά η συγκεκριμένη οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν πολύ εύγευστη.

Anonymous said...

免費視訊聊天,哈啦聊天室,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,正妹牆,a片,A片,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,正妹牆,a片,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,正妹牆,a片,A片,A片,ut聊天室