Friday 13 June 2008

Κι άλλες ατέλειωτες μέρες

Επειδή κάποιοι γκρινιάρηδες (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε) βαρέθηκαν, λέει, να βλέπουν τη θέα από το μπαλκόνι μου σε 1001 αποχρώσεις, σήμερα σας έχω κάτι διαφορετικό: τέσσερις φωτογραφίες που τράβηξα στο Όσλο στα τέλη του περασμένου μήνα μεταξύ 9.30 και 11.00 μετά μεσημβρίας - όχι ακριβώς το βράδυ αφού όπως βλέπετε ίσα που έχει αρχίσει να νυχτώνει μία ώρα πριν τα μεσάνυχτα. Και να σκεφτείτε ότι οι φωτογραφίες αυτές έχουν τραβηχτεί πριν 3 βδομάδες και στο μεσοδιάστημα η μέρα συνέχεια μεγαλώνει. Αυτή την εποχή έχουν κυριολεκτικά μόνο 2 ώρες νύχτα!!

25 Μαΐου στις 9:40 μμ


25 Μαΐου στις 10:20 μμ


25 Μαΐου στις 10:35 μμ


25 Μαΐου στις 11:00 μμ


Το κτήριο στις φωτογραφίες είναι η ολοκαίνουρια Όπερα του Όσλο, που είναι χτισμένη στην άκρη του φιόρδ (κυριολεκτικά πάνω στο κύμα). Το περίεργο σχήμα της υποτίθεται ότι παραπέμπει σε ...παγόβουνο. Σας το έχω ξαναπεί ότι οι Νορβηγοί έχουν περίεργη σχέση με την τέχνη. Προφανώς το ίδιο ισχύει και για την αρχιτεκτονική.

38 comments:

apos said...

Είναι τώρα ωραίο να είσαι ντάλα ήλιο στις 10 το βράδυ;

Σοφία said...

Εγώ τρελαίνομαι πάντως! Αυτή η εποχή είναι η καλύτερή μου :-)

Anonymous said...

A πα πα!! θυμισε μου να μην επιλεξω ποτε το Οσλο! μα να ναι μερα στις 10.30 το βραδυ;;; ελεος!!!!
προτιμω τη νυχτα και το Σεπτεμβρη ,μησου πω!!!
καλημερες!!!

Anonymous said...

για να μην επαναλάβω τα χθεσινά, θα πω μόνο ότι είναι ενδιαφέρον αρχιτεκτονική

Laplace said...

teleiesssss

Σοφία said...

@ Lifewhispers: Φρίκαρες; Πού να τους δεις τώρα!

@ Evlahos: Πραγματικά, είτε σ' αρέσει είτε όχι, το ενδιαφέρον της το έχει.

@ Laplace78: :-)))))

geokalp said...

Oι Νορβηγοί γενικώς νομίζω ότι είναι περίεργοι, μάλλον φταίει το μέρος που ζούνε!
είναι όμως εντάξει άτομα!

marionettie said...

Το ότι βγάζεις πολύ πολύ ωραίες φωτογραφίες στο έχω πει; Όχι πως περίμενες εμένα, αλλά το σκέφτομαι. Η αδερφή μου που μένει Φινλανδία (είναι και ψηλά, μια δυο ώρες από Ροβανιέμι) και δε νυχτώνει καλοκαίρι λέει πως είναι χάλια και δεν μπορείς να κοιμηθείς, και συμφωνώ, γιατί για να κοιμηθώ εγώ πρέπει να έχω κλειστά πατζούρια, κουρτίνες, κάθε φως, να φανταστείς φορτίζει το κινητό μου και με ενοχλεί το ενός χιλιοστού πράσινο φωτάκι σε σχήμα μπαταρίας που έχει στο καπάκι και το γυρνώ ανάποδα! Αρα, πάλι καλά που δε μένω εκειπάνω!

Και να ρωτήσω και κάτι άλλο; Εδώ σ' εμάς, παλιά που ο κόσμος δεν είχε ρολόγια, έβλεπε τον ήλιο και καταλάβαινε πότε πρέπει να κοιμηθεί, να πάει στη δουλειά κλπ. Εκειπάνω που είναι όλο μέρα ή όλο νύχτα (χοντρικά μιλάμε) πως βρίσκανε την ώρα, οεο;;;;;;; Και μη μου πεις με τα κοκόρια, γιατί α) θα πέθαναν από το κρύο και β)τα κοκορια είναι μύθος, όποτε να ναι κακαρίζουν!
Καλά, δεν είναι να αρχίσω την ανάλυση εγώ, παίρνω φόρα και δε βάζω τελεία!!!!!! Φιλιά και πάλι και άλλη φορά δε θα κάνω τόσον καιρό να έρθω, γιατί χάνω πολλά ποστ.

Anonymous said...

Σοφία σου τηνπέσανε άγρια :Ρ

Είμαστε ρομαντικά παιδιά βρε, θέλουμε νύχτα, φεγγαράδα και τέτοια, ξέρεις τώρα!

Καλό ΣΚ

~~A~~ said...

Χμ ωραίο στις φωτογραφίες αλλά και γω δε ξέρω αν θα το άντεχα!Βέβαια θέμα συνήθειας είναι όλα!

BlaCk piTt said...

Μου θυμήσατε το INSOMNIA. Την ταινίοα με τον Αλ Πατσίνο που δεν μπορεί να κοιμηθεί γιατί δεν νύχτωνε εκεί που βρισκόταν. Και προσπαθούσα να καλύψει τα παράθυρα για να μην μπαινει φως. Καλή ταινια!

Anonymous said...

κοίτα.. το να έχει φως είναι ενδιαφέρον, γιατί δεν καις και ρεύμα :P
Μ'άρεσε πολύ η όπερά τους (ως κτίριο, όχι ως είδος μουσικής :P)

Γκρινιάρης said...

Το Insomnia με τον Al Pacino το έχεις δει;

Phivos Nicolaides said...

Πραγματικά ωραίο και πρωτοποριακό κτίριο.

koulpa said...

α όχι εγώ συμπαθώ τις διάφορες εποχές και χρονικές στιγμές από την ίδια γωνία ληψης..:):)
λοιπόν είμαι κι εγώ τύπος σκοτινός σα τις κατσαρίδες.. θα πρωτιμούσα το χειμώνα που είναι συνεχεια νύχτα.. αλλά επιδή δε το έχω δοκιμάσει να μπορώ να φύω και όποτε θέλω..:):)
την καληνύχτα μου:):)

patsiouri said...

Βαρέθηκαν τη θέα από το μπαλκόνι σου??????????????
Πες τους να έρθουν στο δικό μου, γκρρρ!!

Aggelos Spyrou said...

Παντού έχει χρώματα η γη,

ήταν ο λόγος που ανακαλύφθηκαν οι βεράντες! :)

Dream_Rider said...

Έχει και η νύχτα το σκοπό της, ειδικά το καλοκαίρι..

Άλλωστε, κρίνωντας από το όνομα του blog σου, και εσύ μάλλον νυχτερινός τύπος είσαι!

Καλημέρα!

Shadowface said...

God morgon coh tusent kusses fran norije!

Shadowface said...

Πρίν ρωτήσεις ναι ξέρω κ νορβηγικά κ σουηδικά:P

Σοφία said...

@ Geokalp: Όλοι περίεργοι είμαστε, ο καθένας με τον τρόπο του ;-)

@ Marionettie: Δεν ξέρω πώς βρίσκανε την ώρα, αλλά κάποιον τρόπο θα είχαν, δεν μπορεί. Προσωπικά κοιμάμαι το ίδιο είτε έχει φως είτε όχι, οπότε οι μεγάλες μέρες δεν με ενοχλούν. Με τις μεγάλες νύχτες έχω πρόβλημα!

@ Freedule: Ρομαντική σίγουρα δεν είμαι - λες γι' αυτό να μου αρέσουν οι μεγάλες μέρες;

@ ~~a~~: Όλα μια ιδέα είναι!

@ Black Pitt & Γκρινιάρης: Δεν την ξέρω την ταινία. Αξίζει να τη βάλω στα υπόψην;

@ Deninho & Phivos Nicolaides: Είναι καταπληκτικό κτίριο! Θα βάλω κι άλλες φωτογραφίες σε προσεχές ποστ. Watch this space :-)

Σοφία said...

@ Koulpa: Πω πω συνέχεια νύχτα πρέπει να είναι μεγάλο μανίκι!! Δεν θα ήθελα ούτε να δοκιμάσω.

@ Patsiouri: Χαχα θα τους παραπέμψω αμέσως ;-)

@ Aggelos Spyrou: Σωστό κι αυτό!

@ Dream_Rider: Είμαι τύπος που έχει περισσεύματα ενέργειας στο τέλος της μέρας, είτε έχει φως έξω είτε όχι. Προσωπικά προτιμώ να έχει φως αν και εκ των πραγμάτων συνήθως συμπίπτω με το σκοτάδι.

@ Shadowface: Εγώ πάλι τίποτα από τα δύο. Ευτυχώς που μπορούμε να συνεννοηθούμε στα ελληνικά ;-)

? said...

εκεί θα πάω να μείνω :-p

dr.SeenG said...

Πήγα κι εγώ λοιπόν διακοπές στην Ορεστιάδα για να ζηλέψεις :P
Εμένα μ'αρέσουν οι φωτογραφίες σου. Έβγαλα κι εγώ από το μπαλκόνι του σπιτιού που με φιλοξένησε πανοραμικά πλάνα.
Όταν αρχίζουν οι ψηφοφορίες της Eurovision, το background των Σκανδιναβών παρουσιαστών είναι αληθινό δηλαδή? Είναι όντως μέρα εκείνη τη στιγμή?
Καλησπέρα Σοφάκι μου, ελπίζω να'σαι καλά :)

Σοφία said...

@ Νίκος: Κι εγώ μαζί σου!

@ Dr SeenG: Ζηλεύωωωω και ελπίζω να μας δείξεις φωτογραφίες από την Ορεστιάδα.

Τα πλάνα της Eurovision είναι όντως αληθινά :-)

cinderella said...

Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες με τις εναλλαγές του φωτός να δίνει ξεχωριστό χρώμα σε κάθε μια.
Καλή εβδομάδα Σοφάκι!!

mmexer said...

ακούγεται κάπως αυτό το ντάλα ήλιο 10.30. Χάνεις την αίσθηση του χρόνου νομίζω.
Εξαιρετικές φωτογραφίες για ακόμη μια φορά.

Ηλιας....Just me! said...

Οκ, παγόβουνο θέλουν να βλέπουν εκείνοι; Παγώβουνο να βλέπουν! (Εμένα πάντως στη φωτογραφία σαν αυθαίρετο μου φαίνεται που ακόμα δεν έχει τελείωσει, μπορεί να οτ αδικεί και η φωό να μην γίομαι και άδικα κακός....:) ) Και πρέπει να είνια κάτι εντελώς διαφορετικό να έχει όλη μέρα "μέρα"! όταν το ζήσω θα σου πω! Καλά να περνάς!

VagSiok said...

Καλό είναι που έχουν τοσο μεγάλη μερα μα σκέψου πως το χειμώνα συμβαινει ακριβώς το αντίθετο..
Εγω βρέθηκα στη βόρεια Δανία το Γενάρη και κοντεψε να με πιάσει κατάθληψη..
Καλό βράδυ

Σοφία said...

@ Cinderella: Ευχαριστώ και επίσης!

@ Mmexer: Μα γι' αυτό είναι τα ρολόγια ;-)

@ Ηλίας: Κοίτα, οφείλω να ομολογήσω ότι η γωνία λήψης είναι ατυχής. Από μπροστά μοιάζει περισσότερο με παγόβουνο. Λέμε τώρα.

Σοφία said...

@ Vagsiok: Καλά, το χειμώνα δεν το συζητώ, είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα στις βόρειες χώρες.

Εξύμνoς said...

SHIT!!!!
Insomnia!!

γι αυτο ερχονται ολοι Ελλαδα το καλοκαιρι!!

Το ξερεις οτι αυτες οι χωρες εχουν τα πρωτεια σε αριθμο ψυχοπαθων?? Τρελαινονται οι ανθρωποι!!!

Καλα να περνας!!

Σοφία said...

Ε όχι και τρελαίνονται! Μην λέμε ό,τι θέλουμε. Δεν υπάρχει τρέλα που την παθαίνεις από το πολύ φως. Ούτε από το λίγο.

Και δεν έρχονται "όλοι" στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Από τη Βρετανία μόνο το 5% των τουριστών έρχονται Ελλάδα. Από Νορβηγία νομίζω ακόμα λιγότεροι. Κι ας είμαστε η γη της επαγγελίας (βεβαίως βεβαίως).

konstantinos said...

Τι σου κάνει η κλίση του άξονα περιστροφής της Γης κατά 36,5 μοίρες!

Σοφία said...

Είδες; Η κλίση κάνει τη διαφορά!

Anonymous said...

Τέλειες οι φωτογραφίες αλλά δεν θα άντεχα η ώρα 10 να είναι μέρα...Είναι πολύ καλύτερα να υπάρχει κ η νύκτα,τόσα ωραία πράγματα γίνονται την νύκτα..

Σοφία said...

Όπως; Όπως; Για πες ;-)

Anonymous said...

Αγαπητή Σοφία, ευχαριστώ πολύ για τις τόσες πληροφορίες και για τις πολύ όμορφες φωτογραφία από το Όσλο! Σκέφτομαι να κάνω μια επίσκεψη, για πρώτη μου φορά στο Όσλο, όμως αναρωτιέμαι πως θα είναι τα πράγματα εκεί τον Δεκέμβριο. Έχεις πάει επισκεφθεί ποτέ την χώρα Χειμώνα? Μπορεί άραγε κανείς να κυκλοφορήσει στους δρόμους ή μόνο να μένει κλεισμένος σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου?