Monday 9 June 2008

Παραλήρημα λόγω ζέστης

Σήμερα είχα σκοπό να κάνω μια κανονική ανάρτηση, αλλά ξανάρθε καλοκαίρι και αποδιοργανώθηκα. Όπως καταλαβαίνετε, δύο μέρες συνέχεια με 25+ βαθμούς για μας τους ταλαίπωρους βορειο-ευρωπαίους δεν είναι και λίγο! Πώς να συγκεντρώσεις το μυαλό σου όταν έξω έχει ντάλα ήλιο από τις 5 το πρωί ως τις 9:30 το βράδυ; Όταν το πρωί ντύνεσαι για τη δουλειά με κοντομάνικο-πέδιλα-γυαλιά ηλίου, χωρίς ομπρέλα, χωρίς μπότες, χωρίς πανοφώρι - και ξέρεις ότι δεν θα τα χρειαστείς; Από κάποιο σημείο και μετά το μυαλό δεν αντέχει τόση ευτυχία :-)))

Σήμερα η μέρα ξεκίνησε περίεργα. Το πρωί έβαλα να φορτίσω το κινητό της δουλειάς που το είχα κλειστό από την περασμένη (μμμμμ) Τετάρτη. Με το που το ανοίγω βρίσκω δύο μήνυματα, ένα γραπτό, ένα στον τηλεφωνητή, από μια συνάδελφο που μου τα είχε στείλει την Παρασκευή το απόγευμα: MΟΛΙΣ ΠΑΡΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΥΝΗΜΑ ΠΑΡΕ ΜΕ ΤΗΛΕΦΩΝΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΜΙΛΗΣΩ. Με σχεδόν τρεις μέρες καθυστέρηση, την καλώ στο κινητό: Έλα, τι έγινε, μόλις πήρα το μύνημά σου (καλά, είμαι τελείως ξενδιάντροπη). Μου λέει: Δεν μπορώ να σου μιλήσω αυτή τη στιγμή, θα σε πάρω σε λίγο, πρέπει να μιλήσουμε. Εκεί, είναι η αλήθεια, με έζωσαν λίγο τα φίδια, γιατί περίμενα να μου πει: ΟΚ δεν ήταν τίποτα, να πούμε δυο χαζομάρες και να το κλείσουμε. Περιμένω κανένα μισάωρο να με πάρει, και αφού χτυπάει το τηλέφωνο το απαντάω με την ψυχή στο στόμα και έχοντας φτιάξει ένα σωρό σενάρια στο μυαλό μου, τι μου λέει: Καλά, δεν μπορείς να φανταστείς τι έγινε την Παρασκευή!!! [διήγηση "τραγικού" συμβάντος] Αλλά τώρα όλα ΟΚ [διήγηση λύσης που έχει μόλις επιτευχθεί]. Γενικώς να μην σας τα πολυλογώ, από το μύνημά της εγώ είχα καταλάβει ότι είχε καταστραφεί η εταιρία και θα μέναμε όλοι στους δρόμους, αλλά τελικά το θέμα ήταν πολύ πιο απλό. Τόσο απλό που αν αντί να με έπαιρνε τηλέφωνα καθόταν να βρει μια λύση, θα την είχε βρει από την Παρασκευή πριν καν μου στείλει το πρώτο μύνημα!! Τέλος πάντων. Το αντιπαρέρχομαι στα πλαίσια την θεωρίας του Ζεν που προσπαθώ απεγνωσμένα να εφαρμόσω.

Η υπόλοιπη μέρα κύλησε πολύ πιο ομαλά, με κορύφωση το συμβάν στο λεωφορείο, το οποίο είχε ως εξής. Στο Λονδίνο για τις μετακινήσεις με λεωφορείο αντί για εισιτήρια έχουμε μια κάρτα που λέγεται Oyster card και είναι σαν πιστωτική που της βάζεις χρήματα και πληρώνεις το αντίτιμο του εισιτηρίου ακουμπώντας την σε ένα ειδικό "ακυρωτικό" μηχάνημα που υπάρχει στα λεωφορεία. Το οποίο είναι καλή ιδέα γιατί δεν ξεμένεις ποτέ από εισιτήρια, μπορείς όμως να ξεμείνεις από λεφτά (π.χ. εγώ ξεμένω πολύ συχνά γιατί δεν παίρνω λεωφορεία κάθε μέρα και δεν θυμάμαι πόσα χρήματα έχω ή δεν έχω στην κάρτα). Σήμερα το ήξερα ότι είχα ξεμείνει αλλά το θυμήθηκα όταν έφτασα στην στάση, οπότε και είχα τέσσερις επιλογές:

1. Να περπατήσω 20 λεπτά ανηφόρα καταλιακού (άκυρο λόγω κούρασης και ζέστης)
2. Να περιμένω να περάσει λεωφορείο στο οποίο δεν ελέγχονται τα εισιτήρια και να ρισκάρω να ανέβω τζάμπα (όμως μόλις είχα διαβάσει ένα άρθρο στην εφημερίδα για κάποιον που τον πιάσαν ελεγκτές στο λεωφορείο χωρίς εισιτήριο και τον πήγαν δικαστήριο, όπου κρίθηκε ένοχος και απόκτησε ποινικό μητρώο για ένα κ*λοεισιτήριο) - (ο φόβος φυλάει τα έρημα, οπότε άκυρο)
3. Να πάρω εισιτήριο από το μηχάνημα στην στάση, το οποίο όμως κοστίζει περισσότερο από το εισιτήριο της Oyster - η Oyster το χρεώνει 90 πέννες (1,30€) ενώ το άλλο από το μηχάνημα έχει 2 λίρες (σχεδόν 3€)
4. Να περιμένω να περάσει ταξί (άκυρο, γιατί μπορεί να περίμενα ακόμα)

Τελικά λέω δεν γ*μιέται, ας πάρω το προσαυξημένο κατά 220% εισιτήριο από το μηχάνημα. Ανοίγω το πορτοφόλι, ψάχνω για ψιλά, είχα 1,80 λίρες δηλαδή μου έλειπαν 20 πέννες. Τζίφος. Λέω, δεν πειράζει, θα πάρω από τον οδηγό, που κι αυτός έχει μηχάνημα που πουλάει προσαυξημένα εισιτήρια.

Μπαίνω στο λεωφορείο, δίνω ένα χαρτονόμισμα των 10 λιρών στον οδηγό, μου λέει δεν έχω να στο αλλάξω. Ω ρε γλέντια. Του λέω, και τι να κάνω τώρα; Μου λέει, έπρεπε να πάρεις εισιτήριο πριν ανέβεις στο λεωφορείο. Του λέω, προσπάθησα, αλλά δεν είχα ψιλά και το μηχάνημα στην στάση δεν παίρνει χαρτονομίσματα. Μου λέει ούτε κι εγώ έχω ρέστα. Και τώρα; Πάνω που περίμενα να μου πει να κατέβω και να πάω με τα πόδια, με ρωτάει πόσο μακριά πάω, του λέω 3 στάσεις (1 ευρώ τη στάση θα το πλήρωνα το άτιμο), μου λέει ΟΚ, μείνε χωρίς εισιτήριο. Πάλι καλά, γιατί αν πήγαινα πιο μακριά μπορεί να μην με έπαιρνε - επειδή οι οδηγοί ελέγχουν τα εισιτήρια στην είσοδο, αν μπει έλεγχος και σε βρει χωρίς εισιτήριο, την πληρώνεις και εσύ και ο οδηγός, αν και τον οδηγό δεν τον πάνε δικαστήριο.

Περιττό να σας πω ότι μετά από αυτό το θαύμα, δεν μου έκανε καμία εντύπωση η συντριβή της Ιταλίας, αφού πλέον τα είχα δει όλα.

Γύρισα στο σπίτι όλο κέφια και καταπιάστηκα να φτιάξω γεμιστά με κάτι πολωνέζικες (oh yeah) ντομάτες που βρήκα στο σούπερ μάρκετ το Σάββατο (56 πέννες, ήτοι 72 λεπτά η μία ντομάτα, με το κομμάτι τις πουλούσαν) και καστανό ρύζι που βρήκα ψάχνοντας στο βάθος της τροφοθήκης σε μια συσκευασία που έλεγε BEST BEFORE MAY 2007. Μου βγήκαν λίγο νερουλά, οι ντομάτες μόνο που δεν διαλύθηκαν παρόλο που δεν τα έψησα πάνω από 1 ώρα, γι' αυτό και το κρεμμύδι έκανε λίγο κριτς κριτς. Πάντως δεδομένου ότι έχω να μαγειρέψω γεμιστά 3 χρόνια μπορώ να πω ότι βγήκαν αρκετά καλά. Κι επειδή ξέρω ότι σας αρέσουν τα φωτογραφικά ντοκουμέντα, ιδού η τελευταία ντομάτα που έμεινε για αύριο.

Μην σας φαίνεται τεράστια, μια κανονική ντομάτα είναι. Απλά το ταψάκι είναι μικρούλικο.

Άμα συνεχίσει η ζέστη (που λένε ότι θα συνεχίσει) αύριο μπορεί να μην βγάζω καθόλου νόημα.

39 comments:

the_sailor said...

Η διευκρίνηση για το μέγεθος της ντομάτας ήταν απαραίτητη τελικά.
Από το πως φαίνεται στην φωτογραφία σε συνδυασμό με το επιφώνημα (oh yeah), είχα αρχίσει να πιστεύω πως οι πολωνέζικες ντομάτες είναι λίγο μικρότερες από τις... κολοκύθες... :Ρ

Όσο για τον καιρό, δικαιούστε και σεις λίγο (λίγο όμως :Ρ) ήλιο... :)

snikolas said...

Ωραίος ο οδηγός. Αλλά όχι και δικαστήριο για ένα εισιτήριο ρε παιδιά. Έλεος. Πόσο ακόμη θα φοβίζουν τον κοσμάκη;

geokalp said...

είδες πως οι νόμοι καταστρατηγούνται ακόμα και στις βόρειες χώρες;
δεν πειράζει, για καλό (€3) ήταν!!

Γκρινιάρης said...

Χεχε, δεν έχεις κι άδικο να παραληρείς! Και σήμερα λέει 25 θα φτάσει! Και παίζει και η εθνική!

Πάντως την Πέμπτη βλέπω 10 βαθμούς κάτω. Πολύ χαρήκαμε...

Γεμιστά έχω φτιάξει κι εγώ και τελικά ήταν πολύ πιο εύκολα απ' ότι νόμιζα. Πιπεριές δεν έκανες; Ή δε σ' αρέσουν;

Σοφία said...

@ The_Sailor: Δεν πέφτεις και πολύ έξω... αν τις συγκρίνεις με τις αγγλικές κολοκύθες ;-)

Θέλουμε κι άλλο, κι άλλο ήλιο!!

@ Snikolas: Ακούγεται υπερβολικό, αλλά αν σκεφτείς τις τιμές των εισιτηρίων (όχι μόνο τα 3€ του λεωφορείου αλλά και 6,8,10€ του τρένου) αν δεν υπήρχε ο φόβος που φυλάει τα έρημα μπορεί να μην πλήρωνε κανείς εισιτήριο ;-)

@ Geokalp: Να 'ναι καλά ο άνθρωπος, αυτό λέω μόνο. Α, και να θυμηθώ επιτέλους να βάλω λεφτά στην κάρτα...

@ Γκρινιάρης: Τέλειααααααα! Τέτοια θέλω ν' ακούω :-)

Πάντως τις μπότες δεν τις πακετάρω, μάλλον θα τις ξαναχρειαστώ.

Έφτιαξα δύο κολοκύθια και 5 ντομάτες. Οι πιπεριές δεν μου πολυ-αρέσουν, άσε που δεν είχα κιόλας.

Anonymous said...

Πρωτη φορα ακουω οδηγο να λεει οτι δεν εχει να σου αλλαξει χρηματα στο Λονδινο!!!
σα να μου φαινεται οτι πετυχες καταβαθος ελληνα!!!χιχιχιιχ
καλημερες!

Σοφία said...

Όχι, δεν έχει σχέση. Από τότε που βγήκαν οι κάρτες Oyster και τα εισιτήρια ακρίβηναν, οι μόνοι που αγοράζουν από τον οδηγό (στην υπερδιπλάσια τιμή) είναι αυτοί που παίρνουν σπανιότατα ΜΜΕ. Οπότε πλέον οι οδηγοί δεν έχουν πολλά ψιλά μαζί τους. Στο κέντρο του Λονδίνου δεν πουλάνε καν εισιτήρια, πρέπει να έχεις έτοιμο το εισιτήριό σου πριν μπεις στο λεωφορείο.

philos said...

Αμα σου πω ότι είναι από τα ωραιότερα ποστ που έγραψες τελευταία.
Μάλλον χαλάρωσες ξεκουράστηκες και σου βγαίνει αυτό στο κείμενο!

Σοφία said...

Νομίζω ότι είναι θέμα γούστου. Εμένα δεν μου άρεσε καθόλου σαν κείμενο και μάλιστα σκέφτηκα να το σβήσω.

Χαλαρή δεν ήμουν, περισσότερο κουρασμένη θα έλεγα. Μάλλον χρειάζομαι λίγη πίεση παραπάνω για να βγάζω ωραία (παραληρηματικά) κείμενα ;-)

Laplace said...

xaxaxa kala pu to eipes giati thn perasa gia thn ntomata tou king kong..xaxaxa

itelli said...

Εγώ πάντως σε καταλαβαίνω πιο πολύ τώρα απ'ότι όταν είσαι στα "καλά" σου :Ρ

Sourotiri said...

Δεν φαινεται ασχημη η γεμιστη ντοματα... Με την πεινα που εχω τωρα ειδικα :)

alienlover said...

και μετά μου λες να περιμένω να πέσει η θερμοκρασία για να βρω λύση με τον σκύλο; :ρ
εδώ έπιασε καύσωνα σε σας...σκέψου εδώ..
(πάντως νομίζω πως οι άγνωστοι γείτονες διαβάζουν το μπλογκ μου και νάρκωσαν το σκύλο από χθες. Βρε λες;)

? said...

ουφ..κουράστηκα :-p

Anonymous said...

Αυτό το κείμενο θα πρέπει να μου το τρίψει στη μούρη ο επόμενος οδηγός ταξί, ο οποίος θα υποστηρίξει ότι δεν έχει ρέστα να μου δώσει από 20 ευρώ και εγώ θα του απαντήσω: Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται!!! (διότι το παίζω και κοσμογυρισμένη, όταν έχω τα νεύρα μου!)

Θα δείτε την εθνική σήμερα;

Anonymous said...

Super fainontai ta gemista sou :-) Miam miam!

Dream_Rider said...

Μπαίνεις όλο και περισσότερο στο νόημα του καλοκαιριού!!! Δεν σε βλέπω να αντέχεις και πολύ ακόμα!!!

Alitovios said...

Αφού την ψάχνεις με το ζεν διάβασε και το "Nothing Special - Living Zen" της Joko Beck.

Anonymous said...

χμμμμ.....αυτή η διήγηση είναι νεξτ ντορ γκιρλ ική και όχι γουέσ εντ γκιρλ ική. όλες όμως είναι οικείες!

τους ελεγκτές των λεωφορείων μπορούσες κάποτε να τους "μυριστείς" από χιλιόμετρα, εν Ελλάδι, από το φτηνό γκρίζο κοστούμι, τώρα όμως καμουφλάρονται επιδέξια!

BlaCk piTt said...

Zesti stin Agglia? P eisai na deis stin Kupro!

Etoimazomai g na paw na dw tin Ellada. An xasei min peite oti ftaiei to mati m.

P.S.3 Tin epai3a k stoixima! Epiane polla. An kerdisei, ta pira!

Σοφία said...

@ Laplace78: Χαχαχα η αλήθεια είναι ότι φαίνεται πολύ jumbo. Απόδειξη ότι τα φαινόμενα απατούν ;-)

@ Itelli: Δεν είμαι σίγουρη αν αυτό είναι καλό για σένα ή για μένα :-p

@ Sourotiri: Λίγο νερουλή ήταν μόνο. Κατά τ' άλλα τρωγόταν μια χαρά!

@ Alienlover: Εμάς δεν θα κρατήσει όμως. Το πολύ άλλη μια μέρα.

Λες οι γείτονες να είναι Έλληνες; Χεχε ;-)

@ Νίκος: Εγώ να δεις. Μία κουράστηκα που τα έζησα και μία που τα έγραφα. Κούραση εις διπλούν!

@ Penny: Τσσσσ! Μην το δείξεις σε ταξιτζή!!!

Εννοείται ότι θα τη δούμε :-)

Σοφία said...

@ Asteraki: Σαν το δικό σου πικάντικο χοιρινό δεν ήταν πάντως!

@ Dream_Rider: Καλά, σήμερα ειδικά είμαι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση :-)

@ Alitovios: Θα το τσεκάρω, ευχαριστώ!

@ Ηλιογράφος: Τώρα που το σκέφτομαι δεν έχεις άδικο. Είχα καιρό να γράψω σε στυλ next door girl. Μάλλον πρέπει να το κάνω πιο συχνά ;-)

@ Black Pitt: Καλά, εννοείται καμία σχέση με Κύπρο, αλλά για τα δικά μας δεδομένα έχει πολλή ζέστη αυτές τις μέρες, και αρκετή υγρασία που την κάνει πιο ανυπόφορη.

Anonymous said...

Ρε παιδιά και εγώ σήμερα διάβασα ένα άρθρο στην εφημερίδα metro του Λονδίνου πως πήγανε στο δικαστήριο εναν που δεν είχε χτυπήσει την κάρτα oyster. Τελικά μέχρι τώρα η δίκη έχει κοστίσει 10.000 λίρες και να φανταστείτε όλα για 1 λίρα που κόστιζε το εισιτήριο. ΕΛΕΟΣ!!!

BlaCk piTt said...

'Εχασε η Ελλάδα, έχασα και το στοίχημα...

Σοφία said...

@ George: Χαχα κι εγώ την ίδια εφημερίδα διάβαζα ;-)

Πάντως οι 10.000 λίρες δεν είναι το κόστος για την εταιρία, είναι γενικότερα το κόστος μιας (οποιασδήποτε) δίκης. Η εταιρία πλήρωσε σίγουρα πολύ λιγότερα.

@ Black Pitt: Άστα να πάνε! Έχασες πολλά;

cinderella said...

Εμένα μου άρεσε πολύ το ποστ σου!! Κι εμείς χτες γεμιστά ψήσαμε και βγήκαν υπέροχα!
Πάντως μετά τη συντριβή της Ιταλίας ήρθε και η ήττα (γκουχ γκουχ) της Ελλάδας!!

NdN said...

καλημέρα Σοφία,

Αντιπαρέρχομαι την ταλαιπωρία (λεωφορείο, μην. στο κινητό κτλ) και μπαίνω στο ψητό...ε, στο γεμιστό ήθελα να πω!

Οι εκ Λονδίνου αναγνώστες δεχόμεθα και take away αν δεν έχεις σκοπό να μας καλέσεις! Ακου γεμιστά...

Crazy Tourists said...

Α ρε Σοφία!!
Σε τρέλανε η ζέστη!
Τι καλός αυτός ο οδηγός!!

CrazyTourist2

fpboy said...

πω,πω, άνω-κάτω σε όλα τα θέματα !
άντε ελπίζω απο σήμερα όλα σούπερ.
Και σε εμένα η ντομάτα φάνηκε μια χαρά!

Jordan said...

Μμ δεν ειναι και πολυ σπανιο να σε αφησει ο οδηγος χωρις εισητηριο. Μου ειχε τυχει 2 φορες να εχει αδειασει η Oyster και ο οδηγος να μου κανει νοημα να περασω ετσι...
Επισης μου χει τυχει να μου ανοιξει την πορτα εκτος στασης οταν του το ζητησα! Τελικα οι οδηγοι λεωφορειων εχουν λιγο απο Μεσογειακο ταπεραμεντο!

Phivos Nicolaides said...

Καλογραμμένο κείμενο με ενδιαφέρον.

Anonymous said...

Στο θέμα με το λεωφορείο δεν ήσουν τυχερή, αλλά προφανώς ο οδηγός εκτίμησε το γεγονός ότι επεδίωξες να βγάλεις εισητήριο ;)

Για το φαΐ, εγώ δε θα έβαζα ρύζι ληγμένο εδώ κι ένα χρόνο :P αφού δε σε πείραξε, πάντως, μια χαρά :)

Anonymous said...

Είδες λοιπόν πονόψυχος ο βρετανός οδηγός!! Θα ήταν χαρούμενος και αυτός από τη ζέστη και τον ήλιο. Λές και μας εδώ στην Ελλάδα ο ήλιος και η ζέστη να φταίει για τις παρατυπίες μας; Χα χα. Ελπίζω η ζέστη να συνεχίζεται...

Ηλιας....Just me! said...

Μια χαρά βγάζουμε νόημα! Κοίτα να χαρείς τις όμορφες ηλιόλουστες ημέρες που έχετε γιατί δεν ξέρεις για πόσο ακόμα θα κρατήσει! Ξέρεις κάτι; You make me love London! (Λες και θέλω και πολύ!:D)

Σοφία said...

@ Cinderella: Φαίνεται πως τα γεμιστά δεν ήταν γουρλίδικα :-(

@ NdN: Χαχαχα δέχεστε και delivery υποθέτω;

@ CrazyTourist2: Τα μυαλά στα κάγκελα :-)

@ Fpboy: Όπως ακριβώς το είπες: άνω κάτω - και πλαγίως!

@ Jordan: Εμένα πάλι με έχουν πετάξει έξω δύο φορές λόγω άδειας Oyster - και δύο με έχουν αφήσει (η δεύτερη προχθές). Νομίζω εξαρτάται από την εταιρία και την περιοχή. Ή ίσως είναι απλά θέμα τύχης ;-)

Σοφία said...

@ Phivos Nicolaides: Ευχαριστώ!

@ Deninho: Κι εγώ υπό κανονικές συνθήκες δεν θα το χρησιμοποιούσα, αλλά δεν είχα άλλο και μου είχε καρφωθεί η ιδέα να φτιάξω γεμιστά, οπότε το τόλμησα (και ως γνωστόν, ο τολμών νικά) χεχε.

@ Lemonita: Πλάκα-πλάκα το κλίμα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Δυστυχώς από αύριο η ζέστη κόβει, οπότε σήμερα φρόντισα να ανανεώσω την κάρτα για παν ενδεχόμενο ;-)

@ Ηλίας: Είναι τόσο όμορφο το Λονδινάκι που δεν χρειάζεται πολύ για να το αγαπήσεις. Εγώ το ερωτεύτηκα από την πρώτη ματιά!

NdN said...

Delivery????? :)))

Αυτό ούτε καν το είχα σκεφτεί! Ακόμα καλύτερα! Δηλαδή και θα φάμε γεμιστά και θα μας τα φέρουν και σπίτι! Καλές υπηρεσίες προσφέρει αυτό το μαγαζί, θα αρχίσω να το προτιμάω! χαχα

Jordan said...

SE1 rules! ☺

Σοφία said...

@ NdN: Δεν έχεις δει τιμές όμως ;-)

@ Jordan: It does indeed :-)