Tuesday 24 June 2008

Αθηναϊκό καλοκαίρι - πρώτες εντυπώσεις

Συνήθως όταν έρχομαι Ελλάδα το καλοκαίρι μένω στην Αθήνα όσο το δυνατόν λιγότερο (π.χ. το πρώτο και το τελευταίο βράδυ των διακοπών) αλλά αυτή τη φορά ήρθαν αλλιώς τα πράγματα και έτσι διανύω πλέον αισίως το τέταρτο 24ωρο Αθηναϊκού καλοκαιριού. Η εντυπώσεις μου από την παραμονή αυτή έχουν ως εξής:

Οι ταξιτζήδες παραμένουν αναίσχυντοι. 2 λεπτά κάτσαμε στην ουρά των ταξί στο αεροδρόμιο (δεν είχαμε αποσκευές και βγήκαμε πρώτοι-πρώτοι) και πετύχαμε διαφωνία ταξιτζή και νεαρού τουρίστα. Απ' ό,τι καταλάβαμε ο ταξιτζής αρνιόταν να πάρει την κούρσα γιατί δεν καταλάβαινε πού ήθελε να πάει ο νεαρός (και καλά). Τελικά επενέβησαν ένας αστυνομικός και ο υπάλληλος του αεροδρομίου που κατευθύνει τα ταξί και βρήκαν ότι ήθελε να πάει σε ένα από τα ξενοδοχεία που είναι κοντά στο αεροδρόμιο. Τα συμπεράσματα δικά σας...

Το ταξί που πήραμε μας χρέωσε 39 ευρώ για μια διαδρομή που κανονικά κάνει 35. Μάλλον πρέπει να είμαι και ευχαριστημένη, γιατί παλιότερα μου έχουν ζητήσει μέχρι και 55 ευρώ για την ίδια ακριβώς διαδρομή (ίδια ώρα, ίδια κίνηση κ.λπ.)...

Τις συγκοινωνίες κατά τ' άλλα (λεωφορεία, τραμ, μετρό) τις βρήκα πολύ καλές. Σε όσα λεωφορεία μπήκα είχαν κλιματισμό, το δε μετρό όπως πάντα εξαιρετικό, ακόμα κι αν τις ώρες αιχμής γίνεται ένας ψιλο-χαμός.

Η ανακύκλωση ως ιδέα και (κυρίως) ως πράξη είναι ακόμα σε νηπιακό επίπεδο.

Οι παραλίες είναι όλα τα λεφτά. Απορώ (πραγματικά απορώ, δεν το λέω ειρωνικά) τι τα θέλετε τα πάρκα. Εκτός του ότι για να διατηρήσεις γκαζόν και λουλούδια σε 33 βαθμούς θερμοκρασίας χρειάζονται τεράστιες ποσότητες νερού σε μια χώρα που υποφέρει από τη λεψυδρία, το μεγάλο μπλε είναι απείρως προτιμότερο από το μεγάλο πράσινο μες το λιοπύρι - καθότι το μεγάλο μπλε είναι και δροσερό.

Η επικοινωνικότητα παραμένει βασικό χαρακτηριστικό του Έλληνα. Προφανώς έχω γίνει πολύ Αγγλίδα γιατί μου φαίνεται περίεργο που κάποιοι βγαίνουν έξω κάθε μέρα, μία για καφέ, την άλλη για φαγητό, την παράλλη για ποτάκι, και ενίοτε και τα τρία μαζί. Στο Λονδίνο είναι πολύ σπάνιο να βγω περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα. Στην Αθήνα τέσσερις μέρες που είμαι εδώ έχω βγει 3 βράδυα και 2 πρωινά, τις μισές φορές με τα ίδια άτομα. Και φυσικά όσο είσαι έξω με 1 άτομο για καφέ, μαθαίνεις και τα νέα τουλάχιστον άλλων 5, γιατί κάθε τρεις και λίγο χτυπάει το κινητό απλά και μόνο "για να δουν τι κάνεις".

Η μιζέρια είναι της μόδας. Αν δεν έχεις κάτι να παραπονεθείς, δεν αξίζεις να βρίσκεσαι στην παρέα. Όσοι δουλεύουν πολύ, παραπονιούνται ότι δουλεύουν πολύ (είτε τους αρέσει η δουλειά τους είτε όχι). Όσοι δουλεύουν λίγο, παραπονιούνται ότι δεν έχουν χρήματα. Όσοι δεν έχουν εξοχικό, παραπονιούνται για τις τιμές στις πλαζ. Όσοι έχουν εξοχικό, παραπονιούνται για την κίνηση της επιστροφής. Όλοι ανεξαιρέτως παραπονιούνται για τις τιμές, ειδικά του μαϊντανού, αλλά όταν αντιπροτίνω μποϋκοτάζ, μου απαντούν ότι ο μαϊντανός είναι *βασικότατο* συστατικό της ελληνικής κουζίνας (όπως το καλαματιανό λάδι ένα πράγμα) και δεν είναι δυνατόν να μην αγοράσεις μαϊντανό γιατί δεν θα τρώγεται το φαγητό και τι αξία έχει η ζωή αν το φαγητό δεν τρώγεται; Επίσης όλοι ανεξαιρέτως γκρινιάζουν για το θέατρο του Λυκαβητού, ακόμα κι αν οι ίδιοι δεν είχαν σκοπό να πάνε στον James Blunt, ούτε σε καμία άλλη συναυλία.

Αν κρίνω από την κίνηση στα μαγαζιά της παραλιακής, είναι πολλοί αυτοί που όχι μόνο μπορούν να αγοράσουν μαϊντανό, αλλά και γάλα με 2 ευρώ, και τους περισσεύουν να πιουν και δυο ποτάκια δίπλα στο κύμα, 1ο ευρώ έκαστο (γουλιά και ευρώ). Και να δώσουν το αυτοκίνητο για παρκάρισμα στους παρκαδόρους με αντίτιμο το συμβολικό ποσό των... 5 ευρώ (ενάμιση χιλιάρικο σε δραχμές). Πάντως αν ψάχνετε δουλειά και δεν σας πειράζει να γίνετε παιδί της νύχτας, παρκαδόρος σε κέντρο της παραλιακής συμφέρει πολύ. Αν κρίνω από τον αριθμό των διπλο-παρκαρισμένων στο Vive Mar Δευτέρα (!!) βράδυ, τα Σαββατοκύριακα πρέπει να γίνεται το αδιαχώρητο. Αν υπολογίσεις 5 ευρώ το αυτοκίνητο, τρελαίνεσαι από τα μηδενικά. Και είναι και μαύρα.

Προσωπικά την έχω καταβρεί με τη ζέστη και τον ήλιο - όλη μέρα κάθε μέρα. Τι ωραίο πράγμα είναι να βγαίνεις από το σπίτι με φούστα, πέδιλα και τιραντέ μπλουζάκι και να μην χρειάζεται να πάρεις μαζί ομπρέλα, ζακέτα, μαντήλι μήπως αλλάξει ο καιρός! Δεν συζητώ καν το γεγονός ότι πλένεις ρούχα τώρα και έχουν στεγνώσει μία ώρα (και όχι μία μέρα) μετά. Όσο κι αν ο βραδυνός ύπνος είναι δυσκολος λόγω ζέστης, ο απογευματινός είναι απόλαυση. Γιατί δεν λέω, ωραία είναι να έχει 13 βαθμούς έξω όταν πας να κοιμηθείς, αλλά να σκεπάζεσαι με πάπλωμα χειμώνα-καλοκαίρι προσωπικά δεν με τρελαίνει ως ιδέα. Αφήστε που τα ζεστά βράδυα ευνοούν τα θερινά σινεμά και τις υπαίθριες συναυλίες!

Τα κεράσια, οι ντομάτες, το γιαούρτι, το ψωμί, η φέτα και τα καλαμαράκια στην Ελλάδα έχουν εντελώς ΑΛΛΗ γεύση από τα ανάλογα προϊόντα στην Αγγλία. Όσο για το ελληνικό σουβλάκι, παραμένει αξεπέραστο. Αν βρεθείτε προς Άνω Γλυφάδα ή Αργυρούπολη, σας προτείνω ανεπιφύλακτα το οβελιστήριο οι πίτες της Γεωργίας: σουβλάκι και χωριάτικη να γλείφετε τα δάχτυλά σας!

55 comments:

apos said...

Bienvenida, Sofia.
*Για τους ταξιτζήδες, δεν υπάρχει γιατρειά. Πρώτα η τρύπα του όζοντος θα φτάσει πάνω από τον Παρθενώνα και μετά ΙΣΩΣ εκλείψει το είδος.
* Το μετρό πρόσεξες ότι δεν έχει κλιματιστικό; Ενώ ο καημενούλης ο ΗΣΑΠ έβαλε.
* Η γκρίνια είναι στο DNA μας. Μέχρι και blogger γίναμε για να την βγάλουμε στο Διαδίκτυο
* Καφετέριες, φουλ. Έχεις δίκιο. Πού να κάτσεις μέσα...
* Για τα μαγαζιά της παραλιακής, δεν έχω άποψη. Για το αν ο Έλλην έχει φράγκα, ας είναι καλά οι γονείς που λειτουργούν (ακόμα για πόσο άραγε;) ως σουηδικό κράτος-πρόνοια.
Καλά να περάσεις!

Aggelos Spyrou said...

Καταρχήν έχω φάει από τις πίτες της γεωργίας στην Άνω Γλυφάδα, έμενε πολύ κοντά εκεί στον πρώτο μου γάμο.

Κατά δεύτερον, σε βρίσκω αντικειμενική στις κρίσεις σου!!!

Κατά τρίτον, δεν πας προς κανένα νησάκι να αράξεις που κάθεσαι στην Αθήνα;

Φιλιά! :))

Anonymous said...

εκτός του ότι δεν έχω φάει στο οβελιστήριο της Γεωργίας, κατά τα άλλα συμφωνώ με τον Άγγελο.

Σοφία said...

@ Apos: Muchas gracias! (καλά το είπα;)

Για το μετρό το πρόσεξα, αλλά επειδή ούτε στο Λονδίνο έχει κλιματισμό (25 βαθμούς θερμοκρασία έξω, 35 στον υπόγειο - διαπιστωμένα) δεν έχω παράλογες απαιτήσεις. Και μόνο που τα λεωφορεία κλιματίζονται, είμαι κατενθουσιασμένη.

Πρόσφατα χρησιμοποίησα τον υπόγειο στο Λονδίνο και έκανα σχεδόν μία ώρα για μια διαδρομή 20 λεπτών σε συνθήκες σαρδελοποιημένου φούρνου, οπότε δεν μπορείς να φανταστείς τι υπέροχο μου φαίνεται το μετρό της Αθήνας, έστω και χωρίς κλιματισμό.

Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αυτό που λες για τους γονείς-τράπεζες. Το συγκεκριμένο μαγαζί είναι πολύ μεγάλο, και οι εξωτερικοί χώροι ήταν τίγκα χθες, κυρίως με άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, όχι φοιτητάκια. Αν πια τρώνε από τους γονείς τους οι 30άρηδες και οι 40άρηδες, τι να πω - θα ζητήσω αποζημείωση από τους δικούς μου!!!

@ Aggelos Spyrou: Δυστυχώς δεν υπάρχει χρόνος για νησάκι αυτή τη στιγμή. Θα φύγουμε προς Πελοπόννησο για 1-2 μέρες, αλλά προς το παρόν υπάρχουν αρκετές δουλειές που μας κρατάνε στο κλεινόν άστυ. Πάντως η καλοκαιρινή Αθήνα είναι από τους πολύ αγαπημένους μου προορισμούς διακοπών, για να μην σου πω ότι και όλη τη βδομάδα να μέναμε εδώ δεν θα με πείραζε!

@ Evlahos: Αν σε φέρει ο δρόμος, να το τιμήσεις οπωσδήποτε. Μιλάμε ότι αξίζει τρελά και χωρίς οι τιμές να είναι υπερβολικές (1,70 ευρώ για σουβλάκι-πίτα απ' όλα).

geokalp said...

μου αρέσουν οι περιγραφές σου και αυτή την απόλαυσα!
κάπως έτσι πρέπει να είναι, καθώς δεν έχω καταφέρει να φτάσω στα νότια φέτος, μάλλον όμως τη Παρασκευή

για περισσότερα θα περιμένω και τις δεύτερες εντυπώσεις
;)

καλή συνέχεια!

Anonymous said...

Καταρχάς οι παραπονιάρηδες Έλληνες μου κάνει λίγο το τελευταίο μου post. Σε άλλο blog κάνε κλικ στο name μου. Και δεύτερον από που και ως που Αργυρούπολη? Που μένεις χρυσουλάκι μου, κάπου κοντά μου? Και τρίτον, από πού και ως πού Πελλοπόνησο, πού θα πάς? Απο εκεί είσαι? Λές να σε πετύχω πουθενά? Τί γίνεται τελικά, τόσο μικρός είναι ο κόσμος ρε παιδί μου. Τώρα όσο για τον επικοινωνιακό Έλληνα ένα έχω να πω: αυτά τα καφεδάκια μας αδειάζουν τις τσέπες και εμείς εκεί...καφεδάκι, ποτάκι, φαΐ...
Φιλάκια.

marionettie said...

Νομίζω μας περιγράφεις αρκετά καλά...Καλά να περνάς όπου κι αν είσαι! Στην Αγγλία μένεις μόνιμα ή σπουδάζεις; Αν δεν είναι μυστικό απαντάς! Φιλιά πολλά!

Anonymous said...

Είναι και το άλλο:Όσοι γκρινιάζουν για ακρίβεια κλπ, χωρίς μπουζούκι δεν μπορούν.
Τι να πεις...

Καλά να περνάς.

philos said...

Πήρες τα πάνω σου βλέπω!
;)

BlaCk piTt said...

Xaxa! E3AIRETIKO...

Α, δεν αντέχω την Αθήνα περισσότερο από 4-5 μέρες. Μεγαλώνοντας σε ΄χωριό στην Κύπρο, δεν μπορώ και πολύ τις πόλεις.

Αύριο σας έρχομαι! Ευχηθείτε μου να περάσω καλά!

Anonymous said...

Έτσι πρέπει, ελληνικό καλοκαιράκι κι ας είσαι και στην Αθήνα για λίγες μέρες :) Καλά να περάσεις!!!!

PN said...

Άντε καλωσήρθες και επίσημα στην πατρίδα!! Αν και κάτι μου λέει ότι σύντομα θα φύγεις πάλι για Αγγλετέρα!!!

Δίκιο έχεις για όσα λες. Βέβαια, μην ξεχνάς ότι για εμάς εδώ δεν φαίνονται και τόσο παράξενα. Έχω την εντύπωση ότι και έναν ξένο να φέρουμε εδώ τα ίδια σκατά θα καταντήσει. Το σύστημα αγαπητή μου.

Πάντως την λάγνα φάτσα μου ακόμα να την δεις. Πιστεύω να ψάχνεις ακόμα...

Crazy Tourists said...

Καλώς τηνα! Καλωσήρθες!Καλά τα πες...
Καιρό έχω να περάσω! Έχω μείνει στο Wells! Παω να κάνω ρεζουμε...
Φιλιά
CrazyTourist1

dr.SeenG said...

Μα ακόμα και τώρα, κάνει κρύο στην Αγγλία; Πως αντέχεις εκεί βρε πουλάκι μου; (αλλά θα πεις... Λονδίνο είναι αυτό...)
Ε ναι... είσαι στην ΑΘήνα και δε θα βγεις έξω με τόσες επιλογές; Athens by night!!!
Για τη μιζέρια... τι να πεις; Κι εμένα με εκνευρίζει που γκρινιάζουν όλοι για όλα. Και δείχνουμε πόσο αντιφατικοι είμαστε όταν κλαιγόμαστε για τα οικονομικά, αλλά όταν μπουν 5 ευρώ στην τσέπη τα σκορπάμε (και καλά κάνουμε δλδ...σιγά μη σκάσουμε) :P
Μ'ανοιξες την όρεξη με τα σουβλάκια... αν και γράφω το σχόλιο στις 8:30 το πρωί, θα ήθελα να είχα μερικά...
ΥΓ. Όταν λες σουβλάκι... τι εννοείς; Εγώ λέω αυτό που αποκαλούν οι Αθηναίοι... καλαμάκι...

Σοφία said...

@ Geokalp: Ευχαριστώ! Καλή επιτυχία την Παρασκευή - γιατί μάλλον θα τη χρειαστείς, ειδικά αν πας προς παραλία ;-)

@ Lianne: Παλιά (πολύ παλιά) δούλευα στην Αργυρούπολη και έχω ακόμα αρκετές παρέες στην περιοχή. Η Πελοπόννησος προκύπτει λόγω συγγενών, αν και δεν ξέρω ακόμα πού θα πάμε. Λέγαμε για Πόρο ή Λουτράκι, αλλά μας βλέπω να καταλήγουμε κάπου πιο πεζά. Ίδωμεν!

@ Marionettie: Ευχαριστώ! Αγγλία μένω μόνιμα. Οι σπουδές μας τελείωσαν εδώ και χρόνια.

@ Despinak: Αυτό βλέπω κι εγώ! Αλλά όπως μου είπε μια φίλη μου που το συζητούσαμε, η φτώχια θέλει καλοπέραση. Μόνο που με το σκεπτικό αυτό παραμένεις φτωχός εσαεί.

@ Philos: Ό,τι μπορούμε κάνουμε ;-)

Σοφία said...

@ Black Pitt: Να περάσεις τέλεια!

@ Unclescrooge: Ευχαριστώ :-)

@ VK: Έχω μερικές μέρες ακόμα μπροστά μου πριν πάρω το δρόμο της επιστροφής. Μην μου το θυμίζεις!

Το σύστημα ισχύει παντού. Σε όποια χώρα και να πας, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, θα ασπαστείς θέλοντας και μη τις τοπικές ...συνήθειες, όποιες κι αν είναι αυτές.

Εννοείται ότι ακόμα σε ψάχνω ;-)

@ CrazyTourist1: Έχεις πολλά να διαβάσεις. Ελπίζω να τα προλάβεις όλα :-)

@ Dr.SeenG: Κοίτα να δεις, αυτή την εποχή είναι καλά - η θερμοκρασία πάει από 13-23C. Το οποίο σημαίνει ότι είναι αρκετά άνετα την ημέρα (αρκεί να μην φυσάει, γιατί στην Αγγλία φυσάει πάντα αγιάζι) αλλά κάνει αρκετό κρύο τη νύχτα. Είναι μετρημένες στο ένα χέρι οι μέρες που κάνει τόση ζέστη ώστε να μπορείς να κυκλοφορήσεις με κοντομάνικο το βράδυ ή να κοιμηθείς μόνο με σεντόνι.

Άλλα καλοκαίρια είναι ακόμα χειρότερα, ας πούμε πέρσυ είχαμε μέση θερμοκρασία 14C οπότε όπως καταλαβαίνεις η ζακετούλα και το παπλωματάκι ήταν οι καλύτεροί μας φίλοι και για τους τρεις μήνες :-)

Όταν λέω σουβλάκι συνήθως εννοώ το καλαμάκι, αλλά επειδή μας διαβάζουν Αθηναίοι, Θεσσαλονικείς και λοιποί Ελλαδίτες και Κύπριοι, το άφησα λίγο φλου ώστε να εννοήσει ο καθένας ό,τι θέλει.

Anonymous said...

Σοφάκι μη μου το κάνεις αυτό και από Σεπτέμβριο ανεβαίνω Αγγλία...τόσο θα μου λείψει η πατρίδα;;;;

Σοφία said...

Μμμμμ μάλλον πολύ, ειδικά στην αρχή, αλλά μην ξεχνάς ότι όλα είναι θέμα συνήθειας! Διάβασε τα ποστ που έχω κάνει κατά καιρούς για την Αγγλία για να παίρνεις κουράγιο. Θα δεις ότι και η χώρα αυτή έχει τα καλά της, αρκεί να ψάξεις να τα βρεις :-)

Natassa said...

Σοφία καλημέρα
Η Ελλάδα είναι η χώρα που σου φτιάχνει το κέφι για να είσαι όλη την μέρα έξω και να γκρινιάζεις :) την γνώμη μου για τον μαιντανό ...κχμ την ξέρεις!!
αλλά καμμιά φορά όταν ταξιδεύω που μοιραία συγκρίνω φυσική ομορφιά καιρό ανθρώπους κ.α. σκέφτομαι ¨" φαντάσου σ αυτή την χώρα ο κόσμος να είχε λυμένα βασικά καθημερινά προβλήματα, σε τη χάπυ κατάσταση θα κυκλοφορούσε ...
καλά να περνάς και υποθέτω ότι θα έχει και φωτογραφική κάλυψη το επεισόδιο "Διακοπές στην Αθήνα"
φιλιά!!!

Κρίση Ταυτότητας said...

αυτό με τις εξόδους και τα τρόφιμα, τα είχα προσέξει κι εγώ όταν ήμουν στην Κέρκυρα.
Εκείνη τη βδομάδα δεν μπορούσα να πιστέψω οτι:
α) ελληνικό καλοκαίρι = ήλιος
β) οι ντομάτες, τα αγγουράκια κτλ έχουν γεύση!
γ) ο κόσμος είναι χαλαρός
δ) και οι άγνωστοι σε χαιρετάνε!

? said...

τελικά είναι ωραίο να διαβάζεις πράγματα που θεωρείς δεδομένα από κάποιον που τα βλέπω πιο σπάνια...θα αλλάξουμε κάτι?!

Anonymous said...

Ταξί δεν παίρνω παρά μόνο το βράδυ, οπότε και λόγω ώρας και εμφάνισης με φοβούνται και δε λένε μα μου σου του (αντίθετα κρυφοκοιτάνε πίσω κάθε τόσο για σιγουριά :P)

Πολύ βολικό μέσο για το αεροδρόμιο είναι ο Προαστιακός (αν θες να πας στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ), ή το μετρό :) Αυτά, σε περίπτωση που σε βολεύει κάποια στάση, αλλιώς αναγκαστικά πας στην κίτρινη φυλή :/

Η γκρίνια είναι χαρακτηριστικό του Έλληνα. Υπάρχει και μια περίπτωση να υπάρχει στον αέρα, γτ οι ξένοι δεν γκρινιάζουν για τα 3,5 ευρώ του νερού-250ml-στο Ντίσελντροφ, αλλά τους πειράζει να δώσουν 2,5 ευρώ για το 0,5l στην Ακρόπολη...

Τέλος, η φτώχια θέλει καλοπέραση ;) Εξ ου και η αναγκαιότητα του μαϊντανού :Ρ

fvasileiou said...

Σαν τον geokalp, μου αρέσουν πολύ οι περιγραφές σου. Και έχει δίκιο ο φιλος που λέει ότι οι κρίσεις είναι αντικειμενικές.

Όσο για την γκρίνια -μην τα συζητάς. Δεν την αντέχω πια. Γκρινιάζω εξ αιτίας της...

cinderella said...

Σοφάκι καλώς ήρθες στην πατρίδα!! Να το διασκεδάσεις, να ξεκουραστείς, να μαζέψεις ήλιο και ζέστη.
Δυστυχώς άρχισαν τα έκτροπα-πυρκαγιές. Ας ελπίσουμε οτι θα είναι οι τελυταίες. Οι ανεγκέφαλοι θα συνετιστούν και η πολιτεία θα κάνει το καθήκον της.
Από Σεπτέμβρη θα είμαι κι εγώ το πιθανότερο Λονδίνο...:))))

Giorgio said...

Αχ καλοκαίρι...


Πολύ ωραίο post...
Επίσης δοκίμασε και τον "μπαμπάκα" που είναι στον Άλιμο, στην καλαμακίου... Είναι αρκετά καλός!

koulpa said...

αχ.. για διακοπές όλα τα μέρη καλά είναι.. τώρα θέλω διακοπές για 2-3 χρόνια κι ας είναι και στο σύνταγμα.. μπορώ;:):)(ρητορικό το ερώτημα..):):)
καλώς ήλθες στο μεσωγειακό μας παράδησο..:):)
καλησπερούδια:):)

Jordan said...

γεια σου σοφια και καλωσηρθες! αν κρινω απο τον β' πληθυντικο που χρησιμποποιεις, μαλλον νιωθεις περισσοτερο αγγλιδα πια ε; ☺

patsiouri said...

Λοιπόν:
1: Πρέπει να είμαι ο μόνος άνθρωπος που συμπαθώ τους ταρίφες τελικά! Ίσως γιατί δε μου έχει τύχει στραβή, μόνο με έναν παλιά. Επίσης τσαντίζομαι όταν ακούω εικοσιπεντάρηδες να μπαίνουν στο ταξί που οδηγεί κάποιος στην ηλικία του πατέρα του ουρλιάζοντας "Τράβα Γλυφάδα και γρήγορα!"

2: Το Μετρό Γαμάει. Το λατρεύω. Θα ήθελα να υπάρχει και τη νύχτα ανά δίωρο έστω! Δυστυχώς στην περιοχή μου θα διακοπεί για έξι μήνες!

3: Κι'εγώ γκρινιάζω, αλλά επειδή αγχώνομαι για μια πιθανή στραβή. Αν ζούσα σε κρατος πρόνοιας που θα 'ηξερα πως σε θέματα υγείας η καταστροφής περιουσίας θα είχα κρατική συμπαράσταση, ειλικρινά δε θα με άγχωνε τίποτα σχεδόν!

4: Δεν πίνω καφέ έξω, μόνο ποτό, τον καφέ τον θεωρώ κλεψιά! Παραλιακή τη σιχαίνομαι, σιγά μην πάω να χρυσοπληρώσω έναν καράβλαχο και να περάσω και από facecontrol λες και είχε και στη στάνη του! Μαβίλη και πάλι Μαβίλη (με φοβερές τιμές!)
Επίσης δεν οδηγώ.
Και σιχαίνομαι το μαιντανό (Και πόσο κάνει πια ένα ματσάκι μαιντανός, το ρίχνεις και στον καφέ το πρωί???)
Τέλος, δεν οδηγώ.

5: Και εννοείται πως ΗΜΑΡΤΟΝ δε χαρτζηλικώνομαι! (Ζω όμως σε δικό μου σπίτι αλλά με συγκάτοικο).
Οι δικο΄΄ι μου με έχουν υποστηρίξει μόνο στο θέμα της υγείας τα τελευταία χρόνια και τίποτα άλλο!

Anonymous said...

Σωστά τα λες. Τώρα για τα 39Ε αντί 35, ίσως έχεις χάσει τις τελευταίες ανατιμήσεις..... ;-)

Σοφία said...

@ Natassa: Μάλλον έχεις δίκιο για τη σχέση κεφιού-γκρίνιας!

@ Κρίση Ταυτότητας: Αυτά ακριβώς διαπίστωσα κι εγώ :-)

@ Νίκος: Μπααα για αλλαγή χλωμό, πολύ χλωμό, το βλέπω. Απλά τα λέμε για να κάνουμε κουβέντα.

@ Deninho: Όλως παραδόξως τα βράδυα έχω λιγότερα προβλήματα με τους ταξιτζήδες, εκτός από τους ταξιτζήδες του αεροδρομίου, οι οποίοι προφανώς θεωρούν ότι επειδή περιμένουν με τις ώρες να πάρουν κούρσα, πρέπει ο πρώτος πικραμένος που θα βρεθεί στο δρόμο τους να πληρώσει τα σπασμένα.

Ο προαστιακός δεν βολεύει, γιατί απλά δεν λειτουργεί τις (μεταμεσονύχτιες) ώρες που χρειάζομαι συγκοινωνία από το αεροδρόμιο. Οπότε αναγκαστικά πέφτω στους ταρίφες.

@ FVasileiou: Εννοείται ότι σε καταλαβαίνω απόλυτα!

Σοφία said...

@ Cinderella: Έλα να γίνουμε πολλοί!! (Πάντως να ξέρεις ότι για σπουδές συνήθως είναι καλύτερα εκτός Λονδίνου).

@ Giorgio: Ευχαριστώ! Θα τον έχω υπόψην :-)

@ Koulpa: Μια χαρά διακοπές κάνεις στο Σύνταγμα. Τι κάθεσαιιιιι;

@ Jordan: Άστα να πάνε. Αρχίζω να νιώθω ξένη στην ίδια μου τη χώρα.

@ Patsiouri: Εγώ αντιθέτως μάλλον έχω τον ταξιτζο-μαλακο-μαγνήτη. Δεν εξηγείται αλλιώς η περίπτωσή μου! Μέχρι και ευθέως έχουν προσπαθήσει να με κλέψουν, παριστάνοντας ότι τους έχω δώσει 20ευρω ενώ είχα δώσει 50ευρω.

Πάντως σε κράτος πρόνοιας δεν ξέρω πώς είναι να ζεις. Ίσως αν μετακομίσω στην Σκανδιναβία να αποκτήσω προσωπική εμπειρία. Προς το παρόν απλά το φαντάζομαι! Πάντως δε νομίζω ότι φταίει αυτό για την γκρίνια, γιατί αν ήταν έτσι θα γκρίνιαζαν όλοι, όχι μόνο οι Έλληνες.

@ Μανώλης: 12% αυξήσεις; Δε νομίζω! Μάλλον με χρέωσε τιμή βαλίτσας για κάτι τσαντάκια που έβαλα στο καπώ.

KitsosMitsos said...

Ώστε Αργυρούπολη! Πολύ κοντά στην εταιρία μου, έχουμε φάει συχνά εκεί!
Όσο για τα υπόλοιπα, καλώς ματαξανάρθες στην πατρίδα!
Βγες, πιες, διασκέδασε, καλοπέρασε, κάνε ό,τι τραβάει η ψυχή σου. Γιατί ως τουρίστρια που έρχεσαι, όλα αυτά θα τα βρεις σίγουρα περισσότερο ενδιαφέροντα απ'ό,τι εμείς!
Καλή συνέχεια, λοιπόν!

spyros1000 said...

ΑΝΤΕ ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ,ΕΓΩ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΣ ΕΙΜΑΙ,ΜΙΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΙΠΑ ΝΑ ΠΩ ΑΛΛΑ ΕΙΔΑ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΑ.....
ΦΙΛΙΑ

brujita said...

Γεια σου Σοφια! Δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο με το ποστ σου! Εγω τωρα ετοιμαζομαι για Ελλαδα (απο Ισπανια οπου μενω) και ... θα τα δω και εγω παλι απο κοντα! Να περνας καλα! :)

Anonymous said...

Καλώς μας ήρθες Σοφία!! Ελπίζω να περάσεις όμορφα ο,τι και αν αποφασίσεις να κάνεις! Για άλλη μια φορά, μια πολύ ψυχραιμη και αντικειμενική περιγραφή-της ελληνικης αυτη τη φορά!!- κα8ημερινότητας! Πάντως αν έγραφες έναν τουριστικό οδηγό 8α τον αγόραζα με κλειστά μάτια!Το σημείο με τον μαϊντανό νομιζω οτι είναι μακράν το χαρακτηριστικότερο στοιχείο του διχασμού μας....Να περνάς καλά!
Μαρία

doctor said...

Την έχεις καταβρεί με την ζέστη και τον ήλιο;
Δεν μου δίνεις τα κλειδιά σου να πάω στην Αγγλία να ξαπλώσω ανάσκελα και να τρώω την βροχή με το τσουβάλι;;;;;;;;;;;

λολ

doc

s0t said...

Καλά τα λες, καλά τα ακούμε(διαβάζουμε), και όλοι μαζί γκρινιάζουμε...
Καλά να περάσουμε...

snikolas said...

ma poso dikio exeis. eidika gia thn gkrinia... den antexete allo.

An-Lu said...

Καλή διαμονή!

Χρυσόστομος said...

Καλώς ήρθες στην Ελλάδα,τη γνωστή Ελλάδα!Δεν αλλάζει εύκολα προς τα μπρος δυστυχώς...
Αυτό με το ταξί μου θύμισε μια φορά που είχα γυρίσει από Παρίσι στη Θεσσαλονίκη και ο ταξιτζής έβριζε την τύχη του (κι εμμέσως εμένα) γιατί η Μαρτίου που του είπα δεν ήταν και ο καλύτερος προορισμός που θα μπορούσε να πετύχει.Ήταν απόσταση μόλις των 12-13€ κι όχι των 50€ που μάλλον θα προτιμούσε...
Στο κλίμα δε συμφωνώ!Κάλλιο συννεφιά,βροχή κι ομπρέλα(κι ήσχος βραδινός ύπνος),παρά αυτή η κατάσταση...
Ε,ναι!Αν μη τι άλλο,στο φαγητό και τις γεύσεις μπορούμε να παινεύομαστε ότι σε κάτι είμαστε καλύτεροι από τους δυτικοευρωπαίους.

Σοφία said...

@ Kitsosmitsos: Ευχαριστώ! Το διασκεδάζω όσο μπορώ :-)

@ Spyros1000: Καλησπέρα και ευχαριστώ για το σχόλιο!

@ Brujita: Eυχαριστώ και καλές διακοπές!

@ Μαρία: Ευχαριστώ! Λες να γράψω έναν οδηγό; Χμμμ...

@ Doctor: Δεν μπορείς να φανταστείς ΠΟΣΟ την έχω καταβρεί! Τα κλειδιά στα δίνω ευχαρίστως, αν και αυτή την εποχή δεν έχει βροχή, μόνο αρκετή συννεφιά και πολλή υγρασία. Αν σου αρέσει όμως, αλλάζουμε ευχαρίστως θέσεις ;-)

Σοφία said...

@ Sot: Έτσι είναι, τα λέμε, τα παραδεχόμαστε, αλλά συνεχίζουμε να γκρινιάζουμε ;-)

@ Snikolas: Άσε, για την γκρίνια σκέφτομαι να γράψω ειδικό ποστ.

@ Αn-Lu: Ευχαριστώ κούκλα!

@ Χρυσόστομος: Συννεφιά, βροχή και ομπρέλα το κατακαλόκαιρο δίνουν πολλή υγρασία, και ο ύπνος (αλλά και ο ξύπνιος) δεν είναι τόσο ευχάριστοι. Όσο για τα φαγητά, εύγευστα βρίσκεις παντού. Η διαφορά στην Ελλάδα είναι η ποιότητα των πρώτων υλών, και ειδικά των οπωρολαχανικών, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τα ανάλογα στην Αγγλία.

Anonymous said...

Σου έχω πει ότι νοιώθω Αγγλίδα χωρίς να έχω ζήσει ποτέ εκει; Ίσως επειδή δεν βγαίνω συχνά, δεν μιλάω στο τηλέφωνο (παρά μόνο για τα απαραίτητα) και επειδή μου αρέσουν τα πάρκα!
Εάν, δε, με αφήσεις σε παραλία για πάνω από μισή ώρα, έστω και κάτω από ομπρέλα, μπορεί να και να σου... μαραθώ σαν μαϊνδανός!
Με τον ήλιο δεν έχουμε και την καλύτερη των σχέσεων!
Και συμφωνώ με τον Apos σε ό,τι αφορά στους γονείς, ανεξαρτηήτως της ηλικίας των τέκνων!

Καλά να περάσεις και να μαζέψεις όσο ήλιο έχεις ανάγκη!

Anonymous said...

να περνάς καλά, κι εγώ ψιλοδιακοπές κάνω! (όχι στο ρεύμα:)

Σοφία said...

@ Penny: Για να είσαι όμως κανονική Αγγλίδα επιβάλλεται τον ήλιο να τον κυνηγάς ακόμα κι αν σε μαραίνει! Και να γίνεσαι κατακόκκινη σαν αστακός κάθε φορά που πας διακοπές (που ελπίζω να μην γίνεσαι)!

@ Ηλιογράφος: Σου εύχομαι σύντομα και κανονικές διακοπές :-)

NdN said...

Καλημέρα Σοφία,

*Εχω ακούσει πολλές ιστορίες για τζξιτζήδες στην Ελλάδα, έχω όμως να χρησιμοποιήσω πάρα πολύ καιρό, οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη. Εχω μαλώσει με κάποιους ως οδηγός όμως.

* Στην Θεσσαλονίκη δεν έχουμε μετρό. Αλλά για το μετρό του Λονδίνου καλά τα λες. Ούτε και αυτό έχει κλιματισμό και το καλοκαίρι, βράζεις αυγά στο δρόμο για το σπίτι! :)

* εγώ ανακυκλώνω και στην Ελλάδα. Από συνήθεια φυσικά. Πριν πάω Λονδίνο δεν ανακύκλωνα, αλλά δεν νομίζω να υπήρχε και τέτοια λέξη. Προσφάτως ανακαλύφθηκε στην Ελλάδα
η μόδα!

*Εγώ στο Λονδίνο βγαίνω πολύ συχνά. Ειδικά από τη στιγμή που αγόρασα το αυτοκίνητο, θα έλεγα 3-4 φορες την εβδομάδα βγαίνω για ένα ταπεινό pint!

* Και οι δικοί μου φίλοι γκρινιάζουν πολύ! Καμιά φορά τους τα σέρνω, αλλά τώρα τελευταία βαριέμαι να λέω συνέχεια τα ίδια!

* Τα μαγαζιά είναι τίγκα μονιμα! Μου αρέσει, αλλά και εγώ παραξενεύομαι που τα βρίσκουν. Το τρομερό είναι ότι το πιο ακριβό μαγαζί στο Λονδίνο έχει τη μπύρα φτηνότερη από το κάθε τυχάρπαστο μαγαζάκι στην Θεσσαλονίκη. Δεν ξέρω αν τα βρίσκουν από γονείς, αλλά το ζήτημα είνα ότι τα δίνουν.

* Ακόμα και το κρέας έχει διαφορετική γεύση!

Να κάνεις όσα περισσοτερα μπάνια γίνεται!

alienlover said...

όμορφα και ειδυλλιακά είναι όταν πας στην Ελλάδα ως τουρίστας,πισεύω. Αλλιώς από ένα σημείο και μετά..καταντάει...αχεμ..πρόβλημα.

Μη νομίζεις,κι εγώ για διακοπές πάω πια,και ιδιαίτερα σύντομες,γι'αυτό και τα βλέπω όλα ροζ..

Σοφία said...

@ NdN: Νομίζω ότι και στην Ελλάδα υπάρχουν φτηνά μέρη, απλά εμείς οι ίδιοι πάμε βουρ στα ακριβά. Προχθές ήπιαμε ένα καταπληκτικό φραπεδάκι με 1,5 ευρώ. Φτηνότερο δεν έχω βρει πουθενά αλλού - ακόμα και το τσάι στην Αγγλία που το παίρνεις σε πλαστικό κυπελάκι είναι ακριβότερο. Παρόλα αυτά το μαγαζί ήταν άδειο. Ενώ την ίδια στιγμή στο διπλανό (που είχε καλύτερα καθίσματα και πιθανώς ακριβότερες τιμές) τα μισά τραπέζια ήταν πιασμένα. Τι συμπέρασμα βγάζεις;

Το να βγαίνεις για pint δεν ξέρω αν μετράει ως έξοδος, πάντως εγώ που δεν πίνω μπύρες και σιχαίνομαι τις παμπ, βγαίνω πολύ σπάνια.

@ Alienlover: Δε νομίζω ότι τα βλέπω όλα ροζ, το αντίθετο θα έλεγα. Αλλά δεν μπορώ να μην δω ροζ το ζεστό κλίμα, τον φωτεινό ήλιο, το καταγάλανο ουρανό, τα θερινά σινεμά, τα ποτάκια ως τις μία το βράδυ, τα τραπεζάκια έξω, τις παραλίες, τα ταβερνάκια πάνω στο κύμα κ.λπ. :-)

Anonymous said...

Πλέον δεν καίγομαι γιατί χρησιμοποιώ αντιηλιακό με τεράστιο βαθμό προστασίας και συνεχώς μετακινώ τη ξαπλώστρα για να βρω τη σκιά...

Δυστυχώς, ο ήλιος μου προκαλεί ζαλάδες...

Εφέτος, θα δούμε φωτογραφία με κόκκινα νυχάκια και το κύμα να σκάει μπροστά τους???

konstantinos said...

Από ό,τι αντιλαμβάνομαι, οι ταξιτζήδες είναι οι πρώτοι που ρίχνονται στον αγώνα κατά της ακρίβειας μιας και μια διαδρομή των 55 ευρώ τη χρεώνουν 39! Αν αυτό δεν είναι 30% έκπτωση, τι είναι; ;Ρ

Κι εμένα μου αρέσουν τα ΜΜΜ της Αθήνας. Είναι πιο άνετα, γιατί πολλοί παίρνουν το αυτοκίνητό τους! Εννοείται ότι το μετρό rulez!

Τα υπόλοιπα που γράφεις δεν τα σχολιάζω γιατί...δεν κάνω διακοπές, δεν έχω λεφτά και νιώθω μίζερος κατά διαστήματα! Άσε που μένω Θεσσαλονίκη και δεν είχα προγραμματίσει να δω κάτι στο Λυκαβηττό! Και με αρέσει και ο μαϊντανός! Κυρίως αν είναι ξανθιά, όμορφη και με μαγιό σε πρωινάδικο!!
;D

Σοφία said...

@ Penny: Δεν είχα βάψει νύχια, οπότε δεν έβγαλα φωτογραφία δίπλα στο κύμα. Στις επόμενες διακοπές σίγουρα!

@ Konstantinos: Βρε λες οι ταξιτζήδες να μάχονται για το δίκιο του εργάτη τόσα χρόνια και να τους έχω παρεξηγήσει;

Απ' ό,τι καταλαβαίνω, τον μαϊντανό τον προτιμάς σε γλάστρα ;-)

fpboy said...

Τέλεια περιγραφή!
Όντως η Αθήνα έχει πολλά καλούδια!
Και δεν είπες και για φεστιβάλ- συναυλιές , κτλ , που γίνεται χαμός αυτές τις μέρες!
viva athens!
Μαλλον γκρινιάζουμε γιατί δεν έχουμε ζήσει πουθενά αλλού για να έχουμε μέτρο σύγκρισης!
Μάκια πολλά!

Σοφία said...

@ Fpboy: Έχεις δίκιο για τα φεστιβάλ και τις συναυλίες, γιατί κι εδώ έχουμε, αλλά τα περισσότερα ακυρώνονται ή τελούνται υπό βροχή. Πάω να τα προσθέσω :-)

Nobody said...

ΠΕΣΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Σοφία said...

Να υποθέσω ότι συμφωνείς, ε;