Νέο πρώτο:
Χθες το βράδυ εκτροχιάστηκε μια ταχεία αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο από το Λονδίνο στη Γλασκώβη (μια διαδρομή που έχω στο πρόγραμμα να κάνω στο εγγύς μέλλον, όχι ότι αυτό έχει καμία σχέση, απλά το αναφέρω ενημερωτικά). Ο απολογισμός ήταν: μία νεκρή, οκτώ σοβαρά τραυματισμένοι και 22 ελαφρά. Σχετικά μικρό το κακό, δεδομένου ότι τη στιγμή του εκτροχιασμού το τραίνο μετέφερε 120 επιβάτες, έτρεχε με 150 χιλιόμετρα/ώρα και 8 από τα 9 του βαγόνια εκτροχιάστηκαν σε σχήμα ζιγκ-ζαγκ. Ένα μάλιστα βρέθηκε σε γωνία 45 μοιρών με το έδαφος. Το δυστύχημα έγινε βράδυ, με άσχημες καιρικές συνθήκες που δυσκόλεψαν πολύ, και εξακολουθούν να δυσκολεύουν, τις προσπάθειες των σχετικών συνεργείων.
Το τρένο που εκτροχιάστηκε ανήκει στην εταιρία Virgin Trains (του ομίλου Richard Branson) και ήταν τύπου Pendolino. Τα Pendolino είναι από τα πιο καινούρια και μοντέρνα τρένα στη Βρετανία. Το χαρακτηριστικό τους είναι ότι γέρνουν στις στροφές (π.χ. όπως τα μηχανάκια) κι έτσι διατηρούν μεγάλες ταχύτητες. Είναι πραγματικά πολύ ωραία τρένα, εσωτερικά και εξωτερικά (Iταλικός σχεδιασμός βλέπετε ;-) και η Virgin θεωρείται από τις καλύτερες εταιρίες. Να σημειώσω ότι εδώ δεν έχουμε ΟΣΕ, αλλά 23 διαφορετικές εταιρίες που διαχειρίζονται τραίνα, και μία ακόμα που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό σύστημα (ράγες, γέφυρες, διαβάσεις), και η οποία απ' ό,τι δείχνουν τα πράγματα θα φάει (πάλι) το αγγούρι ως υπαίτια του δυστυχήματος. Η εταιρία αυτή λέγεται Network Rail (όσοι είσασταν παλιά στην Αγγλία μπορεί να την ξέρετε με το όνομα Railtrack) και είναι υπεύθυνη για την διαχείρηση των γραμμών. Τη γραμμή όπου έγινε το δυστύχημα την είχαν "συντηρήσει" πριν μια εβδομάδα. Σύμπτωση; Θα δείξει. Πάντως οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι το ατύχημα οφείλεται σε πρόβλημα με ένα σετ "κλειδιών", δηλαδή των μηχανισμών που επιτρέπουν την μεταστροφή/εκτροπή από μία γραμμή σε άλλη. Κι επειδή μια φωτογραφία ως γνωστόν αξίζει όσο χίλιες λέξεις, δέστε εδώ τι εννοώ.
Εκείνο που αποδείχτηκε με αυτό το ατύχημα είναι ότι τα Pendolino έχουν εξαιρετική παθητική ασφάλεια. Τα βαγόνια, παρότι εκτροχιάστηκαν, διατήρησαν το σχήμα τους (αντί να γίνουν το κλασικό "ακορνεόν") και κανένα παράθυρο δεν έσπασε. Αυτό το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί όπου υπάρχουν σπασμένα παράθυρα, υπάρχουν τραυματισμοί από γυαλί, καθώς και εκτοξεύσεις/εγκλωβισμοί ανθρώπων κάτω από σιδερένιες μάζες. Στο συγκεκριμένο ατύχημα αντιθέτως, όλοι οι επιβάτες έμειναν μέσα στο τρένο, και στα βαγόνια που έπεσαν στο πλάι, όσοι ήταν σε θέση να μετακινηθούν, πατούσαν πάνω στα παράθυρα κανονικά σα να πατούσαν στο πάτωμα. Στην ιστοσελίδα του BBC υπάρχει σχετική φωτογραφία, αφού ένα στέλεχος του BBC ήταν μέσα στο τρένο που εκτροχιάστηκε (αυτό θα πει να είσαι στην καρδιά των γεγονότων).
Νέο δεύτερο:
Σήμερα είναι η ημέρα του ράγκμπυ, καθώς παίζουν και οι 6 χώρες του τουρνουά 6 Nations. Δύο παιχνίδια έχουν ήδη τελειώσει: η Ιρλανδία κατατρόπωσε την Αγγλία 43-13 και η Σκωτία έχασε από την Ιταλία 17-37. Τους το' λεγα ότι η Ιρλανδία και η Ιταλία θα διαπρέψουν σήμερα, αλλά δεν με πίστευαν. Έτσι είναι η εθνική υπερηφάνεια. Τυφλώνει. Δεν το σκέφτηκα έγκαιρα, αλλά έπρεπε να πάω να βάλω κανένα στοίχημα. Θα έβγαινα σίγουρα κερδισμένη.
Αυτή τη στιγμή η Γαλλία και η Ουαλία είναι 23-14 στο δεύτερο ημίχρονο. Έτσι και χάσουν οι Ουαλοί, θα το φυσάνε και δε θα κρυώνει, καθότι το ράγκμπυ είναι το εθνικό τους σπορ, γενικώς είναι πολύ παθιασμένοι κι επίσης κανένας δε χωνεύει τους Γάλλους - έλα όμως που παίζουν καλό ράγκμπυ. Θα το κερδίσουν το τουρνουά, να μου το θυμηθείτε.
Νέο τρίτο:
Τελειώνω την ανασκόπηση της επικαιρότητας με ένα νέο από την γείτονα χώρα που συζητιέται πολύ σήμερα. Ο Jean-Marie Le Pen σκοπεύει να δηλώσει για πέμπτη φορά υποψηφιότητα για την προεδρία της Γαλλίας. Η κόρη του Marine, μια νόστιμη ξανθιά, έχει αναλάβει την ενορχήστρωση της πολιτικής του εκστρατείας και την προώθηση μιας πιο μετριοπαθούς και μοντέρνας εικόνας για το ακροδεξιό κόμμα Front Νational.
Απίθανο είναι να κερδίσει γιατί τα γκάλοπ δείχνουν πως έχει χάσει πολύ έδαφος (μάλλον έβαλαν μυαλό οι Γάλλοι μετά τις τελευταίες εκλογές) αλλά και μόνο ότι συνεχίζει να προσπαθεί στην ώριμη ηλικία των 78 χρόνων, κάνει το νέο άξιο λόγου. Περισσότερα εδώ.
Saturday, 24 February 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
9 comments:
ο Λεπέν δεν έπρεπε να ειχε ασχοληθεί καν με την πολιτική..Ειναι πολύ ακροδεξιός..Δεν εκλαίγεται στην παραδοσιακά Δεξιά Γαλλία,που να ήταν καμια Ελλάδα τι ντομάτα θα είχε φάει..
ασχετο, αλλα στο blog δεν έγραψες κάτι για τους πανηγυρισμούς των οπαδών της λίβερπουλ στο νησί..Απο φίλους έμαθα οτι Τετάρτη βράδυ ΟΛΕΣ οι μπυραρίες ειχαν απαρτία απο ευτυχισμένους reds..
Έχεις δίκιο. Μάλιστα ήμουν σε pub την Τετάρτη το βράδυ και γινόταν χαμός από κόσμο γιατί παίζαν ταυτόχρονα δύο ομάδες, η Liverpool με την Barcelona και η Chelsea με την Porto, αλλά φύγαμε νωρίς και δεν είδαμε πανηγυρισμούς.
Tελικά από ότι διάβασα, την φάγανε την πουλάρα οι Ουαλλοί. Και κλάααααμα η κυρία!!
Μην τους λυπάσαι, έχουν κι αυτοί τη χαρά τους. Στην τηλεόραση ο σχολιαστής τους είπε: "Εvery day England loses is a good day".
Δεν θέλουν πολύ να βγουν στους δρόμους και να πανηγυρίζουν...
τα ξέρω τα pendolino... εξαιρετικά τραίνα και προπαντός αθόρυβα!!!
Ρε Σοφίτσα, ενημερωμένη σε βρίσκω!
Θα μας βοηθήσεις να πιάσουμε κανένα ματσάκι στο αγγλικό στοίχημα;
Thank God for Pendolinos... Εγώ ακόμα θυμάμαι τα σακάτικα της Connex όταν ήμουν Brighton... Αυτά που μόλις έμπαινες σε τούνελ ή συναντιόσουν με άλλο τρένο που ταξίδευε ανάποδα στο ίδιο δρομολόγιο, τα αυτιά σου ξεβούλωναν μετά από βδομάδες. Ξέρεις εσύ... ;)
@ Aσκαρδαμυκτί: Μόνο από ράγκμπυ ξέρω, το ποδόσφαιρο δεν το πολυ-παρακολουθώ...
@ Derek/Itelli: Όντως τα Pendolino είναι φοβερά. Itelli, αυτά τα τρένα που θυμάσαι (τα Mark 1) δεν χρησιμοποιούνται πια στη νότια Αγγλία. Έχουν αντικατασταθεί από καινούρια Electrostar, πολύ πιο ωραία.
Post a Comment