Thursday, 20 September 2007

Περί ποδηλάτων και άλλων τινών


Όταν έγραψα το προηγούμενο ποστ σχετικά με τα δημόσια ποδήλατα στο Παρίσι, η Δανάη ανέφερε σε σχόλιό της ότι το ερχόμενο Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, πράγμα που εξηγεί γιατί ο δήμαρχος του Λονδίνου οργανώνει την ημέρα του ποδήλατου αυτό το σαββατοκύριακο.

Από περιέργεια, είπα να δω τι εκδηλώσεις έχουν προγραμματίσει για τη μέρα αυτή οι δύο μεγάλοι δήμοι της Ελλάδας. Στην Θεσσαλονίκη, η λεωφόρος Νίκης θα αποκλειστεί από την κυκλοφορία όλων των οχημάτων από τις 17.00 έως 22.00 και θα πραγματοποιηθεί ποδηλασία στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν δημότες με τα δικά τους ποδήλατα. Επίσης οργανώνονται επίδειξη δεξιοτεχνίας ποδηλάτων, κληρώσεις και συναυλία του συγκροτήματος Δυτικές Συνοικίες με τη συμμετοχή του rock group Ixtheis.

Για την Αθήνα δεν μπόρεσα να βρω καμία πληροφορία. Μάλιστα όταν έψαξα στην ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων, στην κατηγορία Πολιτική για την Αθήνα > Περιβάλλον, βρήκα μόλις 7 κατηγορίες (πράσινο, ανακύκλωση, καθαριότητα, προσόψεις, τεχνικά έργα, στάθμευση, αδέσποτα ζώα). Καμία μνεία στο κυκλοφοριακό, αλλά λέω δεν πειράζει, τουλάχιστον υπάρχει πολιτική για το θέμα της στάθμευσης. Αμ δε! Όταν πατάς στον σχετικό υπερσύνδεσμο, η σελίδα που ανοίγει είναι λευκότερη του λευκού. Στη δε λίστα με τα δελτία τύπου, δεν υπάρχει καμία απολύτως καταχώρηση για τον Σεπτέμβριο, ενώ στην κατηγορία Ατζέντα (εκδηλώσεις, συναυλίες) το ημερολόγιο έχει μείνει στον Δεκέμβριο του 2006!

Και αναρωτιέμαι: Ο δήμαρχος της Αθήνας έχει συγκεκριμένη περιβαλλοντική πολιτική, και αν ναι, ποια είναι; Πόσοι από εσάς που ψηφίσατε στις περασμένες δημοτικές εκλογές και νοιάζεστε για το περιβάλλον (γιατί υπάρχουν και αυτοί που δεν δίνουν δεκάρα), ενδιαφερθήκατε να ενημερωθείτε για τις προτάσεις των υποψηφίων δημάρχων για το περιβάλλον; Πόσοι από εσάς που μένετε στην Αθήνα, είτε ψηφίσατε τον συγκεκριμένο δήμαρχο είτε όχι, έχετε νοιαστεί να δείτε τι πολιτική ακολουθεί; Και εν τέλει, ενδιαφέρεται κανείς για την προστασία του περιβάλλοντος ή η μόνη ανησυχία των Αθηναίων είναι το παρκάρισμα;

Αναρωτιέμαι, γιατί ακούω συχνά-πυκνά πόσο ωραία είναι στο Λονδίνο και τι καλές συγκοινωνίες έχουμε, αλλά εκείνο που ίσως δεν ξέρετε είναι ότι ο τωρινός Δήμαρχος του Λονδίνου, Ken Livingston, εκλέχτηκε το 2000 σχεδόν αποκλειστικά για την περιβαλλοντική πολιτική του (ξεκάθαρα μέτρα κατά των Ι.Χ. με πεζοδρομήσεις, διόδια, προτεραιότητα σε λεωφορεία, ποδήλατα, πεζούς κ.λπ.) ενώ δεν τον υποστήριζε ούτε το κόμμα του, ούτε κανένα από τα αντίπαλα κόμματα. Τον υποστήριξε όμως ο κόσμος και συνεχίζει να τον υποστηρίζει παρόλο που τα μέτρα που έχει πάρει είναι τόσο ανατρεπτικά όσο μας είχε υποσχεθεί πριν τις εκλογές. Να σημειώσω επίσης ότι ο ίδιος ο δήμαρχος δεν οδηγεί και χρησιμοποιεί μετρό και λεωφορείο. Πότε είδατε τον δήμαρχο της Αθήνας τελευταία φορά στο μετρό;

Μετά σκέφτομαι το άλλο. Αν λάβω υπόψην μου τους κολλητούς μου στο Λονδίνο είμαστε 9 άτομα. Μεταξύ μας έχουμε 1 αυτοκίνητο, 1 μηχανή, 1 παπάκι, 2 ποδήλατα και 5 ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρομών. Οι κολλητοί μου στην Αθήνα είναι 10 και μεταξύ τους έχουν 10 αυτοκίνητα, εκ των οποίων το ένα είναι 4x4 (αλί κι αν ξέρω τι το κάνουν το 4x4 μέσα στην πόλη) ενώ από αυτούς τους 10 μόνο 3 χρειάζονται οπωσδήποτε αυτοκίνητο για να πάνε στη δουλειά τους. Και μην νομίζετε ότι εμείς εδώ δεν έχουμε ένα αυτοκίνητο ο καθένας επειδή είναι τόσο θαυμάσιες οι συγκοινωνίες. Ο κύριος λόγος είναι ότι η συντήρηση του αυτοκινήτου είναι ακριβή, η βενζίνη επίσης, για να μπεις στο κέντρο πρέπει να πληρώσεις διόδια 8 λίρες (περίπου 13€) την ημέρα, και όταν μπεις στο κέντρο δεν έχεις πού να παρκάρεις - οι θέσεις πάρκιν είναι λίγες & ακριβές, και τα πεζοδρόμια για τους πεζούς. Έτσι και παρκάρεις σε πεζοδρόμιο ή σε διπλή κίτρινη γραμμή, μέχρι να επιστρέψεις το αυτοκίνητό σου έχει κάνει φτερά. Κι όλα αυτά είναι πολιτική του δήμου, δεν είναι πως δεν έχουμε χώρο, γιατί τόσα πάρκα που έχουμε θα μπορούσαν να γίνουν μια χαρά πάρκιν. Από κάτι τέτοιες πολιτικές αλλάζει σιγά-σιγά η νοοτροπία, και αντί να σε κοιτάνε σαν χαζό όταν λες πως δεν έχεις αυτοκίνητο (όπως κάνουν στην Ελλάδα), εδώ τους φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό.

Το οποίο μου θύμισε ένα περιστατικό πριν από μερικά χρόνια που είχα πάει να επισκεφτώ μια φίλη μου που μένει στο Βέλγιο, στα σύνορα με Ολλανδία (εντελώς επίπεδη γη και ποδήλατα παντού). Μου λέει μια μέρα, αφού είχαμε κάνει ένα σωρό εκδρομές με το αυτοκίνητο, είσαι να πάμε μια βόλτα μέχρι τα σύνορα - με ποδήλατο; Εγώ μόνο που δεν έμεινα κόκκαλο με την προοπτική, καθώς τότε έμενα στην Αθήνα και είχα να *δω* ποδήλατο κάτι χρόνια (γουότ ιζ μπάισικλ?). Πάμε, της λέω, αλλά εγώ έχω να ανέβω σε ποδήλατο πάνω από 10 χρόνια. Εκεί έμεινε αυτή κόκκαλο. Πόσο κόκκαλο το κατάλαβα αργότερα, όταν βγήκε όλη η οικογένειά της να μας ξεπροβοδίσει, γιατί τους είπε ότι είχα να κάνω ποδήλατο 10 χρόνια και τους φάνηκε τόσο απίστευτο που ήθελαν να δουν αν θα τα καταφέρω!!

Η φωτογραφία στην αρχή του ποστ είναι από την Γενεύη, όπου στις αρχές του Αυγούστου είχαν διοργανώσει ανάλογη ημέρα ποδήλατου. Η λεζάντα της αφίσσας λέει: "ε! το ποδήλατό μου χρειάζεται άσκηση". Χεχε :-)

58 comments:

Anonymous said...

Σοφάκι, μπορώ να παραθέσω απόσπασμα του κειμένου σου στην Πυξίδα μου με παραπομπή στις Κόκκινες Νύσχτες σου; Έχεις καταγράψει με γλαφυρότητα όλα όσα έχω στο μυαλό μου χρόνια τώρα. Μετά 9 χρόνια καθημερινής οδήγησης (καθότι στο παρελθόν είχα να διανύσω μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις), αποφάσισα να μην ξαναπιάσω τιμόνι στα χέρια μου και μεταβίβασα το ΙΧ μου. Μέσα σε αυτόν τον χρόνο γλίτωσα επιπλέον έξοδα (ασφάλιστρα, σέρβις, ανταλλακτικά, ζημιές και τρακαρίσματα κτλ), ηρέμησαν τα νεύρα μου και διαπίστωσα ότι χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικών μεταφορών, φτάνω πιο γρήγορα στον προορισμό μου.

Σοφία said...

Βεβαίως και μπορείς. Το κείμενο το έγραψα όντας λίγο τσαντισμένη, αλλά κάποια πράγματα, αν δεν τα πεις εν βρασμώ ψυχής, δεν τα λες καθόλου ;-)

Anonymous said...

Πολύ ωραία!!! Εκφράζεις όσα ακριβώς έχω και αισθάνομαι και, ξέρεις, όταν τα τεκμηριώνει μόνιμος κάτοικος εξωτερικού αποκτούν ιδιαίτερη αξία. Σε ευχαριστώ για την άδεια, είδα όμως και το μπανεράκι της Ολλανδικής Εβδομάδας και θεωρώ ότι πρέπει να αναρτηθεί πάραυτα και στην Πυξίδα!

Anonymous said...

«Εκφράζεις όσα ακριβώς αισθάνομαι» είναι το σωστό. Το «όλα όσα έχω στο μυαλό μου» είδα ότι το είχα γράψει στο προηγούμενο σχόλιο, αλλά τελικά δεν το έσβησα όλο...Γκρρρ

Σοφία said...

Μην σκας... κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς :-)

Το μπανεράκι το αντέγραψα από τους Τρελοτουρίστες.

DaNaH said...

Σοφία, πολύ χαίρομαι που αλληλοεμπνεόμαστε στην δημιουργία νέων posts! ;-)

Όσο για το συγκεκριμένο σου; Είναι εκπληκτικό το πόσα πράγματα μαθαίνεις, το πόσες εμπειρίες συλλέγεις και το πόσο ανοίγουν οι ορίζοντες (και το μυαλό σου) όταν έχεις ταξιδέψει πολύ και έχεις γνωρίσει τόσους πολιτισμούς από κοντά!

Σε ευχαριστούμε που μας χαρίζεις τόσες υπέροχες εικόνες και που μας διηγείσαι όλα αυτά σου τα βιώματα! Μπας και μερικοί που σε διαβάζουν στην Ελλάδα μάθουν να κοιτάνε πέρα από την μύτη τους χεχε!

Να'σαι καλά κούκλα, και να γράφεις πάντα τόσο ωραία και εύστοχα posts! :)

Σοφία said...

Ευχαριστώ κι εσένα που μου έδωσες το έναυσμα για το ποστ αυτό :-)

Anonymous said...

Μπράβο Σοφία.Εξαιρετική η αναφορά σου.Σχεδόν 30 χρόνια ευρωπαιοι είμαστε (ευρωπαίοι γαρ)και δεν ξέρουμε τι εστί ευρώπη.Τι να πω :(

tulipa nera said...

Σοφία μου καλησπέρα! Στην Ελλάδα, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, η απόκτηση ενός αυτοκινήτου έχει αναδειχθεί σε μείζονα προτεραιότητα, με αποτέλεσμα να παίρνουμε το ι.χ. ακόμα και για να πάμε στο περίπτερο της γειτονιάς. Ας μου επιτρέψεις ωστόσο να πω, ότι εκτός από τη γενικότερη νοοτροπία 'κουράζομαι-όσο-λιγότερο-μπορώ', υπάρχει και ένα άλλο, εξίσου σημαντικό ζήτημα: η απουσία οργανωμένων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η απαξίωσή τους πρώτα πρώτα από τη ίδια την τοπική αυτοδιοίκηση, έχει ως αποτέλεσμα ελλιπή δίκτυα μεταφορών, που δυσκολεύουν αρκετά την καθημερινότητά μας.

Ως κάτοχος αυτοκινήτου, έχω δύο δυνατότητες: τη μετακίνηση με ι.χ. αλλά και με ΜΜΜ. Τις περισσότερες φορές επιλέγω τη δεύτερη, γιατί σκέφτομαι πόσο επιβαρύνουμε με κάθε αυτοκίνητο το περιβάλλον. Η ταλαιπωρία που υφίσταμαι, όμως, είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι αν έπαιρνα το αυτοκίνητο -το οποίο συνειδητά αποφεύγω. Αλλά τι λέμε τώρα, εδώ δεν υπάρχει καν ξεχωριστό υπουργείο Περιβάλλοντος...

Όσο για τις περιβαλλοντικές ανησυχίες των υποψήφιων, δε νομίζω να απασχολούν και πολύ κόσμο...

Και κάτι ακόμα... έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην αθηναϊκή πρωτεύουσα κάποιοι μπλε κάδοι ανακύκλωσης (να μια καλή πρωτοβουλία υπέρ του περιβάλλοντος. θα έλεγες). Όμως... μπορείς να μου πεις τι τους φταίει ο όμορφος μπλε κάδος που τον αδειάζουν στο απορριματοφόρο μαζί με τα κοινά σκουπίδια;... Παράπονο το έχω...

snikolas said...

Στην Θεσσαλονίκη πάντως, όταν κλείνουν τους δρόμους για να περνάνε μόνο ποδήλατα και πεζοί γίνεται πανδαιμόνιο. Μπλοκάρουν σχεδόν όλοι οι δρόμοι της πόλης με αυτοκίνητα που δεν έχουν που να πάνε μιας και οι κεντρικοί δρόμοι είναι κλειστοί. Ένα δράμα σου λεώ.

Σοφία said...

@ Tulipa Nera: Σημείωση & διευκρίνιση: Ούτε στην Βρετανία έχουμε χωριστό Υπουργείο Περιβάλλοντος. Το σχετικό υπουργείο είναι το Department for Environment, Food and Rural Affairs.

Όσο για την απουσία οργανωμένων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα το δεχόμουν ως δικαιολογία αν όλοι όσοι έχουν δύο αυτοκίνητα μέναν σε "δύσβατες" περιοχές, αλλά αυτό δεν ισχύει. Όταν έμενα Αθήνα πήγαινα από την Ηλιούπολη για δουλειά στη Γλυφάδα, στο κέντρο, στου Ζωγράφου, στη Μεσογείων και στην Κηφισιά. Όλα αυτά χωρίς αυτοκίνητο, την εποχή που δεν υπήρχε μετρό, και παρόλα αυτά τα έβγαζα πέρα μια χαρά. Δεν μπορώ λοιπόν να δεχτώ ότι άτομο που μένει π.χ. στα Πατήσια και δουλεύει στη Νέα Σμύρνη εν έτει 2007 χρειάζεται ντε και καλά αυτοκίνητο για να πάει στη δουλειά του.

@ Snikolas: Το ίδιο γίνεται κι εδώ, και δικαίως. Δεν μπορείς να δίνεις προτεραιότητα στα ποδήλατα με την προϋπόθεση να μην δυσανασχετήσουν οι οδηγοί των Ι.Χ.
Ίσα-ίσα, η καλύτερη λύση για να αφήσει κάποιος το αυτοκίνητο στο σπίτι είναι να του κάνεις τη ζωή τόσο δύσκολη στους δρόμους ώστε να προτιμήσει τα ΜΜΜ.

Anonymous said...

Έτοιμο το post! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

ggk said...

Μπράβο σου Σοφία! Πολύ καλό post. Εγώ πάντως ζω για τη μέρα που θα μπουν διόδια και θα απαγορευτεί η χρήση τζιπ στο κέντρο της Αθήνας. Η κατάσταση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο οι οδηγοί γίνονται όλο και πιο ασυνείδητοι.
Δυστυχώς το αυτοκίνητο για ένα τεράστιο ποσοστό Ελλήνων είναι τα πάντα καθώς χωρίς αυτό θα ήταν ανίκανοι να έχουν επαγγελματική, κοινωνική και ερωτική ζωή. Τραγικό!

ΦANTAΣΙόΠΛΗΚΤΟΣ... said...

ΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΣΟΦΙΑ ΜΟΥ...ΟΝΤΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΙΣ ΠΡΑΑΓΜΑΤΑ ΕΝ ΒΡΑΣΜΟ ΨΥΧΗΣ,ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΣ ΚΑΘΟΛΟΥ...ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ...ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΑΝ ΤΟ ΘΕΛΗΣΟΥΜΕ...ΤΗΕ SHOW MUST GO ON...
ΥΓ1.ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ..(ΟΠΩΣ ΦΩΤΑ XENON,ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ,ΦΛΑΣ ΚΤΛ)
ΥΓ2.ΕΙΠΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ(ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΛΕΟΝ...ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ)
ΥΓ3. ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΠΕ "ggk" ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΗΔΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ JEEP ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ DIESEL
ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΟΥ...

Anonymous said...

Μιλάς σωστά. Έχω την εντύπωση ότι (ακόμη κι εδώ αργά η γρήγορα) στο μέλλον βασική προτεραιότητα για την εκλογή ενός υποψήφιου πολιτικού θα είναι οι προτάσεις του για το περιβάλλον. Μην ξεχνάμε το σύνθημα της γενιάς των χίπις: "Αν δεν προσπαθήσουμε για το αδύνατο θα βρεθούμε αντιμέτωποι με το αδιανόητο", η όπως είπε και ο σοφός "Οι άνθρωποι σκέφτονται λογικά και ανθρώπινα ΜΟΝΌ όταν έχουν εξαντλήσει όλες τις άλλες δυνατότητες". Τώρα που το αδιανόητο, η τελευταία στιγμή, η dead line πλησιάζει θα κάνουμε τίποτα; Δεν θέλω να φανώ απαισιόδοξος αλλά.......

George said...

Την ημέρα ποδηλάτου στην Ελλάδα, θα τη γιορτάσουμε όπως όλες τις υπόλοιπες φορές...
Θα πάρουμε τα αυτοκίνητά μας και θα κατέβουμε στο Κολωνάκι για καφέ, γιατί τι να το κάνεις το τζίπ αν δεν το παρκάρεις μπροστά στην πλατεία;;;
Πάντως, υπάρχουν και αντικειμενικές δυσκολίες, γιατί αν προσπαθήσεις να κατέβεις με ποδήλατο στην Αθήνα, θα "μαυρίσει" η μούρη σου και τα πνευμόνια σου από το καυσαέριο και θα είσαι τυχερός αν δεν σε πατήσει κάποιος ταρίφας ή οδηγός λεωφορείου....

Alitovios said...

Έχω ένα αυτοκίνητο και δύο μηχανές. Στην πυρά!

Anonymous said...

Στις Σέρρες πάντως θα κλείσουν σήμερα το απόγευμα και αύριο το πρωί έναν δρόμο ώστε να γίνει ποδηλατόδρομος. Από ότι άκουσα μόνο 6 ελληνικές πόλεις συμμετέχουν στην ευρωπαίκη μέρα ποδηλάτου. Κρίμα.

Anonymous said...

Και κάτι ακόμη. Στην Αγγλία δεν κάνουν οι πολιτικοί ρουσφέτια, δεν λαμβάνουν το πολιτικό κόστος, βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος καταψηφίζουν νομοσχέδια της κυβέρνησης και άλλα τέτοια "κουλά". Γι'αυτό και ο Δήμαρχος του Λονδίνου μπορεί και παίρνει σκληρά μέτρα ώστε να μειωθεί το κυκλοφοριακό.

Anonymous said...

Και γω έχω να κάνω ποδήλατο 10 χρόνια... Μόνο το ποδήλατο γυμναστικής ξέρω πλέον... Γι'αυτο δεν κάνουμε ποδηλατόδρομους... τα σημερινά παιδία, που δεν έχουν αλάνες και πάρκα δεν έχουν μάθει να κάνουν ποδήλατο... οπότε άχρηστοι θα πάνε ;)

Πρασσάς K. said...

Στην προσπάθεια βελτίωσης της συγκεκριμένης κατάστασης μπορεί να πρωτοστατήσει η τοπική αυτοδιοίκηση, όπως απέδειξε ο δήμαρχος του Λονδίνου. Δυστυχώς στην Ελλάδα στο χώρο αυτό ανθεί η διαφθορά. Ενδεικτικά αναφέρω την περίπτωση του δημάρχου Ζακύνθου που επιχείρησε να πυρπολήσει(!) την οικονομική υπηρεσία του δήμου, για να συγκαλύψει σκάνδαλα και τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Συνήγορος του Πολίτη, από τα οποία προκύπτει ότι οι περισσότερες καταγγελίες των πολιτών για κακοδιοίκηση αφορούν στους δήμους.

Γκρινιάρης said...

Ωραίο και επίκαιρο post. Είναι και θέμα πολιτικής βούλησης αλλά και θέμα νοοτροπίας. Είχα κάνει μια μίνι διαδικτυακή έρευνα για το ποδήλατο στην Αθήνα και την Ελλάδα (http://gkriniaris.blogspot.com/2007/05/googling-paradox.html), και θυμάμαι οτι είχα διαβάσει πως στην Καρδίτσα έχουν δοκιμαστεί ποδηλατόδρομοι! Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο χρησιμοποιούνται, ας μας απαντήσει κάποιος από κει.

ΦANTAΣΙόΠΛΗΚΤΟΣ... said...

ΚΑΛΟ ΣΑΒ/ΚΟ ΣΟΦΙΑ ΜΟΥ...ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΟΜΟΡΦΑ...ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ...

Anonymous said...

Δυστυχώς οι πολιτικοί δεν εκλέγονται για να χρησιμοποιούν μετρό ή λεωφορείο δηλ. να ανακατεύονται με την πλέμπα. Αν δεν μπεί ο άρχοντας στο υπηρεσιακό αυτοκίνητο και δεν παραβιάσει δυο τρείς κανονισμόυς του ΚΟΚ πώς θα αισθανθεί ότι είναι ο εξουσιάζων; Όλα όμως ξεκινούν από εμάς που είμαστε κατά πολύ χειρότεροι των πολιτικών. Το αποδεικνύουμε καθημερινά με την συμπεριφορά μας. Μην επεκταθώ άλλο τώρα δεν πρέπει να συγχύζομαι μεσημεριάτικά. Δείτε πάντως αυτήν την σελίδα αν δεν την γνωρίζατε http://www.pezh.gr/

Anonymous said...

Γκρινιάρη στα Τρίκαλα νομίζω οτί έχουν ήδη δίκτυο με ποδηλατόδρομους.
Οι Θεσσαλοί πρωτοπορούνε.

Natassa said...

καλέ τι λέμε τώρα ... εδώ οι Ιταλοί έχουν κλείσει όλα τα ιστορικά κέντρα
μόνο λεωφορεία και ταξί και οποιονού αρέσει, δε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν νομίζω καν να γνωρίζουν την ύπαρξη τους, εμένα πάντως γενικά νοιώθω ότι μ έχει εξαντλήσει αυτό " το είμαστε β΄ποιότητας, δεύτεροι, μπασκλασσαρία ....
να μου το λέτε όταν βάζετε τέτοια ποστ από την προηγούμενη, διότι οργίζομαι και είμαι και σε κακή ηλικία ...
υ.γ. ποδηλατόδρομους????

Laplace said...

sofaki apla ena MPRABO gia ayta ta post..
makari na ta blepan oloi oi ellhnes..
alla dystyxws edw mas noiazei na paroume ena timoni na kanoume ton gkomeno-a k agios o theos...

Σοφία said...

@ Penny: Εγώ ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνεις :-)

@ GGK: Κι εγώ υποστηρίζω τη χρήση διοδίων, και μάλιστα νομίζω ότι στο Λονδίνο θα μπορούσαν να είναι ακριβότερα απ' ό,τι είναι τώρα.

@ Φαντασιόπληκτος: Ώστε ιπτάμενα οχήματα ε; Εδώ που τα λέμε μόνο αυτά θα σας σώσουν...

@ Ηλιογράφος: Λογικά κάποια στιγμή όλοι ξυπνάνε. Για να δούμε...

@ George: Η αλήθεια είναι ότι καφές στο Κολωνάκι χωρίς jeep δεν λέει.
Πάντως για τα καυσαέρια που λες, το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και εδώ. Οι ποδηλάτες συνήθως αποφεύγουν τους πολύ κεντρικούς δρόμους που φρακάρουν (πάνε από τα "στενά") ή φοράνε μάσκες.

@ Alitovios: Εύγε νέε μου. Αν αληθεύει αυτό που είπε η GGK πιο πάνω, εσένα στη ζωή σου θα πρέπει να σου πηγαίνουν όλα δεξιά!

@ Maroulakos: Εκτός από τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη, νομίζω συμμετέχουν η Δράμα, η Πάτρα και τα Χανιά. Η έκτη πόλη δεν ξέρω ποια είναι.

@ Laxanaki: Ένας λόγος παραπάνω να οργανωθούν ποδηλατοπορείες αυτό το σ/κ ;-)

@ Πρασσάς Κ.: Δεν πιστεύω να ξαναεκλέχτηκε μετά από αυτό?!!

@ Γκρινιάρης: Στην Καρδίτσα όντως έχει ποδηλατόδρομους, αν και δεν χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα ευλαβικά. Πάντως κυκλοφορούν αρκετά ποδήλατα, περισσότερα απ' όσα θα περίμενε κανείς να δει στη μέση επαρχιακή πόλη. Βασικά έχουν τρομερό κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, το οποίο έχει εξαναγκάσει τους κατοίκους να στραφούν στο περπάτημα και την ποδηλασία.

@ Μανώλης: Έτσι φαίνεται...

@ Natassa: Άλλη φορά θα βάλω προειδοποιητικό ταμπελάκι, όπως έχουν τα τσιγάρα: Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΤ ΑΥΤΟΥ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΒΛΑΨΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ;-)

@ Laplace78: Έτσι είναι. Όπως και να το κάνουμε, το τιμόνι σου δίνει άλλον αέρα...

Πρασσάς K. said...

Εξελέγη στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές, ενώ κυκλοφορούσαν οι φήμες στη Ζάκυνθο για τα κατορθώματά του, και προχώρησε πριν λίγες μέρες στον εμπρησμό, οπότε και συνελήφθη... Κι ο τύπος επαγγέλλεται ό,τι κι ο Livingston, δήμαρχος...

the_sailor said...

Δεν σχολίασα κάτι μέχρι τώρα, γιατί αν και απουσίαζε το ταμπελάκι για την "ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ", είδα που το πήγαινες, και σε πρώτη φάση απέφυγα να το διαβάσω ολόκληρο.

Τώρα όμως που το διάβασα, δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί σου μέχρι κεραίας. :)

Σοφία said...

@ Πρασσάς Κ: Είναι αυτό που λέμε, έχει λαμπρή πορεία (κυριολεκτικά όμως)!

@ The_Sailor: Τι σε έκανε να αλλάξεις γνώμη;

the_sailor said...

Δεν άλλαξα σε κάτι γνώμη, απλά είναι πολλά τα "κακώς κείμενα" στη χώρα μας που οφείλονται στην ηλίθια νοοτροπία μας. Έτσι, είναι φορές που αν μπορώ να αποφύγω την σύγχυση το προτιμώ.

P.S. Αυτό με τα ανακυκλώσιμα που συγκεντρώνονται μαζί με τα υπόλοιπα σκουπίδια το έχω ακούσει από πολλές διαφορετικές πηγές. Αλήθεια τι πρέπει να γίνει για να σταματήσει αυτό; Που μπορεί να καταγγελθεί κάτι τέτοιο;

Alitovios said...

Γουστάρει η ελληνίδα τη χλίδα, βλέπε ακριβό αυτοκίνητο αλλά κι αυτό οι άντρες το χρεωνόμαστε. Έχω και μηχανές και βλέπω πως αντιδρούν πολλές γυναίκες όταν τους προτείνω μηχανή αντί για αμάξι όταν βγαίνουμε έξω.

Σοφία said...

@ The_Sailor: Συνήθως αποφεύγω να εκφράζω απόψεις για το πόσο χάλια είναι τα πράγματα στην Ελλάδα, πόσο πίσω είμαστε κ.λπ. απλά γιατί δεν είναι αλήθεια. Αλλά με ενοχλεί που από τη μια κάνουμε ότι νοιαζόμαστε κι από την άλλη πράτουμε το απόλυτο μηδέν, είτε λόγω μοιρολατρείας (μια ζωή ουραγοί θα είμαστε) είτε λόγω ωχαδελφισμού (έλα μωρέ τώρα, εγώ θα τρέξω για όλα?). Και καλά, ο ωχαδελφισμός είναι στάση ζωής, αλλά την μοιρολατρεία δεν την καταλαβαίνω καθόλου.

Η χρήση ποδήλατου στο Λονδίνο έχει αυξηθεί κατά 83% (!) τα τελευταία πέντε χρόνια, και αναμένεται να αυξηθεί κατά 200% μέχρι το 2020. Αυτό δεν θα γίνει με θέλημα Θεού, και δεν έχει να κάνει με το πόσο τυχεροί είναι οι Λονδρέζοι. Ωφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στο ότι ένα εκατομμύριο κόσμος πήγε στις κάλπες πριν από 7 χρόνια και ψήφισε για Δήμαρχο έναν ανεξάρτητο υποψήφιο που υποσχόταν ξεκάθαρα μέτρα κατά των αυτοκινήτων. Και αναρωτιέμαι πόσοι Αθηναίοι θα είχαν το τσαγανό να κάνουν το ίδιο. 100-200 άτομα; 500;

Ας μην λέμε λοιπόν "τι τυχεροί που είναι οι Λονδρέζοι", ας λέμε "έχουν μεγάλα αρχ*δια και μπράβο τους".

Ουφ, τα είπα και ξαλάφρωσα.

Σοφία said...

@ Alitovios: Ούτε κι εγώ θα ήθελα να βγω έξω με μηχανή, κυρίως γιατί βαριέμαι να κουβαλάω κράνος. Αλλά βγαίνω ευχαρίστως με λεωφορείο, μετρό, ταξί ή οποιοδήποτε άλλο μέσο συγκοινωνίας.

Έτσι κι αλλιώς το θέμα δεν είναι με τι κυκλοφορούμε τα βράδια που η κίνηση είναι μειωμένη (και πολύ αμφιβάλλω ότι οι Παριζιάνοι πάνε στα μπαράκια με ποδήλατο). Το θέμα είναι πώς κυκλοφορούμε την υπόλοιπη μέρα, όταν πάμε στη δουλειά, στο σούπερ μάρκετ, στο περίπτερο να πάρουμε τσιγάρα κ.λπ.

Λακων said...

Έθιξες μεγάλο θέμα.Να σε πληροφορήσω πως το αυτοκίνητο επειδή μένω στην Κυψέλη το έχω καταργήσει. Η οδήγηση με έφθειρε ψυχικά με όλη αυτή την κίνηση, ενώ πάρκινγκ και κυψέλη είναι λέξεις αντίθετες.
Χρησιμοποιώ αποκλειστικά μετρό και ηλεκτρικό ενώ το αυτοκίνητο το έχω στείλει να εισπνεύσει καθαρό αέρα στο πατρικό μου στη Μονεμβάσια.
Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο λόγω ρυμοτομίας και ανυπαρξίας πολιτικής να χρησιμοποιήσω ποδήλατο ειδικά στο κέντρο.

Ασκαρδαμυκτί said...

Γράψε και κάτι σχετικό με τον τρόπο που εσείς οι γυναίκες κάνετε τη ζωή μας ... ποδήλατο!

Σοφία said...

@ Λάκων: Ωραία η Μονεμβάσια (άσχετο). Ποδήλατο είναι πολύ δύσκολο και αρκετά επικύνδινο να χρησιμοποιήσεις στην Αθήνα με τα τωρινά δεδομένα. Για να αυξηθεί η χρήση ποδήλατου στην πόλη πρέπει να μειωθεί η χρήση αυτοκίνητου πρώτα, και στην Αθήνα αντί να μειωθεί αυξάνεται.

@ Άσκαρ: Δυστυχώς δεν γνωρίζω τίποτα για το συγκεκριμένο θέμα...

Anonymous said...

Κι εγώ έχω καμιά δεκαετία να κάνω ποδήλατο.. Το κακό με την Αθήνα είναι ότι είναι τεράστιο ρίσκο να κάνεις ποδήλατο, με όλους τους τρελούς που κυκλοφορούν (σε μηχανές πρωτίστως, και σε αυτοκίνητα δευτερευόντως)

Από την άλλη, φέτος στο χωριό απογοητεύτηκα, γτ ενώ κάθε χρόνο όλα τα παιδιά πηγαινοέρχονταν με τα πόδια ή με ποδήλατα, φέτος όλοι πάνε με αμάξι/μηχανή/γουρούνα.. Ακόμη και για τις μετακινήσεις μέσα στο χωριό (μιλάμε για αποστάσεις 6 λεπτά με τα πόδια)

Προφανώς δεν είναι μόνο το τι κάνουν οι πολιτικοί, αλλά το τι είναι "μόδα".. Άλλωστε, με βάση το τι αρέσει στην κοινωνία βγάζουν το πρόγραμμά τους οι πολιτικοί.. Απλά δεν υπάρχει θέληση από τον κόσμο να μην χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του..
Κάποιοι θα πουν ότι τα λεωφορεία αργούν.. Μα πως είναι δυνατόν να μην αργούν όταν όλοι οι δρόμοι είναι πήχτρα στα αυτοκίνητα, και κανείς δε σέβεται τις λεωφοριολωρίδες και τα ΜΜΜ? απλώς ψάχνουμε δικαιολογίες, για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα...

Dimos El Grec said...

Γιατί μου δίνεις όλο και περισσότερους λόγους να φύγω από την Ελλάδα;;;

Anonymous said...

Σήμερα πήγα να περπατήσω αμέριμνος χώρις να φοβηθώ μήπως με πατήσει κανένα αυτοκίνητο, στο κέντρο της πόλης των Σερρών και ανακάλυψα ότι ο Δήμος είχε πεζοδρομήσει μόνο 50 μέτρα από τον πιο κεντρικό δρόμο της πόλης.
Όπως καταλαβαίνετε την γιορτάσαμε δεόντως την μέρα χωρίς αυτοκίνητο.

An-Lu said...

Πάντως τον προηγούμενο ΥΠΜΕΤ, τον είδα 1 (μία) τουλάχιστον φορά να χρησιμοποιεί το Μετρό!
;-)

Σοφία said...

@ Deninho: Μα πως είναι δυνατόν να μην αργούν όταν όλοι οι δρόμοι είναι πήχτρα στα αυτοκίνητα, και κανείς δε σέβεται τις λεωφοριολωρίδες και τα ΜΜΜ? απλώς ψάχνουμε δικαιολογίες, για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα...
Ακριβώς!

@ Dimosthenis K: Μπορώ να σου δώσω πάρα πολλούς λόγους για να μείνεις στην Ελλάδα. Το θέμα είναι πως όπου και να 'σαι θα περνάς καλύτερα αν προσπαθείς να βελτιώσεις τις συνθήκες της ζωής σου, αντί να βρίσκεις δικαιολογίες (see above).

@ Maroulakos: Θεός ο δήμαρχός σας! Θα στείλεις κανένα ημέιλ διαμαρτυρίας, καμιά επιστολή σε τοπική εφημερίδα ή κάτι ανάλογο;

@ An-Lu: Είχε και δημοσιογράφους κατά πόδας μήπως;

Anonymous said...

φακ... σήμερα ήταν η παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο; Τώρα το πήρα είδηση.. Νόμισα ότι είναι το άλλο Σάββατο..

Φυσικά στην Ελλάδα είναι πιο σημαντικό το γεγονός ότι ο Κωστάκης πήγε στα καμμένα να δει τι γίνεται, και ότι ο Γιωργάκης τσακώνεται με το Βαγγελάκη για την προεδρία του ΠΑ-ΣΟΚ, από την Παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο...

Ε ρε.. θα φύγω από αυτό το πωπωμέρος, κι ας πάω να γίνω σερβιτόρος στο εξωτερικό.. Τουλάχιστον θα ζω σε ένα μέρος με πολιτισμένους ανθρώπους :(

Anonymous said...

Σοφία ο Δήμαρχος τυγχάνει φίλος του πατέρα μου, οπότε θα φροντίσει να ακουστεί και ή άποψή μου.

Σοφία said...

Θα έχει ενδιαφέρον να δεις τι θα σου ανταπαντήσει... ίσως ότι δεν μπορούσαν να πεζοδρομήσουν μεγαλύτερο κομμάτι γιατί θα εμπόδιζε την ομαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων στους υπόλοιπους δρόμους της πόλης...

Σοφία said...

@ Deninho: Θες να πεις ότι με τόσο μπούγιο που έγινε στα ΜΜΕ, με τόση δημοσιογραφική κάλυψη, με τόσο σαματά, εσύ δεν πήρες είδηση; Πφφφ...

Sigmataf said...

Πολύ καλό ρε μούτρο.

stefanos said...

καλημέρα Σοφάκι

είσαι το πιό ζωντανό ποστ που διαβάζω
καθαρό, καθημερινό, φωτεινό, ενεργητικό.

thnx a lot :-)

Σοφία said...

@ Sigmataf & Στέφανος: Ευχαριστώ παιδιά και πολλή καλημέρα :-)
Μήπως να συγχίζομαι συχνότερα;

Laplace said...

σοφακι κατι ασχετο: που μπορουμε να δουμε την επισκεψιμότητα του μπλοκ σου?

Σοφία said...

Δεν έχω ιδέα. Γιατί να την δούμε;

Laplace said...

απο περιεργεια :)

Σοφία said...

Η περιέργεια σκότωσε τη γάτα ;-)

civil said...

Kαταρχήν να σημειώσω πως πρέπει να βρεις άλλον ένα κολλητό στο Λονδίνο για να ισοφαρίσουνε (10-10). Επίσης να διαφωνήσω πλήρως για το ότι το φταίξιμο είναι των Αθηναίων. Σε καμμία πόλη στον κόσμο η μείωση των αυτοκινήτων δεν στηρίχθηκε στην καλή θέληση των πολιτών. Χρειάζονται απλώς ΜΕΤΡΑ. Και για το πρόβλημα του παρκαρίσματος λύνεται απλώς αν οι αστυνομικοί ΓΡΑΦΟΥΝΕ.

Σοφία said...

Συμφωνώ ότι χρειάζονται μέτρα. Διαφωνώ για το απλά. Αν ήταν απλά τα μέτρα, θα τα είχαν εφαρμόσει και στην Αθήνα.

Όσο για τους φίλους, στην ουσία είναι 7 στην Αγγλία (συν 2 που είμαστε εμείς γίνονται 9). Οπότε πρέπει να προσθέσω 3. Ή να κόψω 3 από την Αθήνα ;-)

alienlover said...

απίστευτο ποστ... δυστυχώς στην Ελλάδα το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι οι πολυκατοικίες και το παρκάρισμα. Εύγε στον δήμαρχο του Λονδίνου, αυτό θα πει πολιτική για το περιβάλλον! Εύγε!

Σοφία said...

Έτσι είναι. Αν σε ενδιαφέρει μόνο να μπορείς να παρκάρεις στα πεζοδρόμια χωρίς να σου κόβουν κλήση, τι να συζητάς για ποδήλατα και περιβάλλον...