Saturday 19 January 2008

Εμείς έχουμε εμάς

Ένα άλλο βιβλίο που διάβασα πρόσφατα και μου άρεσε είναι το Εμείς έχουμε εμάς, της Ισμήνης Καπάνταη. Είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα που τοποθετείται στον 16ο αιώνα, στην Ήπειρο και τα Επτάνησα. Κεντρική ηρωίδα είναι η 15χρονη Αγνή, κόρη Ηπειρώτη άρχοντα, που παντρεύεται ένα Φράγκο ευγενή, ταξιδεύει στα Επτάνησα και την Ιταλία, και γίνεται άξια διαφεντεύτρια της περιουσίας του άντρα της. Το βιβλίο μου το έδωσε μια φίλη μου που της είχε αρέσει. Θυμάμαι ότι το διάβασα μονορούφι, μέσα σε ένα απόγευμα. Γενικά δεν διαβάζω ιστορικά μυθιστορήματα, και από μόνη μου είναι απίθανο να διάλεγα το συγκεκριμένο βιβλίο από τα ράφια ενός βιβλιοπωλείου, αλλά από τη στιγμή που διάβασα την πρώτη σελίδα δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου.

Το βιβλίο είναι γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο, που δίνει μια αμεσότητα στο κείμενο - σα να σου διηγείται η ίδια η Αγνή τη ζωή της. Χρησιμοποιεί πολυτονικό σύστημα, έχει περίεργο εξώφυλλο (βαφτιστικό φορεματάκι δυτικοευρωπαϊκής επιρροής) και ακόμα πιο περίεργο τίτλο, αλλά είναι σχετικά σύντομο, μόνο 217 σελίδες, οπότε δεν θα σας κουράσει. Ο τίτλος αποκτά νόημα προς το τέλος του βιβλίου - για το εξώφυλλο δεν είμαι σίγουρη. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη, λιανική τιμή γύρω στα 15 ευρώ.

Η συγγραφέας Ισμήνη Καπάνταη έχει κυκλοφορήσει αρκετά άλλα διηγήματα και μυθιστορήματα και έχει βραβευτεί από την Ακαδημία Αθηνών για το Απειρωτάν και Τούρκων.

7 comments:

Γκρινιάρης said...

Ακούγεται ενδιαφέρον.

Σοφία said...

Είναι όντως :-)

Natassa said...

και μόνο που με είναι γραμμένο με πολυτονικό θα το διάβαζα ευχαρίστως, αλλά επίσης μ αρέσουν πολύ τα ιστορικά μυθιστορήματα... όταν θα το διαβάσω θα σου γράψω την γνώμη μου ... καλό απόγευμα :)

Λακων said...

Βλέπεις τι παθαίνει κανείς όταν έρχεται στην Ελλάδα;
Λίγες μέρες έμεινες και σε έπιασε μια διάθεση για παράδοση.
Άντε να σε συγχωρήσω για το προηγούμενο πόστ..#@$%9$^!

Σοφία said...

@ Natassa: Θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη σου, γιατί από μια γρήγορη έρευνα που έκανα στο διαδύκτιο και σε ιστολόγια, βρήκα ελάχιστες κριτικές/αναφορές στο συγκεκριμένο βιβλίο.

@ Λάκων: Mπα... δεν έχει σχέση. Το βιβλίο το είχα διαβάσει πριν τα Χριστούγεννα και μου το είχε δώσει μια φίλη μου που μένει μόνιμα Αγγλία. Από την Ελλάδα πήρα την Μεταμόρφωση της πεταλούδας, που μόνο παραδοσιακό δεν θα το έλεγες.

Y.Γ. Κι εσύ ΠΑΟ;

Anonymous said...

Ίσως να το αγόραζα εξαιτίας του εξωφύλλου του! Και επειδή είναι 250 σελίδες! Αλλά κυρίως επειδή είναι ιστορικό μυθιστόρημα, που είναι από τα αγαπημένα μου!
Θα το βάλω λοιπόν στη λίστα, αφού έχει και τις καλές συστάσεις σας!

Σοφία said...

Όταν το διαβάσεις, περιμένουμε τη γνώμη σου :-)