Friday 30 November 2007

Ζήσε το μύθο σου... στη Γερμανία

Συνήθως τέτοια εποχή ετοιμάζω ταξίδι στα χριστουγεννιάτικα παζάρια της Γερμανίας (άλλο που φέτος μας μούτζωσαν και τα πλάνα μείναν μετέωρα σαν το βήμα του πελαργού). Για ό,τι πληροφορίες χρειάζομαι, ανατρέχω στην ιστοσελίδα του οργανισμού τουρισμού της Γερμανίας (αντίστοιχο του δικού μας ΕΟΤ), όπου μπορείς να παραγγείλεις φυλλάδια και προσπέκτους που στα ταχυδρομούν εντελώς δωρεάν.

Φέτος δεν είχα ζητήσει φυλλάδια κι έτσι παραξενεύτηκα όταν πριν μια εβδομάδα περίπου έλαβα ένα πακετάκι που έφερε την σφραγίδα του γερμανικού "ΕΟΤ". Το άνοιξα και βρήκα δύο φυλλάδια για ανοιξιάτικους προορισμούς και ένα μικρό ημερολόγιο με τίτλο Garden Treasures of Germany, που απευθύνεται σε πιθανούς τουρίστες διαφημίζοντας τις γερμανικές εξοχές.


Το ημερολόγιο είναι πολύ προσεγμένο, τυπωμένο σε ποιοτικό χαρτί, με ωραίο κείμενο και εντυπωσιακές φωτογραφίες, που πραγματικά σε κάνουν να θες να επισκευτείς τη Γερμανία. Όταν το είδα θυμήθηκα κάποιες πρόσφατες αναρτήσεις του Γκρινιάρη σχετικά με τις καμπάνιες του δικού μας EOT και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού γενικότερα, και αναρωτήθηκα... άραγε εμείς να κάνουμε τέτοιου είδους κινήσεις για να προσελκύσουμε τουρίστες, ειδικά εκτός εποχής; Ή επαναπαυόμαστε στο ότι έχουμε αρχαία μνημεία και ωραίες παραλίες;

Εγώ πάντως στο μέλλον μου βλέπω πολλή Γερμανία.

20 comments:

Δ. Τζ. said...

Απ' αυτό που αναφέρεις, φίλη Σοφία, φαίνεται η ειδοποιός διαφορά σε επίπεδο οργάνωσης μεταξύ του ημέτερου ΕΟΤ και του γερμανικού ΕΟΤ. Αν και μετά το 2004 υπάρχει κάποια πρόοδος (πλεον διαφημιζόμαστε στο εξωτερικό), ωστόσο σε τέτοιο επίπεδο οργάνωσης δεν έχουμε φτάσει και αμφιβάλλω αν θα φτάσουμε ποτέ. Δυστυχώς στην Ελλάδα κανείς δε σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Έτσι και στον τουρισμό. Το μόνο που σκεφτόμαστε είναι πως θα τα "τσεπώσουμε" εύκολα και γρήγορα. Αλλά μ' αυτή η νοοτροπία δεν κερδίζεις τον ψαγμένο και ενημερωμένο από πολλές πηγές τουρίστα του 2007. Και κάτι ακόμα: δεν μπορείς να προσελύσεις ΠΛΕΟΝ τουρίστες μόνο και μόνο λόγω του Παρθενώνα. Ο σύγχρονος ελληνικός "μύθος" πρέπει να έχει και κάτι ακόμα για να κερδίσει τον υποψήφιο επισκέπτη...

Εξύμνoς said...

ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!!
Πολυ καλο Σοφακι!!
Ο δικος μας ΕΟΤ... Αχαχαχα!!!
Την χωρα μας στο εξωτερικο κατα το 90% την προβαλει ο Μαμαλακης με τις εκπομπαρες του!

Anonymous said...

πάντα ευπγόδεσκτη, Σοφία ;)

Laplace said...

το σηματάκι πανω στο φυλάδιο ειναι σχεδόν πανομοιότυπο με το λογότυπο του παγκοσμίου κυπέλου περσι..
οσο για ΕΟΤ,τι αλλο θέλετε ρε παιδια?τζατζίκι,μουζάκα,greek-lovers,συρτάκι κλπ

Λακων said...

Εγώ πάντως θέλω να ζήσω το μύθο μου με μια Γερμανίδα.Πειράζει; (και ας λένε ότι είναι κρύες-δεν ξέρουν :P).
Πολύ χαριτωμένο και το προηγούμενο σου post.Ίσως θα έπρεπε να γράφει γυναίκα οδηγός. (πλακίτσα κάνω)

Σοφία said...

@ Δ Τζ: Ενδιαφέρον. Τι άλλαξε το 2004; Πάντως στην Αγγλία διαφημιζόμασταν και από πριν, μόνο που ήταν σε άσχετο χρόνο, π.χ. οι Άγγλοι κλείνουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους τον Δεκέμβριο-Ιανουάριο, και οι διαφημίσεις του ΕΟΤ έβγαιναν τον Απρίλιο και τον Μάιο. Εντελώς "κατόπιν εορτής". Θυμάμαι επίσης πριν χρόνια που είχα πάει στο γραφείο του ΕΟΤ στο Λονδίνο να πάρω φυλλάδια για μια φίλη μου και είχα βρει 5 προσπέκτους της κακιάς ώρας κι έναν υπάλληλο να τα ξύνει. Τουλάχιστον πέρσυ και φέτος η διαφημιστική καμπάνια ξεκίνησε νωρίς, συμφωνώ όμως πάρα πολύ ότι είμαστε λαός της αρπαχτής.

@ Eximnos: Παίζονται οι εκπομπές του Μαμαλάκη στο εξωτερικό;

@ Canis: Vielen Dank!

@ Laplace78: Το πρόβλημα με το τετράπτυχο τζατζίκι, μουζάκα, greek-lovers, συρτάκι είναι ότι (στη Βρετανία τουλάχιστον) προσελκύει μόνο κάτι λυσασμένους για σεξ φτωχομπινέδες. Αν αυτός είναι ο τουρισμός που θέλουμε, είμαστε σε πολύ καλό δρόμο :-p

@ Λάκων: Mην μασάς. Το "ζεστό" και το "κρύο" είναι πολύ σχετικές έννοιες.

Γυναίκα οδηγός και να γράφει: "μαλακίες μπορώ να κάνω και μόνος μου"; Δε νομίζω...

Anonymous said...

καλημερα...λιγο μονο να προσεχαν την χωρα μας θα ηταν τελεια...αλλα βλεπεις μας εχει φαει το ευκολο κερδος και φθηνες διαφημησεις...απορια γιατο μελλον σου στην γερμανια...ασχετη ερωτηση αλλα μου ηρθε...besitos..

Anonymous said...

καλά τώρα τι συγκρίνουμε...την χωρα της πειθαρχίας και της οργάνωσης με την Ελλάδα...!!!σαν ανέκδοτο με τον τοτό ακούγεται:)
αλλα παρόλα αυτά...πιος θα πάει σε μια τόσο άσχημη χώρα!!!
Έχω ένα φιλαράκι εκει πάνω τώρα 4 χρόνια και σπουδάζει,απο photos που μου στέλνει είναι ότι χειρότερο!
Δηλαδή μπορεί να είναι τίγκα στο πράσινο,αλλά στο σύνολο των κρατιδίων της είναι απλά μίζερα τα πράγματα.....δηλαδή ένας άγγλος που θέλει να δεί ήλιο,τι θα πάει να κάνει εκεί και στέλνουν αγγλία prospectus!!!!
τέσπα....γούστα...

Λακων said...

Πάντως αν πας ΚΑΙ στη Γερμανία δεν θα το αντέξω :))

Δ. Τζ. said...

Δεν άλλαξε τίποτα συγκλονιστικά, απλά απ' το 2004 -όπως είπες κι εσύ- η διαφημιστική καμπάνια ξεκίνησε νωρίς και σε πιo οργανωμένη βάση. Αλλά από φαντασία στα slogans μηδέν...

Σοφία said...

Καλησπέρα σας!

@ Damian: Αναφερόμουν μόνο στο ταξιδιωτικό μου μέλλον, όχι γενικώς - αν και ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η ζωή ;-)

@ Electronic: Άσχημη η Γερμανία; Με τίποτα! Είναι καταπληκτική χώρα, με πολύ ωραία φύση (όχι μόνο πρασινάδες, αλλά και βουνά, ποτάμια, φαράγγια, κοιλάδες και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς). Μόνο θάλασσα δεν έχει. Ήλιο όμως έχει, και μάλιστα αρκετό σε σχέση με την Αγγλία. Προσωπικά την θεωρώ μια από τις πιο όμορφες χώρες της Ευρώπης.

@ Λάκων: Τι εννοείς ΑΝ πάω;

@ Δ Τζ: Απλά αναρωτιώμουν αν ήξερες κάτι συγκεκριμένο, ότι ανέλαβε νέος διευθυντής π.χ. ή κάτι ανάλογο. Για τα σλόγκαν συμφωνώ!

Δ. Τζ. said...

Η μόνη ουσιώδης(;) αλλαγή είναι ότι τότε δημιουργήθηκε αυτόνομομο υπουργείο Τουρισμού.

Σοφία said...

Ααααα! Τέτοιου είδους αλλαγές συχνά είναι πολύ σημαντικές γιατί επηρεάζουν πώς (και πότε) χρησιμοποιείς τον προϋπολογισμό σου. Είναι πιθανόν η αλλαγή αυτή να έκανε τη διαφορά.

snikolas said...

Μου αρέσουν πολύ αυτές οι ενέργειες. Σου δείχνει ρε παιδί μου πως κάποιοι ενδιαφέρονται, κάποιοι κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Σοφία said...

Κι εγώ σε αυτό τους παραδέχομαι - κάνουν σωστά τη δουλειά τους, που είναι να προβάλλουν τη χώρα τους και να προσελκύουν ξένους τουρίστες.

an205 said...

ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΩΡΑΙΟ ΧΟΡΤΟ....
ΚΗΠΟΥΣ ΚΑΙ ΒΛΑΚΕΙΕΣ....

Σοφία said...

Δυστυχώς στον τομέα αυτό μας έχουν προλάβει (και ξεπεράσει προ πολλού) οι Ολλανδοί :-p

Maria Mikro Analogo said...

Οπωσδήποτε! Κι εμείς έτσι δωρεάν τα στέλνουμε τα φυλλάδια σε όλο τον κόσμο! :-Ρ Μάγκες οι Γερμανοί, μπράβο τους.

KitsosMitsos said...

Είμαστε πίσω ακόμη, αλλά ξυπνάμε σιγά-σιγά. Ήδη φέτος ξεκίνησαν οι διαφημίσεις από Σεπτέμβρη για του χρόνου. Επιπλέον, διαφημίζονται τα ελληνικά προϊόντα σε συνδυασμό με τα μέρη.
Εκεί που υστερούμε αρκετά είναι στις υποδομές. Για να δούμε...

Σοφία said...

@ Μαρία: Λες όχι, ε;

@ Kitsosmitsos: Μακάρι να κάνουμε κάθε χρόνο και περισσότερα. Μακάρι! Σίγουρα το να βγαίνουν οι διαφημίσεις στην ώρα τους είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα. Ας ελπίσουμε να υπάρξουν κι άλλα.