Saturday 10 November 2007

Μμμμμ λουκάνικα

Tώρα που ο καιρός αρχίζει να κρυώνει, στρεφόμαστε σιγά-σιγά σε πιο "βαριά" φαγητά από αυτά που τρώμε το καλοκαίρι. Τέρμα οι σαλάτες και τα σαντουιτσάκια - τη θέση τους παίρνουν οι σούπες, τα κρεατικά και πατάτες. Η γιορτή του Guy Fawkes στις αρχές του Νοεμβρίου σηματοδοτεί κατά κάποιον τρόπο αυτή την αλλαγή, αφού το παραδοσιακό φαγητό της περιόδου αυτής είναι τα λουκάνικα και οι ψητές πατάτες. Για να κρατάμε τις παραδόσεις, την περασμένη εβδομάδα φάγαμε λουκάνικα τρεις φορές. Ιδού τα φωτογραφικά ντοκουμέντα:

Λουκάνικο με ψωμάκι από πλανόδιο πωλητή στο Greenwich Park. Δεν έχει την ίδια χάρη που έχει το γερμανικό bratwurst, αλλά με την πείνα που είχαμε εκείνη τη στιγμή το τσακίσαμε κανονικά.


Λουκάνικο με πουρέ πατάτας (bangers and mash) σε πακέτο. Αυτό το φάγαμε το βράδυ που πήγαμε να δούμε τα πυροτεχνήματα. Είναι ένα από τα κλασικά βρετανικά φαγητά. Αυτό που μοιάζει με σκ*τά είναι μια νερουλή σάλτσα που γίνεται με ζωμό κρέατος και κρεμμύδια. Λέγεται onion gravy (προφ. γκρέιβι) και παρά την ατυχή εμφάνιση, είναι νοστιμότατη.


Λουκάνικα με ψητές πατάτες (jacket potatoes) που έφτιαξα στο σπίτι. Εδώ τις πατάτες τις τρώμε με τη φλύδα, το οποίο δεν είναι τόσο αηδιαστικό όσο ακούγεται, και επιπλέον γλιτώνεις το καθάρισμα (χεχε). Αυτό το κιτρινωπό στα αριστερά είναι ένα λαχανικό σαν άσπρο καρότο που λέγεται parsnip (ελληνιστί: δαυκί ή παστινάκι). Στην Ελλάδα δεν το έχω δει ποτέ, ενώ εδώ είναι πάρα πολύ διαδεδομένο τον χειμώνα, και γίνεται πολύ ωραίο ψητό στο φούρνο ή σε σούπες.


Και μια τελευταία φωτό για να σας δείξω πώς είναι "κανονικά" το bangers and mash, όταν είναι μαγειρεμένο με μαεστρία και φωτογραφημένο με προσοχή.


Όποιος τυχόν εμπνεύστηκε και θέλει να δοκιμάσει να φτιάξει bangers and mash ή άλλα χειμωνιάτικα φαγητά με λουκάνικα, θα βρει συνταγές στην ιστοσελίδα της Delia Smith, που είναι η Αγγλίδα Βέφα Αλεξιάδου.

Bon appetit!

19 comments:

Anonymous said...

Αυτή τη φορά είμαι το μήνυμα Νο1! ΧΑ!

Μου φαίνεται ότι κάποιοι καλόφαγαν αυτήν την εβδομάδα! Πάντα τέτοια!

Αυτές οι πατατούλες με τη φλουδίτσα πολύ μου αρέσουν. Μάλλον πρέπει να προσπαθήσω να τις φτιάξω και εγώ, καθώς σε γλιτώνουν και από το καθάρισμα. Να φανταστείς ότι τελευταίως έχω καθιερώσει τις κατεψυγμένες που είναι καθαρισμένες και έτοιμες για φούρνο, κατσαρόλα κτλ...

Αυτές οι φωτογραφίες μού «μίλησαν» στη μύτη! Ώρα να ετοιμαστώ να πάω να φάω με τη μαμά μου στην πλατεία! Σάββατο γαρ!

Καλή όρεξη!

Σοφία said...

Είναι πολύ εύκολες, Πέννυ. Τις μικρές (που έφτιαξα εγώ) απλά τις ξεπλένεις, τις σκουπίζεις με χαρτί κουζίνας, τις αλείφεις με λαδάκι, μετά τις τρίβεις με αλάτι και τις βάζεις στο φούρνο σε ταψάκι στους 220 βαθμούς για 45 λεπτά. Το ίδιο και τις μεγάλες, μόνο που πριν τις αλείψεις τις τρυπάς μερικές φορές με ένα πηρούνι, και τις ψήνεις κατευθείαν πάνω στη σχάρα του φούρνου στους 190 βαθμούς για περίπου 2 ώρες.

Αλλιώς αν πάρεις τις πολύ μικρές (new potatoes) αυτές απλά τις ξεπλένεις και τις ρίχνεις στην κατσαρόλα με νερό ή στον ατμό για 10-15 λεπτά, αναλόγως με το μέγεθος. Το μυστικό είναι οι πατατούλες να είναι φρέσκιες και να βάλεις όσο λιγότερο νερό γίνεται στην κατσαρόλα.

Καλή επιτυχία ;-)

η Λίτσα said...

μη με βάζεις σε πειρασμούς και μόλις έχω έρθει στα κανονικά μου κιλά…

Σπύρος Σεραφείμ said...

κι η χοληστερίνη 800, έτσι;
:)

να είσαι καλά, Σοφάκι!

Anonymous said...

οοοοοοοοοοοοο...........αλλά κι εγώ θα φάω σουβλάκια!

Crazy Tourists said...

Αν αυτή την ανάρτηση εννοολυσες λέγοντας ότι θα ακολουθήσουν και άλλες που θα μ'αρέσουν έπεσες μέσα!!!Μου τρέχουν τα σάλια! Οι πατάτες με τη φλουδίτσα είναι νοστιμότατες...
CrazyTourist1

Y.Γ.Επιτέλους έμαθα και την ελληνική μετάφραση για το parnsnip!

Σοφία said...

@ Λόλα: Ευτυχώς από την οθόνη δεν παχαίνουν. Σκέψου κι εμένα που τα έφαγα ;-)
Καλώς ήρθες στις Κόκκινες Νύχτες.

@ Σπύρος: Για την ακρίβεια, μια μερίδα bangers and mash έχει 750 θερμίδες και 50 γραμμάρια λίπος, αλλά δεν τα τρώμε και κάθε μέρα!

@ Ηλιογράφος: Θέλω κι εγώ σουβλάκια!!!

@ CrazyTourist1: Εννοούσα την επόμενη, με το πάρκο, αλλά αφού πέτυχα διάνα από τώρα, ακόμα καλύτερα ;-)

Γκρινιάρης said...

Το sausages and mash (+/- peas) είναι πολύ κλασικό αγγλικό πιάτο και σίγουρα θα το βρείτε σε οποιαδήποτε pub επισκεφτείτε.

Πείνασα Σοφία...! :)

Σοφία said...

Ε μα κι εσύ φάε κάτι πριν καθήσεις στο computer!

G.T. said...

Aman, mas anoixes thn orexh sofia...
Krya vradia xeimwniatika mazi me tetoia faghta - perfect!

Σοφία said...

Αυτά τα φαγητά είναι ό,τι πρέπει για τις κρύες νύχτες του χειμώνα :-)

Καλώς μας βρήκες.

Μ said...

Σοφία μου τρέξανε τα σάλια! Και μου αρέσουν τα λουκάνικα...

Σοφία said...

Κι εμένα μου αρέσουν, ειδικά τα χωριάτικα :-)

KitsosMitsos said...

Μας πέθανες με τα λουκάνικα. Ειδικά αυτά του δρόμου, τα καλύτερα. Στα ταξίδια μου ανά την Ευρώπη μπορεί να είναι και η αποκλειστική διατροφή μου. Μμμμμμμ!!!!!

Σοφία said...

Έτσι, έτσι κι εγώ!

alienlover said...

πωπω βρε Σοφία... καταστροφή.. μου άνοιξες την όρεξη και άντε να τρέχω να αγοράζω λουκάνικα... :)

Σοφία said...

Χιχιχι μιας και την κάναμε την ζημιά, ξέρεις καμιά καλή ούγγρικη συνταγή να μας πεις;

K-Top said...

απαπαπαπα... τι μου θυμισες τώρα!

1. Τα αγγλικά λουκάνικα είναι τραγικά! Πρέπει να είναι τα λουκάνικα με το λιγότερο κρέας στον πλανήτη!

2. Ένα βράδυ ήρθε από το σπίτι ένας φίλος με 20+ αγγλικά λουκάνικα επειδή τα είχε ξεπαγώσει κατά λάθος όλα μαζί. Κοντέψαμε να πεθάνουμε από το φαι και τις μπύρες.

Η τελευταία φορά πάντως που έκανα πάρτυ με λουκάνικα ήταν όταν έπρεπε να βρω έναν τρόπο να ξεφορτωθώ 2 βαρελάκια και 15 κουτάκια μπύρα που μου είχανε περισσέψει.

Σοφία said...

@ Atron: Ναι, αλλά είναι και τα φτηνότερα ;-)

To βασικό είναι να παίρνεις τα premium pork, που έχουν 70-95% περιεκτικότητα σε κρέας. Αν παίρνεις τα value που είναι μισά κρέας, μισά λίπος δεν κάνεις τίποτα.