Wednesday 7 November 2007

Φωτισμένα καρναβάλια


Μαζί με τα πυροτεχνήματα, τα βεγγαλικά και τις φωτιές, στη νοτιοδυτική Αγγλία γιορτάζουν το Guy Fawkes Night με καρναβάλια. Είναι μια παράδοση που ξεκίνησε στην πόλη Bridgwater, όπου παλιά έκαιγαν ομοιώματα των συνομωτών σε μια μεγάλη φωτιά στο κέντρο της πόλης. Οι άνθρωποι που έφερναν τα ομοιώματα στη φωτιά μαζεύονταν σε παρέες και σχημάτιζαν μικρές πομπές που περνούσαν μέσα από την πόλη, κάνοντας ένα είδος παρέλασης. Με τα χρόνια οι παρελάσεις αυτές έγιναν όλο και πιο περίτεχνες, εμφανίστηκαν οι πρώτοι μασκαράδες (κάποιο ρόλο θα έπαιξε και το Hallowe'en, δεν μπορεί) και σιγά-σιγά άρχισε να διοργανώνεται ένα μεγάλο καρναβάλι, που έγινε γνωστό με το όνομα West Country Carnival.

Το καρναβάλι αυτό είναι σαν τα δικά μας, μόνο που γίνεται βράδυ. Υπάρχουν 3 διαφορετικές πομπές, και όλες τους αποτελούνται από φωτισμένα μηχανοκίνητα άρματα, πάνω στα οποία τραγουδάνε και χορεύουν οι μασκαρεμένοι. Η μεγαλύτερη πομπή ξεκινάει από το Bridgwater, και μεταφέρεται σε διαφορετική πόλη κάθε δύο μέρες. Έτσι οι κάτοικοι της περιοχής έχουν απανωτά καρναβάλια για περίπου 2 εβδομαδες, μαζί με συναυλίες και άλλα μουσικά δρώμενα. Σαν φθινοπωρινές Απόκριες ένα πράγμα.

Στο καρναβάλι του Bridgwater πήγα το 1993, στο πρώτο μου ταξίδι στην Αγγλία. Μην έχοντας ποτέ πριν περάσει τα ελληνικά σύνορα, είχα στο μυαλό μου τους Άγγλους ως ξενέρωτους, αγέλαστους, μίζερους και λίγο αγροίκους. Οι άνθρωποι που βρήκα ήταν ευγενικοί, χαμογελαστοί, φιλόξενοι και με ωραίο χιούμορ. Ειδικά όταν πήγα στο καρναβάλι του Bridgwater έχασα πάσα ιδέα. Δεν περίμενα με τίποτα ότι Άγγλοι θα μασκαρεύονταν και θα βγαίναν μες την κρύα νύχτα να τραγουδήσουν και να χορέψουν (να χορέψουν!!) όπως οι δικοί μας μασκαράδες τις Απόκριες. Θυμάμαι ότι στεκόμασταν στην αρχή του καρναβαλιού, εκεί που δεν είχε πολύ κόσμο, και όπως περνούσαν τα άρματα, όταν με έβλεπαν με τη μηχανή στο χέρι αμέσως χαμογελούσαν και πόζαραν. Μου είχε κάνει πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση, και θυμάμαι που όταν γύρισα στην Ελλάδα το πρώτο πράγμα που περιέγραφα από το ταξίδι μου ήταν αυτό το καρναβάλι, ίσως γιατί δεν είχε καμία σχέση με την εικόνα που είχα σχηματίσει στο μυαλό μου για τους Άγγλους.


Το άλλο που μου είχε κάνει εντύπωση είναι το πόσο όμορφη είναι η Αγγλία. Όχι μόνο το Λονδίνο, αλλά όλη η χώρα. Θυμάμαι που σκεφτόμουνα: "μα καλά, τι στην ευχή έρχονται να κάνουν στην Ελλάδα όταν η χώρα τους είναι τόσο όμορφη;" (τώρα βέβαια ξέρω ότι έρχονται για τον ήλιο). Μια από τις πόλεις που επισκέφτηκα σε εκείνο το πρώτο ταξίδι ήταν το Bath, που θυμάμαι ότι μου είχε φανεί παραμυθένιο. Και για του λόγου το αληθές βάζω και φωτογραφίες ;-)


Όλες οι φωτογραφίες είναι από το ίδιο ταξίδι, σε εποχές Π.Ψ. (προ ψηφιακών μηχανών) και τις έχω σκανάρει, γι' αυτό δεν είναι τόσο καλές. Περισσότερες φωτογραφίες από τα φωτισμένα άρματα θα βρείτε εδώ και εδώ. Αξίζει να τις δείτε, γιατί στα 14 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τότε που πήγα στο καρναβάλι, τα άρματα έχουν αποκτήσει τα διπλάσια και τριπλάσια λαμπιόνια!

20 comments:

moukelis said...

Ωραίο και το καρναβάλι,αλλά το Bath φαίνεται πραγματικά υπέροχο...Είναι από τα μέρη που βλέποντάς τα λες "αυτό θέλω να το επισκευθώ έστω και μια φορά στη ζωή μου".

Anonymous said...

Δηλαδή αυτός ο γκάϊ αν τα κατάφερνε φαντάζομαι τι θα γινόταν......εδώ απέτυχε και γίνεται της μουρλής :)

Μια χαρά είναι οι "αναλογικές" φωτογραφίες από το Bath. Έφθασες ως εκεί; Εγώ μόνο μέχρι το little bath (Ελληνιστί: Λουτράκι :)

Σοφία said...

@ Moukelis: Είναι όντως υπέροχη πόλη. Θυμάμαι την πρώτη φορά που πήγα, νόμιζα ότι είχα μπει σε παραμύθι!

@ Ηλιογράφος: Αν τα κατάφερνε, μπορεί να είχαμε γίνει Ιρλανδία και έτσι θα γιορτάζαμε (σκνίπα) 365 μέρες το χρόνο :-p

Στο Λουτράκι μια φορά έχω πάει όλη κι όλη προ 15ετίας. Δεν είναι άσχημο μέρος. Ειδικά το καλοκαίρι είναι μια χαρά (καλύτερο από το μεγάλο Bath μπορώ να σου πω).

philos said...

Πριν 20 ακριβώς χρόνια το πρώτο πανεπιστήμιο στην Αγγλία που με δέχθηκε για σπουδές ήταν αυτό του Bath.
Πέρασα στην Ελλάδα και τελικά δεν χρειάστηκε να μεταναστεύσω Αγγλία για σπουδές.
Μάλλον χρωστάω και γω μια επίσκεψη!

Πάντως βλέπω έχεις καταπληκτικό αρχείο! Μπράβο σου, σε παραδέχομαι!

To Λουτράκι εγω προσωπικά το βρίσκω άθλιο. Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα σύγκρισης με το Bath, έτσι όπως το βλέπω στις φωτογραφίες.

Σοφία said...

Χαχα δεν θα το πιστέψεις, αλλά στο ταξίδι εκείνο πήγα *και* στο πανεπιστήμιο του Bath! Μάλιστα κάπου έχω και φωτογραφίες ;-)

Το θέμα σύγκρισης είναι στον καιρό. Στο μεγάλο Bath πας κατακαλόκαιρο και κάνει ψόφο. Στο μικρό Μπαθ πας κατακαλόκαιρο και κάνεις μπάνιο.

Πίκος Απίκος said...

Η Αγγλία έχει όντως ωραία μέρη αν και τη γύρισα πολύ λιγότερο από όσο έπρεπε ίσως. Δε βαριέσαι... για αυτό υπάρχει η Σοφία και οι φωτογραφίες της, τι National Geographic και κουραφέξαλα. In Sofia we trust!

Την καλημέρα μου!

Adonios GK said...

Πολύ όμορφες φωτογραφίες και εμπειρίες βλέπεις και ζεις εκεί αγαπητή...
Όλα φαίνονται τόσο ωραία!

Sofia... you've gor invitation!
Καλημέρα ;)

Γκρινιάρης said...

Αχ αυτό το Bath... Όλο λέω, όλο λέω, κι ακόμα δεν έχω πάει...

Nice πψ φωτογραφίες! :)

Anonymous said...

Μας ταξίδεψες, πολύ καλό..

kat. said...

τι να πούμε και εμείς από την έρημη ελλαδίτσα!

damn it!

Anonymous said...

μετα απο μπουμ μπουμ ερχεται το καραναβαλι..καλο μου φαινεται..οντως ωραιος μερος και δεν εχω παει ακομα αγλλια μονο ο συνεταιρος αλλα φετος ευελπιστω να ερθω και φυσικα θελω να παω σκωτια..πηγε το καθαρμα ο κολλητος μου με την μηχανη και δεν με πηρε...besitos και καλο απογευμα εκει..

the BluElephant said...

κάθομαι και σε διαβάζω ξανά και ξανά...
έπρεπε τελικά να γίνεις δημοσιογράφος...χαραμίζεσαι

Σοφία said...

@ Πίκος Απίκος: Να μου θυμηθείς να σου δώσω εκείνο το 10ευρω που σου έταξα. Χεχε ;-)

@ Adonios: Όλα φαίνονται ωραία στις φωτογραφίες, όπως και στη ζωή, αρκεί να βρεις την κατάλληλη οπτική γωνία.

Σου χρωστάω απάντηση και στο προηγούμενο μπλογκοπαίχνιδο. Θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ και στα δύο.

@ Γκρινιάρης: Τώρα καλύτερα άστο για την άνοιξη. Μπορείς άνετα να πας μια μονοήμερη, δεν είναι τόσο μακριά. Πάντως εγώ σου προτείνω να πας διήμερο και να επισκευτείς και το Wells (εκεί που γυρίστηκε το Hot Fuzz).

@ Ο Θεός είναι γυναίκα: Ευχαριστώ και καλώς ήρθες στις Κόκκινες Νύχτες!

@ Kat: Να σου πω ότι σας λυπάμαι, ψέμματα θα πω...

@ Damian: Είναι όντως πολύ ωραίο μέρος. Και η Σκωτία επίσης. Η φύση της Σκωτίας μοιάζει πιο πολύ στην Ελλάδα, ενώ η Αγγλία είναι τελείως διαφορετική.

Σοφία said...

@ The Bluelephant: 10€ και σε σένα ;-)

Ποτέ δεν είχα σκεφτεί να γίνω δημοσιογράφος. Δεν πειράζει όμως, έγινα blogger (που έχει περισσότερη πλάκα).

KitsosMitsos said...

Bath? Σκέφτομαι να το επισκεφθώ στην επικείμενη βόλτα. Τώρα με τις φωτογραφίες, έχω μεγαλύτερο κίνητρο.
Να'σαι καλά για το ταξίδι πάλι.

Σοφία said...

Να πας. Είναι πάρα πολύ ωραίο μέρος. Θα ψάξω να βρω και τίποτα άλλες φωτογραφίες να σκανάρω. Την άνοιξη με τα λουλούδια είναι άπαιχτο :-)

DaNaH said...

Σοφία, είχα πάει ΚΑΙ στο Bath όταν είχα κάνει τον γύρο της Αγγλίας. Έχω ψηφιακές φωτογραφίες και μόλις ευκαιρήσω (γιατί τις έχω σε DVD) θα κάνω post και μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις ευχαρίστως! Βέβαια αυτό το "όταν μπορέσω" το έχω ξαναπεί ε; Άντε ελπίζω να βρω σύντομα τον χρόνο και να αρχίσω αυτά τα post για τις αγγλικές πόλεις! ;)

Σοφία said...

Με την ησυχία σου κοριτσάκι! Αν δεν προλάβεις, απλά θα πρέπει να ξαναπάω στο Bath για να τραβήξω καινούριες ;-)

Anonymous said...

Μια χαρά οι Π.Ψ. φωτογραφίες!!!

Προσωπικά από το Bath έχω έναν κόκκινο σελιδοδείκτη που μου έφερε δώρο μια φίλη μου που πήγε εκεί πέρυσι. Μου είχε πει τα καλύτερα για το μέρος!

Remember, remember the 5th of November???

Ηλιογράφε, ακόμα γελάω με το little bath!!!

Σοφία said...

Καλά το Little Bath ήταν εντελώς εμπνευσμένο, δεν το συζητώ!!

Remember remember the 5th of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder treason
Should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes, t'was his intent
To blow up King and Parliament.
Three-score barrels of powder below
To prove old England's overthrow;
By God's providence he was catch'd
With a dark lantern and burning match.
Holloa boys, holloa boys, let the bells ring.
Holloa boys, holloa boys, God save the King!