Saturday 10 November 2007

Σάββατο πρωί και (άλλη) μια κούπα τσάι


Πριν λίγο έφτιαξα ένα τσάι και διάλεξα μια κούπα από την Σκωτία, που είχα καιρό να την χρησιμοποιήσω. Μιας και τελευταία έχουμε ανοίξει συζήτηση για τις κούπες μας, την φωτογράφησα και με την ευκαιρία θα σας πω δυο λόγια για τα σκωτσέζικα καρώ (tartan).

Τα υφάσματα με σχέδιο tartan χρησιμοποιούνται για τα σκωτσέζικα κιλτ, τις φούστες που αποτελούν την εθνική ενδυμασία των Σκωτσέζων. Τα κιλτ δεν είναι όπως οι δικές μας φουστανέλες (που τις φοράνε μόνο οι φρουροί στο Σύνταγμα και τα παιδάκια στις παρελάσεις) αλλά φοριούνται από απλούς Σκωτσέζους σε γιορτές, γάμους, φεστιβάλ, πάρτυ κ.λπ. Οι περισσότεροι Σκωτσέζοι, ακόμα και στις μέρες μας, φοράνε κιλτ όταν ντύνονται γαμπροί. Θα έχετε ίσως ακούσει πως κάτω από τα κιλτ δεν φοράνε εσώρουχα (γκουχ γκουχ), αλλά δεν ξέρω αν αληθεύει.


Υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικά σχέδια, και πολλά από αυτά έχουν συνδεθεί επίσημα με τα διάφορα clan, δηλαδή τις σκωτσέζικες πατριές, πληθυσμιακές ομάδες που κατάγονται από μια συγκεκριμένη περιοχή, έχουν τους ίδιους πρόγονους κ.λπ. Θα ξέρετε σίγουρα τον Duncan McLeod, που τον έπαιξε στην ταινία Highlander o Christopher Lambert και στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά ο (θεϊκός) Adrian Paul ("I am Duncan MacLeod of the clan MacLeod").

Τα tartan μιας συγκεκριμένης πατριάς φέρουν το όνομά της. Η κούπα μου έχει το σχέδιο με το όνομα Dress Gordon, που σημαίνει ότι είναι το επίσημο καρώ της οικογένειας με επώνυμο Gordon με καταγωγή από τα Highlands (ορεινή Σκωτία) κοντά στο Aberdeen.


Προσωπικά, το αγαπημένο μου σχέδιο είναι το Dress Stewart, και ειδικά το Royal Stewart, που έχει *πολύ* κόκκινο.

18 comments:

Ασκαρδαμυκτί said...

Προχθες στη γιορτή μου, μού έκαναν μια υπέροχη κουπίτσα δώρω. Με μια γυμνή γυναίκα και ανάγλυφα βυζιά!

DaNaH said...

Πολύ ενδιαφέρον post! Όταν είχαμε πάει στο Εδιμβούργο είχαμε επισκεφτεί ένα μαγαζί/βιομηχανία τέτοιων ενδυμάτων και είχα σκεφτεί να πάρω κάτι ένα καπελάκι αλλά δεν πήρα τελικά γιατί από την μια δεν ήξερα κατά πόσο θα το φορούσα και από την άλλη ήταν τσιμπιμένες οι τιμές.

Όσο για τον Duncan και εγώ παρακολουθούσα την σειρά. Ο ηθοποιός της ταινίας δεν μου αρέσει, τον βρίσκω πολύ άγριο, ενώ εκείνος της σειράς ήταν τέλειος! :)

Σοφία said...

@ Άσκαρ: Ωραία. Θα έχεις κάτι να γλείφεις :-p

@ Δανάη: Είπα να γράψω δυο λόγια για την Σκωτία, έτσι για να έχουμε μια ποικιλία.

Tartan σε υφάσματα ούτε εγώ έχω, γιατί όπως λες είναι πανάκριβο. Έχω όμως τις κούπες, μια ομπρέλα κι ένα μαγνητάκι για το ψυγείο.

Για τους ηθοποιούς συμφωνούμε απόλυτα χεχεχε.

Γκρινιάρης said...

Εγώ από τη Σκωτία είχα πάρει ένα πολύ ωραίο κασκόλ με μοτίβο ταρτάν! Είναι αρκετά συνηθισμένο δώρο, αλλά σε κάποια πράγματα μ' αρέσει να ακολουθώ την περπατημένη!

Σοφία said...

Kασκώλ; Τρε μπανάλ! Κιλτ έπρεπε να πάρεις. Ό,τι πρέπει για τις κρύες νύχτες του χειμώνα ;-)

Dream_Rider said...

'Ασχετο: Το τσάι είναι με γάλα; Πώς το πίνουν αλήθεια οι Άγγλοι έτσι...

Highlands και ξερό ψωμί!! Βουτηγμένο σε λίγο single malt βέβαια...χε χε!!

Σοφία said...

Με γάλα και λίγο μέλι, και είναι πάαααααρα πολύ ωραίο :-)

Λακων said...

Σκωτία; Λοιπόν λέγεται πως ο μύθος που τους συνοδεύει δεν ισχύει. Μιλάω για την τσιγγουνιά τους. Απο άτομο που έχει μείνει στην Αγγλία μου έχει ειπωθεί πως οι Σκωτσέζοι είναι ανοιχτοχέρηδες και βραβείο Σκρούτζ διεκδικούν οι Άγγλοι.
Περι τσαγιού τώρα μου είπε πως αν σε καλέσουν για τσάι σημαίνει πως σε βάζουν στον κύκλο τους.
Πάντως αυτό που ξέρω εγώ είναι πως δεν μπορώ να καταλάβω με τίποτα αυτά που λένε.Αυτοι και οι Ιρλανδοί έχουν πολύ περίεργη προφορά.

Σοφία said...

Για τον μύθο της τσιγγουνιάς έχω να πω ότι ...δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά, κι άσε τον φίλο σου να λέει ;-)

Την πρώτη φορά που είχα πάει στη Γλασκώβη δεν καταλάβαινα τίποτα απ' ό,τι μου λέγαν. Τώρα πλέον τους καταλαβαίνω, αλλά όχι όταν μιλάνε όλοι μαζί. Βέβαια συμβαίνει και το αντίθετο: όταν είχε έρθει η φίλη μου η Γλασκωβέζα στο Λονδίνο δεν την καταλάβαινε κανείς, και έπρεπε συνέχεια να της μεταφράζω εγώ. Τρελό γέλιο.

Matrix said...

Εγω νόμιζα ότι όλες αυτέ οι φούστες είναι ίδιες.
Τι μαθαίνει κανείς.

Καλησπέρα.

Anonymous said...

Μου αρέσουν πολύ τα καρώ. Μικρή είχα και κάτι φουστίτσες. Τώρα που το σκέφτομαι σαν κιλτ ήταν. Χε Χε!

Και αυτό το royal μού αρέσει, φυσικά, και έχω ένα κασκώλ που μοιάζει με αυτό!

Το post, όμως, θα συμπληρωθεί εάν μάθουμε και εάν φοράνε εσώρουχα κάτω από το κιλτ!

Anonymous said...

Α! Η κούπα έχει τα χρώματα του blog σου! Και αυτή!

Σοφία said...

@ Matrix: Καλησπέρα :-)

@ Penny: Αυτό πρέπει να μας το πει κάποιος που μένει στη Σκωτία και έχει προσωπική εμπειρία ;-)

Για την κούπα έχεις απόλυτο δίκιο, και ούτε καν το είχα προσέξει!!

Thodoris said...

Τα "βιογραφικά" των κιλτ είναι άκρως ενδιαφέροντα. Πολύ καλό πόστ!

Σοφία said...

Ευχαριστώ! Δυστυχώς δεν έχω ιδιαίτερα στενές σχέσεις με την Σκωτία και δεν ξέρω να σας πω ακόμα περισσότερα.

philos said...

Τι μου θυμισες....
Τελικά έψαξα και βρήκα τις φωτό του γάμου μου, που με συνόδεψε στην εκκλησία ο Σκωτσέζος φίλος μου John, και φυσικά φορούσε την επίσημη ενδυμασία της οικογενείας του!

Τωρα αν φορούσε εσώρουχα από κάτω ή όχι... μου είπε να μην τον προδώσω ποτέ!
Παντως λίγο πριν αρχίσουν οι χοροί στο γλέντι πήγε και άλλαξε ενδυμασία...

;)

George said...

Μιας και μιλάμε για κούπες ανέβασα ολόκληρο post με τις κούπες μου...

Σοφία said...

@ Philos: Τσίτδιδος μπήκε στην εκκλησία ωρέ?!!!! :-o

@ George: Πάω να δω :-)